Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
MildredRatched
30-10-2024 om 18:51
Fiorah schreef op 30-10-2024 om 14:06:
Oh ik ben ook benieuwd naar Oroppa.
Vond je het fijn dat je toch hebt doorgelezen, Kapow? Het was niet helemaal mijn boek maar ik vond het toch wel de moeite waard.
Zondag heb ik een uitje naar een grote boekwinkel en ik heb wat budget gereserveerd (who am I kidding, ik besteed elke maand geld aan boeken). Welke boeken krijgen van jullie 5 sterren of waar ben je nog echt benieuwd naar?
En is het de moeite waard om me nog aan Game of Thrones te wagen? Ik heb geen enkele daarvan gelezen of gezien.
Veel plezier in de boekwinkel! Benieuwd naar je aankopen.
En ik hoor ook graag wat er gedacht wordt over de Game of Thrones boeken! Heb genoten van de serie
Fiorah
30-10-2024 om 18:53
-Nienke- schreef op 30-10-2024 om 14:11:
Fiorah, tof, ik heb me net dit weekend laten gaan bij de boekhandel in de Broerenkerk in Zwolle. Zo mooi ♥️. M’n kind is ook gék op lezen, dus we waren samen blij.
Heb je Al het blauw van de hemel al gelezen? Dat vond ik recent het mooiste boek dat ik in tijden heb gelezen en dus 5 sterren zou geven
Ik ben nu bezig in In de mist van Golden Gate Park van Murat Isik, een soort opvolger van z’n eerste boek Wees onzichtbaar. Dat vond ik toen al prachtig en dit pakt me ook meteen, hele prettige schrijfstijl. Beeldend maar niet té.
Dat is de winkel waar we naartoe gaan! ❤️ Wat heb je gekocht? Mijn kind is ook gek op lezen. Al het blauw van de hemel heb ik gelezen, maar ik zag dat ze een nieuwe heeft! Daar kijk ik sowieso even naar. Wees onzichtbaar heb ik ook gelezen.
Fiorah
30-10-2024 om 18:54
kapow schreef op 30-10-2024 om 15:45:
[..]
Zeker weten. Heel inzichtgevend hoe je als volwassene dezelfde “fout” kan maken als je ouders. Zo ver is het bij mij niet gekomen gelukkig ❣️
Goed zo ❤️. Ik weet nog hoe heftig/triggerend je dat ene boek vond. Ik weet alleen de titel niet meer. Goed verhaal, lekker duidelijk. Maar misschien weet je welke ik bedoel. Over een kind en een moeder, geschreven vanuit het kind.
Fiorah
30-10-2024 om 18:55
MildredRatched schreef op 30-10-2024 om 18:51:
[..]
Veel plezier in de boekwinkel! Benieuwd naar je aankopen.
En ik hoor ook graag wat er gedacht wordt over de Game of Thrones boeken! Heb genoten van de serie
Dank je! Ik kom het zeker vertellen.
-Nienke-
30-10-2024 om 19:13
Fiorah schreef op 30-10-2024 om 18:53:
[..]
Dat is de winkel waar we naartoe gaan! ❤️ Wat heb je gekocht? Mijn kind is ook gek op lezen. Al het blauw van de hemel heb ik gelezen, maar ik zag dat ze een nieuwe heeft! Daar kijk ik sowieso even naar. Wees onzichtbaar heb ik ook gelezen.
Ah, tof!! Afgelopen maandag was de lunchroom trouwens dicht vanwege wateroverlast, geen idee of je van plan was daar ook iets te eten of drinken, maar wellicht even checken of dat nog zo is. Ik heb - naast dat boek van Murat Isik - de nieuwste van Arthur Japin (‘Het Stravinsky-kwartet’) gekocht en nog ‘Judas’ van Astrid Holleeder. Ik hoorde haar laatst op de radio vertellen en haar verhaal intrigeerde me. Daarnaast een heleboel foto’s gemaakt van boeken voor m’n Sint-verlanglijstje
kapow
30-10-2024 om 19:24
Fiorah schreef op 30-10-2024 om 18:54:
[..]
Goed zo ❤️. Ik weet nog hoe heftig/triggerend je dat ene boek vond. Ik weet alleen de titel niet meer. Goed verhaal, lekker duidelijk. Maar misschien weet je welke ik bedoel. Over een kind en een moeder, geschreven vanuit het kind.
Jaaa ik weet welke je bedoelt! Iets met Al die dingen nu je er niet meer bent
nlies
30-10-2024 om 19:35
Fiorah schreef op 30-10-2024 om 14:06:
Oh ik ben ook benieuwd naar Oroppa.
Vond je het fijn dat je toch hebt doorgelezen, Kapow? Het was niet helemaal mijn boek maar ik vond het toch wel de moeite waard.
