Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Hij & Zij van Alice Feeney uit.
De dader was voor mij vanaf het begin wel duidelijk, bleek ik toch op het verkeerde been gezet te zijn.
En ook niet een keer maar meerdere malen.
Voor mij een soms wat warrig maar wel geslaagd boek.

Nu begonnen in Huiver van Allie Reynolds.

Genadeloos van Karin Slaughter. 
Duurde even om erin te komen. Het was zeker spannend maar mijn hemel wat een geweld 😱 ik heb het af en toe weg moeten leggen.

Voorlopig alleen lieflijke schattige verhalen waarin iedereen blijft leven. 
Voor zolang ik dat vol kan houden.   

Cala schreef op 23-07-2023 om 17:31:

Denk dat ik zo verder ga in een boek van T.J. Green, daarvan lees ik een slechte fantasyserie, maar daarin lees ik wel gewoon lekker door.

Vanmiddag hierin begonnen, daarvoor ben ik toch eerst een ander boek gaan lezen, namelijk The Twyford Code van Janice Hallett. Verrassend leuk. Ik had mijn twijfels omdat alles wat je leest ingesproken voiceberichten zijn of opgenomen gesprekken/telefoontjes, maar het was ontzettend onderhoudend en las meestal alsnog als een doorlopend verhaal. Ik heb nog een boek van haar, maar eerst dus even een fantasyboek ter afwisseling.

De nieuwste van Karin slaughter heb ik ook nog liggen, en hoewel ik haar boeken altijd ontzettend goed vind, wacht ik nog even op een goed moment, omdat ik de andere boeken waarin het (zijdelings) over die nacht ging, ontzettend naar (want realistisch gok ik zo) vond. Gedetailleerd over moorden lezen vind ik helemaal niet erg om te lezen, maar dit onderwerp wel gek genoeg. Ben erg benieuwd wat de anderen van dit boek vonden, val het mee qua heftigheid/narigheid?

Cala, over ‘Na die nacht’ (Slaughter): het onderwerp (verkrachting) heeft best een prominente rol. Ik heb - gelukkig - zelf geen enkele nare ervaring op dat gebied en ken ook niemand in m’n omgeving, dus mij raakte het daardoor niet in het bijzonder. Ik vond het vooral enorm spannend hoe de puzzelstukjes in elkaar vielen, dat was ook echt de rode draad (net als in al haar verhalen). 

Ik was altijd " fan" van de boeken van Karin Slaughter maar volgens mij loop ik inmiddels achter. Moet weer eens opzoeken tot welke ik gelezen heb en verder gaan. 

Volgens mij ben ik halverwege de serie over Will Trent gestopt.
Laatste weduwe heb ik gelezen zie ik op Hebban maar een paar ervoor niet maar kan ook dat ik dat toen nog niet bij hield. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

01-08-2023 om 06:26

ik ben bezig in A day of fallen night van Samantha Shannon. Wat een pil, dat gaat nog wel even duren. Maar wel de moeite waard, tot nu toe.

Voet op eigen bodem van Vanessa Thuyns is uit. 
Ga nu Tien dagen in een gestolen auto van Anna Woltz lezen.

Ik ben begonnen in de Virgin River serie. Ben inmiddels bij het derde boek. Luchtig en kabbelend en dat vind ik op dit moment wel heel relaxt. 

Regendrup.

Regendrup.

03-08-2023 om 08:55 Topicstarter

Ik was bezig in het tweede boek van Marlies Koers, Sorry dat ik je wakker bel.. maar ik vind het wat saai. Dus even weggelegd, nu bezig in "Wat de hulp weet", het eerste boek vond ik erg fijn lezen dus ben heel benieuwd naar deel 2! 

Ik heb net de nieuwste van Jenny Colgan, Boven de wolken, uit. De eerste van een nieuwe serie met een nieuwe hoofdpersoon dus, vond het weer heerlijk weglezen! 
Nu weer overgestapt naar een thriller. 

ik heb Wat de hulp lest, nu ook op de reader staan, maar ik vond deel 1 juist niet fijn lezen, heb ik dus niet uitgelezen. Dus denk dat deze hem ook niet gaat worden.

Nachtmerries. Deel drie van Sharon Bolton
Uit de serie met Lacey Flint .

-Nienke- schreef op 03-08-2023 om 09:08:

Ik heb net de nieuwste van Jenny Colgan, Boven de wolken, uit. De eerste van een nieuwe serie met een nieuwe hoofdpersoon dus, vond het weer heerlijk weglezen!
Nu weer overgestapt naar een thriller.

Dank je! Ik wist niet dat er een nieuwe was

Ik ben begonnen in Vier wandelaars en een siciliaan. Nog niet zo ver, dus nog geen idee of het echt wat is. Tot nu toe leest het wel makkelijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.