Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik lees Ga als een rivier van Shelley Read. Veel goede dingen over gehoord en hij was eindelijk beschikbaar in de bieb. Het boek en ik moeten even op gang komen maar volgens mij wordt het mooi.

Snoeske schreef op 01-07-2024 om 13:58:

[..]

Oh, zo'n geweldig boek! Heel veel plezier!

Ik vind het tot nu toe intrigerend en goed geschreven. Ik mag gelukkig nog even ben op p.204 van 685.

nlies schreef op 12-07-2024 om 22:38:

Ik heb hier trouwens ook legendes en lattes liggen naar aanleiding van hier denk ik. Valt het jullie ook op dat steeds meer boeken ook versierd zijn aan de buitenkant van de bladzijdes. (kanten zullen wel een naam hebben maar ik kom er even niet op)

Ja! Dat is helemaal in. Het heeft een naam ja (maar welke).

Ik heb de innkeeper chronicles van Ilona Andrews bijna uit. Nog eentje maar de laatste die ik heb gekocht was maar mwah dus ik laat even voor wat het is.
M’n plan was verder te gaan met The Eighth life van Nino H. maar de prijs voor de Engelse versie is me even te gortig en het boek is niet in kobo plus. 
Voor nu verder met De vrouwen van Bletchley Park van Kate Quinn. 

Fiorah schreef op 14-07-2024 om 00:12:

Ik lees Ga als een rivier van Shelley Read. Veel goede dingen over gehoord en hij was eindelijk beschikbaar in de bieb. Het boek en ik moeten even op gang komen maar volgens mij wordt het mooi.

Heel mooi! Inderdaad je moet er even inkomen maar daarna.... 

Ik ben begonnen aan De Achterblijvers van Anne Vroegindeweij. Het gaat over haar ervaringen als Long Covid patiënt.
Voor mij best heftig om te luisteren, want veel herkenning en het is best confronterend daardoor. Dus ik beperk me tot een hoofdstuk per dag. Maar het is echt goed goed geschreven

Ben net. In een boek van Miriam George begonnen( Duits) Im Nordwind.
Zij schrijft over de geschiedenis van Hamburg...  Altijd met armere en rijke personages...

Miraval schreef op 14-07-2024 om 15:46:

[..]

Heel mooi! Inderdaad je moet er even inkomen maar daarna....

Ik kon niet lekker in het boek komen en ben gestopt. Maar misschien moet ik het toch een tweede kans geven al ik je reactie (en alle goede reviews) lees 😁

Ik lees Bloedsinaasappel van Harriet Tyce. Leest lekker weg buiten in de tuin. 

Hebben jullie trouwens goede tips voor luisterboeken? Ik heb Storytel en ik heb Legends & Lattes en Bookshops & Bonedust geluisterd, dat beviel allebei heel goed. Nu probeer ik in Empire of the Vampire te komen maar dat is 28 uur!

Fiorah schreef op 14-07-2024 om 20:55:

Hebben jullie trouwens goede tips voor luisterboeken? Ik heb Storytel en ik heb Legends & Lattes en Bookshops & Bonedust geluisterd, dat beviel allebei heel goed. Nu probeer ik in Empire of the Vampire te komen maar dat is 28 uur!

Wat een goede keuze! Het is een dik boek, dus 28 uur snap ik wel, maar om te luisteren misschien een beetje te veel van het goede. Ik heb geen andere luistertips, maar wil even zeggen dat ik genoten heb van dit boek. Omdat het zo dik was (groot formaat boek, alsnog bijna 800 blz, woog een kilo), dacht ik eerst dat het een opzichzelfstaand verhaal zou zijn, maar 100 pagina's voor het einde snapte ik niet hoe dit afgerond kon worden en toen bleek het een trilogie te worden . Ik heb boek 2, empire of the damned, klaar liggen om binnenkort te lezen als ik een weekend weinig te doen heb, zodat ik gelijk een slag kan maken.

Het is/wordt niet vertaald in het Nederlands he? Ik lees eigenlijk nauwelijks in het Engels, luisteren wel, vandaar deze keuze.

Fiorah schreef op 15-07-2024 om 00:07:

Het is/wordt niet vertaald in het Nederlands he? Ik lees eigenlijk nauwelijks in het Engels, luisteren wel, vandaar deze keuze.

Ahh dat wist ik niet, wat stom! 

Boekenuil schreef op 14-07-2024 om 18:02:

[..]

Ik kon niet lekker in het boek komen en ben gestopt. Maar misschien moet ik het toch een tweede kans geven al ik je reactie (en alle goede reviews) lees 😁

Ik had precies hetzelfde. Heeft wel een aantal pogingen geduurd maar toen ik er eenmaal inzat heb ik het in 1 ruk uitgelezen. Vooral het feit dat het waargebeurd is (grotendeels) pakte mij enorm.

Bij de kringloop gevonden: Ted van Bergen van Ro Cohen, uit 1929 (!) Het is een semi jeugd boek ala Joop ter Heul, maar dan in de oude spelling. Boomen, den eerste van etc.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.