Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Fiorah
29-07-2021 om 11:33
Zo, ik heb me met veel moeite in een Karin Slaughter geworsteld, Verzwegen. Ik ben alleen maar doorgegaan omdat ik wist dat ze spannende boeken schrijft, want het begin was echt slepend. Maar nu zit ik er lekker in!
Regendrup.
29-07-2021 om 13:04
Fiorah schreef op 29-07-2021 om 11:33:
Zo, ik heb me met veel moeite in een Karin Slaughter geworsteld, Verzwegen. Ik ben alleen maar doorgegaan omdat ik wist dat ze spannende boeken schrijft, want het begin was echt slepend. Maar nu zit ik er lekker in!
Oh ja, de volgende wordt voor mij wel weer een Karin Slaughter. Echt even iets anders nodig dan de Zeven Zussen
SushiGo
29-07-2021 om 19:48
Net Kustmoorden van James Patterson en J.D. Barker uitgelezen. Wat een boek. Spannend tot het einde! Nu verder met de trilogie van J.D. Barker. James Patterson is al jaren één van mijn favoriete schrijvers. J.D. Barker kende ik nog niet, maar smaakt naar meer.
Briannaf
29-07-2021 om 19:53
ik lees 3 boeken. Naast mijn bed het 3e deel van de 7 zusters, beneden Clanlands en buiten De lagere school van Wim Daniëls.
SushiGo
29-07-2021 om 21:10
Briannaf schreef op 29-07-2021 om 19:53:
ik lees 3 boeken. Naast mijn bed het 3e deel van de 7 zusters, beneden Clanlands en buiten De lagere school van Wim Daniëls.
Ik vind het knap. Ik zou alles door elkaar halen ben ik bang 😅
nlies
29-07-2021 om 22:08
SushiGo schreef op 29-07-2021 om 21:10:
[..]
Ik vind het knap. Ik zou alles door elkaar halen ben ik bang 😅
Wordt ook vaak tegen mij gezegd als ik zeg dat ik meerdere boeken gelijk lees. Ik zie het niet anders dan op donder dag serie1 kijken, op vrijdag een andere serie en dan op de andere dagen van de week ook nog wat. Haal je ook niet door elkaar
SushiGo
29-07-2021 om 22:46
nlies schreef op 29-07-2021 om 22:08:
[..]
Wordt ook vaak tegen mij gezegd als ik zeg dat ik meerdere boeken gelijk lees. Ik zie het niet anders dan op donder dag serie1 kijken, op vrijdag een andere serie en dan op de andere dagen van de week ook nog wat. Haal je ook niet door elkaar
Dat is ook zo. Zo heb ik het nooit bekeken!
Regendrup.
30-07-2021 om 09:27
Ik heb dat ook wel als ik meteen als ik een boek uit heb, in een nieuwe begin. Dat ik soms denk huh, waarom heb ik al tig bladzijden niet meer over Suzanne gelezen? Oh ja.... dat was in het vorige boek.
Regendrup.
30-07-2021 om 09:28
En vroeger las ik ook gemakkelijk meerdere boeken tegelijk. Maar toen kreeg ik mijn gigantische leesdip waarbij ik nog niet meer kon genieten van één bladzijde lezen. Ik had er echt niet meer de rust en concentratie voor.
Nu gelukkig weer teruggevonden, die leesrust, maar ik kan nog niet in meerdere boeken tegelijk lezen. Dan loopt alles door elkaar heen.
Aviendha
30-07-2021 om 12:37
Han heb ik uit, het was leuk. Meer een chicklit dan Literatuur. Maar dat was prima.
Gisteravond was ik begonnen in Shuggy Bain. Schijnt geweldig te zijn, maar ook een triest boek over verslaving, verwaarloosde kinderen en dat soort ellende. Heb daar bij nader inzien niet zo'n zin in, in hoogzwangere toestand. Nu ga ik beginnen in Murakami - Hardboiled wonderland en het einde van de wereld. Lekker even wegduiken in Murakami's vage onzin
nlies
30-07-2021 om 12:46
Regendrup. schreef op 30-07-2021 om 09:28:
En vroeger las ik ook gemakkelijk meerdere boeken tegelijk. Maar toen kreeg ik mijn gigantische leesdip waarbij ik nog niet meer kon genieten van één bladzijde lezen. Ik had er echt niet meer de rust en concentratie voor.
Nu gelukkig weer teruggevonden, die leesrust, maar ik kan nog niet in meerdere boeken tegelijk lezen. Dan loopt alles door elkaar heen.
Gelukkig is het niet verplicht om meerdere boeken tegelijk te lezen
Dolfje
30-07-2021 om 12:46
Ik had 3 maanden bookchoice via ing rentepunten en heb het met een jaar verlengd voor 2€ per maand. Kan ik niet echt een buil aan vallen.
Regendrup.
30-07-2021 om 12:59
nlies schreef op 30-07-2021 om 12:46:
[..]
Gelukkig is het niet verplicht om meerdere boeken tegelijk te lezen
Haha nee maar ik vond dat vroeger altijd wel fijn!
Lekkere afwisseling tussen de boeken.
JackieBrown
30-07-2021 om 13:00
Aviendha schreef op 30-07-2021 om 12:37:
Han heb ik uit, het was leuk. Meer een chicklit dan Literatuur. Maar dat was prima.
Gisteravond was ik begonnen in Shuggy Bain. Schijnt geweldig te zijn, maar ook een triest boek over verslaving, verwaarloosde kinderen en dat soort ellende. Heb daar bij nader inzien niet zo'n zin in, in hoogzwangere toestand. Nu ga ik beginnen in Murakami - Hardboiled wonderland en het einde van de wereld. Lekker even wegduiken in Murakami's vage onzin
Shuggie Bain. Ja, als er één boek is wat binnenkwam dan was het dit boek. Heftige armoede, alcoholisme en Glasgow. Need I say more. Maar zo goed beschreven, zo menselijk ook, zo zonder oordeel (het is autobiografisch). Niet voor niets winnaar van de Bookerprize.
Ik kan me goed voorstellen dat je als hoogzwangere het even aan je laat voorbijgaan. En als je net een baby hebt ook, trouwens.
Murakami is dan wel aangenaam, het kan niet waar zijn. Of toch weer wel