Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Als tussendoortje heb ik eindelijk Films die nergens draaien gelezen. Ik vond het teveel kinderboek om echt met plezier te lezen maar het was toch ook wel even heel pakkend. 

Ik ben vanavond begonnen in De verborgen geschiedenis van Donna Tart. Ik aarzelde eerst een beetje omdat ik De kleine vriend maar niets vond.

Het eerste hoofdstuk deed me denken aan Tijgerlelie van Marion Pauw.

Nu snel weer verder!

alhambra schreef op 30-06-2024 om 21:14:

Ik ben vanavond begonnen in De verborgen geschiedenis van Donna Tart. Ik aarzelde eerst een beetje omdat ik De kleine vriend maar niets vond.

Het eerste hoofdstuk deed me denken aan Tijgerlelie van Marion Pauw.

Nu snel weer verder!

Oh, zo'n geweldig boek! Heel veel plezier! 

Nettle & Bone van T. Kingfisher. 
Fantasy verhaaltje over een bont gezelschap (waaronder een kip die bezeten is door een demon) dat op avontuur gaat om een prins te doden.
Nergens spannend maar heb me vermaakt.  

Ik les nu De vergeten tombe, van Kate Mosse. (en heb er nog 2 liggen waar ik ook al in begonnen ben) en nu heb ik ook de bookchoise selectie binnen. Dat wordt weer keuzestress

Ik lees De Fluisteraar van Karin Fossum.  Absurd verhaal!

Ik heb geluisterd naar de hulp en wat de hulp weet van Frieda Mcfadden. Wel spannende boeken.

Ik lees nu de mannen vallen vN Inge Ipenburg maar kan er nog niet echt in komen. Beetje warrig geschreven met teveel personages. Moet iedere keer denken wie wie nou is.

Als mij zoiets overkomt schrijf ik de personages op een spiekbriefje...! 
Anders leest het zo waardeloos.

laatste deel van de serie Waldfriede : ochtendglorie

Fiorah schreef op 30-06-2024 om 14:55:

[..]

L@Ninoea - En, intrigeert deel 2 meer? Ik was wel klaar na deel 1. Ik zag volgens mij dat ze een nieuw boek heeft in die serie.

Ik zit nu op 30% van het tweede deel en ik heb weer dat gevoel van een enorme aanloop tot het verhaal ‘echt’ begint. 

kapow schreef op 23-06-2024 om 13:11:

Begonnen aan Daisy Jones and the Six van Taylor Jenkins Reid.

Dat vond ik echt een leuk boek! Ik weet nog dat ik tot twee keer toe heb gegoogled om te checken dat het echt fictie was, het las echt als echt gebeurd.

Beterlaat2021! schreef op 25-06-2024 om 14:34:

Het boek '127 uur' van Aron Ralston.

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vond en of je het een aanrader vindt?!

Fiorah schreef op 26-06-2024 om 22:16:

Legends & Lattes, echt een aanrader!

Dat vond ik ook echt zo'n fijn boek om te lezen! Ik heb Bookshops & Bonedust op mijn e-reader staan, maar nog niet aan toegekomen/in de stemming om eraan te beginnen. Dat is volgens mij geschreven als prequel.


The Sun Is a Compass van Caroline van Hemert is uit. Echt een aanrader als je van waargebeurde avonturier verhalen houdt of boeken over natuur. Fijn geschreven en heel inspirerend.

In de tussentijd ben ik begonnen aan The Yacht van Sarah Goodwin (na een tip van hier) en begin ik nu aan How to Become the Dark Lord and Die Trying van Django Wexler. Ben erg benieuwd want sommige van zijn boek series vond ik heel leuk en andere vielen tegen (teveel scifi ofzo).

Cala schreef op 06-07-2024 om 23:32:

[..]

Dat vond ik ook echt zo'n fijn boek om te lezen! Ik heb Bookshops & Bonedust op mijn e-reader staan, maar nog niet aan toegekomen/in de stemming om eraan te beginnen. Dat is volgens mij geschreven als prequel.

Die luister ik nu op Storytel (Legends & Lattes heb ik half gelezen, half geluisterd) en vind ik ook écht de moeite waard. Het is inderdaad een prequel maar toch ook echt weer een verhaal op zichzelf. En weer dat charmante, cosy sfeertje met de boekwinkel dit keer.

Ik heb Het spel van Westing uitgelezen, ik vond het wel leuk maar niet legendarisch. En twijfel nu tussen drie boeken, dus het moet nog blijken.

Ik las 33 van Gwen van Poorten gisteren uit. 
Volgende boek is Nazaten van Saskia Noort.

Ik ben bezig in de Horlogemaker boeken van Natasha Pulley. Erg goed als je houdt van historisch en mystiek.
Vandaag krijg ik de tweede uit en dan ga ik beginnen aan het laatste deel van Waldfriede.

@ Cala  :   

Beterlaat2021! schreef op 25-06-2024 om 14:34:

Het boek '127 uur' van Aron Ralston.

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vond en of je het een aanrader vindt?!

Ik vond het een ongelooflijk verhaal van iemand die heel creatief was met ideeën om in leven te blijven.(De film hoef ik denk ik niet te zien). Het bijzondere vond ik ook dat er op YouTube stukjes staan van wat hij ingesproken heeft op zijn camera, terwijl hij dus nog vastzat.

Ik heb het boek in mijn eigen lijst 5***** gegeven! Dus wat mij betreft een aanrader.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.