Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aviendha schreef op 30-07-2021 om 12:37:

Han heb ik uit, het was leuk. Meer een chicklit dan Literatuur. Maar dat was prima.

Gisteravond was ik begonnen in Shuggy Bain. Schijnt geweldig te zijn, maar ook een triest boek over verslaving, verwaarloosde kinderen en dat soort ellende. Heb daar bij nader inzien niet zo'n zin in, in hoogzwangere toestand. Nu ga ik beginnen in Murakami - Hardboiled wonderland en het einde van de wereld. Lekker even wegduiken in Murakami's vage onzin

Lijkt me een goed boek. Heb je al meer van deze schrijver gelezen? Zat net zijn boeken te bekijken. Spreekt me wel aan.

SushiGo schreef op 30-07-2021 om 16:00:

[..]

Lijkt me een goed boek. Heb je al meer van deze schrijver gelezen? Zat net zijn boeken te bekijken. Spreekt me wel aan.

Heb je het over Murakami? Ja, heb meer van hem gelezen. Norwegian Wood was de enige die geen surrealistische elementen had, de rest wel. Als je daar van houdt is het heel leuk. 

Regendrup. schreef op 30-07-2021 om 09:28:

En vroeger las ik ook gemakkelijk meerdere boeken tegelijk. Maar toen kreeg ik mijn gigantische leesdip waarbij ik nog niet meer kon genieten van één bladzijde lezen. Ik had er echt niet meer de rust en concentratie voor.
Nu gelukkig weer teruggevonden, die leesrust, maar ik kan nog niet in meerdere boeken tegelijk lezen. Dan loopt alles door elkaar heen.

Meerdere boeken tegelijk lukt me ook niet meer. Soms wel dat ik in een boek begin maar er niet goed in kom en dan eerst even een ander boek lees. Daarna lukt het eerste boek vaak ook weer.

Vroeger lagen overal boeken waar ik tegelijk in bezig was. Naast bed, naast m’n stoel, op het toilet, in m’n werktas (ging met de trein) Nu lees ik er gewoon eentje tegelijk. Beter. 

Aviendha schreef op 30-07-2021 om 16:15:

[..]

Heb je het over Murakami? Ja, heb meer van hem gelezen. Norwegian Wood was de enige die geen surrealistische elementen had, de rest wel. Als je daar van houdt is het heel leuk.

Ja was een beetje onduidelijk 😅 Maar die bedoel ik ja

Murakami ♥️

Hard land uit. Aanrader. 
Nu beginnen aan ‘t Hooge Nest van Roxane van Iperen. Had eigenlijk meer zin om op de bank te hangen en een suffe serie te kijken maar de man ligt te snurken op stoel  dus ik zit hier muisstil te zitten 🥰

Ik heb HEX uit. Het is toch echt niet mijn genre. Veel te creepy! Normaalgesproken lees ik ook altijd in bed, maar deze durfde ik gewoon niet te pakken, omdat ik bang was er nachtmerries van te krijgen! Bij thrillers heb ik dat nooit, maar deze gaat echt onder je huid zitten. 

Ik ga nu beginnen in Roadtrip van Graeme Simsion. Ik vond z’n eerdere boeken (vooral de Rosie-serie!) echt goed, dus ik verheug me erop. 

Dubbel 

DanGun schreef op 30-07-2021 om 20:32:

Ik heb Hex maanden geleden uitgelezen en soms als ik middenin de nacht moet plassen dan denk ik opeens ‘ze zal maar opeens in je huis staan!’

DanGun schreef op 30-07-2021 om 20:32:

[..]

Hahahaha ja.. dat had ik ook wel in de weken nadat ik het gelezen had. Spooky he!

Regendrup. schreef op 30-07-2021 om 20:33:

[..]

Hahahaha ja.. dat had ik ook wel in de weken nadat ik het gelezen had. Spooky he!

Ja echt.
Orakel ligt hier dan ook al maanden ongelezen in de kast 😂

Heerlijk topic! Ik ben nu bezig in Stillhouse lake van Rachel Caine, tot nu toe vermakelijk! Volgende op mijn lijst is The 7,5 deaths of Evelyn Hardcastle, lijkt me een interessant en goed boek.

Ik ben altijd op zoek naar spannende boeken die zich afspelen op een onbereikbare of afgelegen plek met een groep mensen waarvan een deel het natuurlijk niet overleeft. Met als ultieme favoriet uiteraard And then there were none van Agatha Christie. 😍 (de driedelige serie van de BBC is ook retespannend en prachtig gemaakt voor de liefhebber!) Mocht iemand nog tips hebben in deze richting… Alles van Agatha Christie ken ik (helaas) al. Ik heb de boeken van Lucy Foley en Ruth Ware ook al gelezen. Ik houd niet van te veel bloed en in detail beschreven moorden. 

Ik luister ook veel luisterboeken via Storytel, Magpie Murders en Moonflower Murders in het Engels vond ik heerlijk!

-Nienke- schreef op 30-07-2021 om 20:30:

Ik heb HEX uit. Het is toch echt niet mijn genre. Veel te creepy! Normaalgesproken lees ik ook altijd in bed, maar deze durfde ik gewoon niet te pakken, omdat ik bang was er nachtmerries van te krijgen! Bij thrillers heb ik dat nooit, maar deze gaat echt onder je huid zitten.

Heb ik ook gelezen terwijl ik normaal nooit horror lees! Ik vond hem ook echt eng, maar wel heel goed. Alleen het einde vond ik niet zo goed/leuk. 

DanGun schreef op 30-07-2021 om 20:36:

[..]

Ja echt.
Orakel ligt hier dan ook al maanden ongelezen in de kast 😂

Haha, fijn dat ik niet de enige ben! Ik heb Orakel ook nog liggen, maar voorlopig ga ik eerst wat andersoortigs lezen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.