Zondag heb ik een uitje naar een grote boekwinkel en ik heb wat budget gereserveerd (who am I kidding, ik besteed elke maand geld aan boeken). Welke boeken krijgen van jullie 5 sterren of waar ben je nog echt benieuwd naar?
En is het de moeite waard om me nog aan Game of Thrones te wagen? Ik heb geen enkele daarvan gelezen of gezien.
Ik ben er aan begonnen, en werd helemaal gek van all families die er in voorkwamen en die ik niet uit elkaar kon houden, dus ben gestopt, serie ook niet gezien
Fiorah
30-10-2024 om 20:10
kapow schreef op 30-10-2024 om 19:24:
[..]
Jaaa ik weet welke je bedoelt! Iets met Al die dingen nu je er niet meer bent
Wow ja. Goed geheugen!
Leuk, Nienke! We wilden wel koffie gaan drinken, goed dat je het zegt. Er is gelukkig ook nog genoeg ander leuks. Mooie titels! Heb je ook nog boeken voor je kind gekocht?
Hmmmmmm, klinkt nog niet heel hoopvol, Nlies. Ik wacht nog even af of er nog iemand heel enthousiast is. Er is zo'n mooie nieuwe limited uitgave van, dat bracht me op het idee.
Loulou39
30-10-2024 om 20:19
nlies schreef op 30-10-2024 om 11:15:
Ik heb De schaduwman, van Helen Fields gelezen. deel 1 van n nieuwe serie. Smaakt naar meer en gelukkig komt deel 2 op bookchoise
Heb deze opgezocht en hij is “gratis” bij Kobo Plus, dus hij staat meteen op mijn lijstje, bedankt voor de tip.
Loulou39
30-10-2024 om 20:26
Ik hou van Karin Slaughter, Carla Kovach, Robert Bryndza etc, maar ik heb alles al gelezen van ze.
Maar ik heb nu Lisa Gardner ontdekt, zij schrijft heel toegankelijk en de boeken zijn spannend en je wilt weten wat er gaat gebeuren en wat er is allemaal is gebeurd.
Ik heb al een paar boeken van haar gelezen en ben nu bezig met de D.D. Warren serie: goed geschreven en heerlijk spannend, daar slaap ik heel goed op 😁
-Nienke-
30-10-2024 om 22:27
Fiorah schreef op 30-10-2024 om 20:10:
[..]
Wow ja. Goed geheugen!
Leuk, Nienke! We wilden wel koffie gaan drinken, goed dat je het zegt. Er is gelukkig ook nog genoeg ander leuks. Mooie titels! Heb je ook nog boeken voor je kind gekocht?
Yes, zoon (8) koos de nieuwste uit de Waanzinnige Boomhut-serie (door mij betaald) en kocht van z’n vakantiegeld van oma aangevuld met wat zakgeld de nieuwste Dogman. Ook een heel blij kind dus ♥️. Zo heerlijk om dat leesplezier bij hem te zien!
kapow
30-10-2024 om 22:37
-Nienke- schreef op 30-10-2024 om 22:27:
[..]
Yes, zoon (8) koos de nieuwste uit de Waanzinnige Boomhut-serie (door mij betaald) en kocht van z’n vakantiegeld van oma aangevuld met wat zakgeld de nieuwste Dogman. Ook een heel blij kind dus ♥️. Zo heerlijk om dat leesplezier bij hem te zien!
Een nieuwe dogman!? Dan kan ik dit weekend ook iemand heel blij maken!
-Nienke-
31-10-2024 om 09:01
kapow schreef op 30-10-2024 om 22:37:
[..]
Een nieuwe dogman!? Dan kan ik dit weekend ook iemand heel blij maken!
Yes, deel 12, ‘Redder in nood’. Net uit in de Nederlandse vertaling! Haha, leuk, als die lezertjes!
Fiorah
31-10-2024 om 10:22
Is Dogman leuk? Ik heb dus ook een kind dat (goed) leest. Ik heb wel de fout gemaakt om series waarvan ze het eerste boek leuk vond aan te vullen vanaf Marktplaats en nu is het aanbod te groot. Dus ik moet even weer wat boeken achterover drukken.
-Nienke-
31-10-2024 om 11:20
Fiorah schreef op 31-10-2024 om 10:22:
Is Dogman leuk? Ik heb dus ook een kind dat (goed) leest. Ik heb wel de fout gemaakt om series waarvan ze het eerste boek leuk vond aan te vullen vanaf Marktplaats en nu is het aanbod te groot. Dus ik moet even weer wat boeken achterover drukken.
Ik vind het zelf eerlijk gezegd stom . Meer een soort strip dan een boek (volgens mij officieel een graphic novel). Maar kind vind het fántastisch, dus geeft daar graag z’n geld aan uit. Onder leeftijdsgenoten is het trouwens ook een heel populaire serie.