Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 11-09-2023 om 00:25:

heeft iemand De Hulp van Freida McFadden gelezen ? Kreeg deze toegestuurd als Ebook. Beoordelingen zijn erg goed, dus ben benieuwd.

Ik vond het een prima thriller, spannend en vermakelijjk

MildredRatched schreef op 13-09-2023 om 09:04:

[..]

Ik vond het een prima thriller, spannend en vermakelijjk

Ik vind hem echt goed. Tuurlijk, behoorlijk flat characters en overdreven verhaallijn. Schrijfstijl wat oppervlakkig, maar leest heerlijk weg. 

Rockstar schreef op 07-09-2023 om 15:34:

Homo deus van Yuval Noah Harari is uit, was een vermakelijk boek!

Nu begonnen in Droomlandschappen van Stephen King, een collectie korte verhalen. Het 1e verhaal over spermapadden was, euh, interessant. Het verhaal over het Prachtige Paard was ook leuk (spoiler: Dat ging niet over paarden...). Waar haalt die man het toch vandaan soms.

Nog steeds bezig in Droomlandschappen. Buiten de vermakelijke verhalen vind ik de ouderwetse referenties ook heel leuk. Het boek is uitgegeven in 1993 en er wordt geschreven over een politieman die aantekeningen maakt op een typmachine, een bankmedewerker die door een hele berg mappen moet graven voor data, een stereotype hysterische vrouw die alleen maar kan krijzen en kakelen, rokend op kantoor en rokend in restaurants waar "tegewoordig een nietrookgedeelte is, wacht maar in 2005 zal het nietrookgedeelte zelfs eigen serveersters hebben!", iemand loopt weg naar een telefooncel om even te bellen en een donkere man wordt beschreven als bruinjoekel...Heel grappig om te zien hoe anders het vroeger was.

Regendrup.

Regendrup.

13-09-2023 om 12:30 Topicstarter

Mick87 schreef op 13-09-2023 om 12:15:

[..]

Ik vind hem echt goed. Tuurlijk, behoorlijk flat characters en overdreven verhaallijn. Schrijfstijl wat oppervlakkig, maar leest heerlijk weg.

Ik vond De Hulp ook heerlijk wegwezen (en het vervolg trouwens ook!)

klaar met lichter dan ik … echt hardverscheurend.

lees nu Rosa’s oorlog - Tanya Commandeur
Moet alvast probs geven aan Tanya voor de Surinaamse woorden/ betrekkingen 

Lollypopje schreef op 10-09-2023 om 18:35:

Ik ben begonnen aan De motormeiden van Jenni L. Walsh.

het gaat over twee jonge vrouwen die zich aansluiten bij de WReNS. Ik dacht altijd dat die van ww2 waren, maar blijkbaar al in ww1 ontstaan.

Ben net een half uur opweg en het boeit meteen. Erg fijne voorleesstem ook.

Dit was echt een heel fijn boek. Boeiend ook. Nooit geweten hoe belangrijk postduiven waren in de oorlog.

Daarna begonnen aan In de schaduw van de wind maar na twee uur afgehaakt. Toen ik hem jaren terug las, vond ik hem fantastisch, maar nu kwam ik er niet in. Ik de voorleesstem in combinatie met het taalgebruik.

Dus nu over na een nieuwe niet zware oorlogsroman De laatste boekwinkel van Londen van Madeline Martin. Meteen al een veel fijnere stem

Regendrup.

Regendrup.

13-09-2023 om 17:33 Topicstarter

Ik ben nu begonnen in De experimenten van Marion Pauw. 

Ontworteld van Naomi Novik uit. Niet te geloven dat zij ook Zilvergaren en de Scholomance Trilogie heeft geschreven. Deze verhalen waren geweldig. Zo goed dat ik ze ooit ga herlezen. 
Maar dan Ontworteld. Ik ben gewoon blij dat het eindelijk uit is. Ik wilde graag weten hoe het eindigde dus doorgezet, maar enorm langdradig en ingewikkeld en rare chemie tussen de hoofdpersonen.  

kapow schreef op 13-09-2023 om 19:42:

Ontworteld van Naomi Novik uit. Niet te geloven dat zij ook Zilvergaren en de Scholomance Trilogie heeft geschreven. Deze verhalen waren geweldig. Zo goed dat ik ze ooit ga herlezen.
Maar dan Ontworteld. Ik ben gewoon blij dat het eindelijk uit is. Ik wilde graag weten hoe het eindigde dus doorgezet, maar enorm langdradig en ingewikkeld en rare chemie tussen de hoofdpersonen.

Ik heb ze andersom in volgorde gelezen, dus eerst Ontworteld, dan Zilvergaren en dan Scholomance, en toen vond ik Ontworteld wel goed, maar het is duidelijk haar mindere boek.

Heel kinderachtig, maar had zoveel over het nieuwe boek van Francine Oomen gelezen:

Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel?, Francine Oomen | 9789021475899 | Boeken | bol.com

Dat ik hem toch maar gekocht heb.

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2023 om 21:09:

Heel kinderachtig, maar had zoveel over het nieuwe boek van Francine Oomen gelezen:

Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel?, Francine Oomen | 9789021475899 | Boeken | bol.com

Dat ik hem toch maar gekocht heb.

Nooit iets van haar gelezen, maar schaam je er niet voor, dat is nergens voor nodig, ik lees veel YA, en ik ben ook al 50 jaar boven de doelgroep

Ik lees nu  Het lied van Ariane, van Petra Doom.
Een YA en zeker een aanrader

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

17-09-2023 om 09:13

Ik ben bezig in Fourth wing, volgens mij ook YA.

Ik lees nu Box na Läckberg en Fexeus, tussendoor eentje van MC Beaton (Agatha Raisin) en luister naar het boek over iemand die 2 jaar undercover in de intensieve veeteelt werkte (Onder de beesten). 

Ik lees Ik zie je op het strand. Een luchtig tussendoor boek.
Wil dat vandaag ook uitlezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.