Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Cala
17-09-2023 om 10:58
Wandelvrouwtje schreef op 17-09-2023 om 09:13:
Ik ben bezig in Fourth wing, volgens mij ook YA.
Klopt, is ook YA. Ik vond het best een leuk boek, jammer dat het nog een tijdje duurt voordat deel 2 uitkomt.
Ik ben bezig in The friends we keep van Jane Green en in Reign of the Ancients: The Prophecy van R.E. Davies
PerfumedAlpaca84
18-09-2023 om 22:10
Cala schreef op 17-09-2023 om 10:58:
[..]
Klopt, is ook YA. Ik vond het best een leuk boek, jammer dat het nog een tijdje duurt voordat deel 2 uitkomt.
Ik ben bezig in The friends we keep van Jane Green en in Reign of the Ancients: The Prophecy van R.E. Davies
Soms was het wel heftig YA, maar ik heb ervan genoten. Over zwijmelscenes kan ik wel heen lezen .
Nu was ik toe aan wat Nederlands, dus ben ik begonnen in De vrouwen van Bletchley park van Kate Quinn. Ik moest er even inkomen, maar dat is goed gelukt. Ik wil eigenlijk niet slapen en verder lezen .
Mick87
18-09-2023 om 23:43
Ik begin nu in het eeuwige parfum van Aanchal Malhotra.
het boek heeft goede recensies.
kapow
19-09-2023 om 08:51
Iene Miene mutte van MJ Arlidge. Spannend boek, beklemmend. Ik wil zeker door met deze serie (Helen Grace).
@Cala, hoe kom jij (voordelig?) aan Engelstalige boeken? Via Kindle/Amazon?
Cala
19-09-2023 om 13:34
kapow schreef op 19-09-2023 om 08:51:
Iene Miene mutte van MJ Arlidge. Spannend boek, beklemmend. Ik wil zeker door met deze serie (Helen Grace).
Ik zoek wel eens op amazon op de gratis boeken, maar daar staat echt heel veel slechts tussen. Nu vind ik het opzich niet heel erg om af en toe een slechte, doch vermakelijke fantasy serie te lezen als die gratis is of 0,99 kost. En vaak zijn de eerste boeken in een reeks gratis, in de hoop dat je daarna voor de rest van de boeken betaald. Soms betaal ik gewoon op Amazon, zeker als ik fan ben van de schrijver, maar vaker zoek ik op internet naar specifieke ebooks en die download ik dan (illegaal) (en indien nodig zet ik die om via calibre naar MOBI). En bij zo'n serie waarvan de eerste gratis is, koop ik soms wel bewust een boek uit de serie, zodat er toch nog wat geld naar de auteur gaat (dat hoop je dan toch, al verdienen auteurs volgens mij bijna niets) en download ik bv de volgende weer illegaal. Ik weiger sowieso voor de ebooks te betalen waarvan het fysieke boek goedkoper wordt aangeboden dan het ebook, dat vind ik zo achterlijk.
Ik ben ook geabonneerd op nieuwsbrieven over gratis kindle ebooks, waarbij je aan kan geven welke genre je leest. Maar ook daar staan soms hele slechte boeken tussen.
nlies
19-09-2023 om 13:39
Ik lees nu The Match, van Harlan Coban. Heeft recensies van 1-5*. Dus ik wacht maar af hoe het is
Cala
19-09-2023 om 13:42
nlies schreef op 19-09-2023 om 13:39:
Ik lees nu The Match, van Harlan Coban. Heeft recensies van 1-5*. Dus ik wacht maar af hoe het is
Oeh ik ben benieuwd hoe je die vindt, die heb ik ook nog op m'n ebook staan.
Tover-Feetje
19-09-2023 om 15:15
Ken mij niet van Nadine Barroso inmiddels uit.
Een veelbelovend begin waarna het een beetje inzakt, wel onderhoudend genoeg om te willen weten hoe het verhaal zal lopen.
Tussendoor Bloed, zweet en tranen van Heleen van Royen gelezen.
Drie korte verhalen, die wel heel kort waren
Net Jullie allebei van Adele Parks uitgelezen.
Spannend en tot kort voor het einde redelijk onvoorspelbaar, het kon verschillende kanten op.
Ik begin nu in Niet mijn dochter van Michelle Frances.
Beterlaat2021!
19-09-2023 om 16:04
Wat het aantal ***** bij een beoordeling betreft, ik hoorde gisteren dat de Volkskrant voortaan geen sterren meer geeft, alleen een beoordeling in woorden.
Rockstar
19-09-2023 om 17:01
kapow schreef op 19-09-2023 om 08:51:
Google staat bomvol met voordelige (in de meest extreme vorm zeg maar) boeken.
PerfumedAlpaca84
19-09-2023 om 17:21
ik download ook illegaal. Niet netjes en ik ben er niet trots op. En daarnaast wel een kobo+ abonnement, een bookchoice abonnement en ik koop regelmatig boeken. Om mijn schuldgevoel af te kopen
weneri
19-09-2023 om 21:57
ik lees nu de bloesemboom vol dromen - Holly Martin Het eerste deel van een serie en bevalt me prima. De cover vind ik ook zo leuk.
weneri
19-09-2023 om 21:57
weneri schreef op 19-09-2023 om 21:57:
ik lees nu de bloesemboom vol dromen - Holly Martin Het eerste deel van een serie en bevalt me prima. De cover vind ik ook zo leuk.
Lollypopje
20-09-2023 om 13:55
Ik ben Het gefluister achter de deur van T.J. Klune aan het luisteren.
Echt wat een geweldig boek is dat 💜