Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Lollypopje
25-07-2023 om 09:34
Lollypopje schreef op 15-07-2023 om 20:19:
[..]
Ik ben trouwens vandaag begonnen aan De vrouwen van Bletchley Park erg leuk en boeiend. Fijne voorleesstem ook, dus zat er al snel helemaal in. Gelukkig heb ik nog zo'n 14 uur te gaan, dus dat is nog een dag of 3/4 😊
Al een paar dagen uit en ik vind dat nog steeds jammer. Het waren edht personages waar ik geen afstand van wilde nemen.
Nu inmiddels in deel twee van de Flanagans serie. Gewoon lekker luchtig en fijn vermaak. Leuk die tijdsbeelden ook.
nlies
25-07-2023 om 11:21
Ik lees nu Eragon, van Paolini. Is al een ouder boek, heb de serie op de boekenmarkt gevonden. Heb het al eens gelezen, maar lang genoeg geleden om er nog eens aan te beginnen
Lali
25-07-2023 om 11:35
Lollypopje schreef op 25-07-2023 om 09:34:
[..]
Al een paar dagen uit en ik vind dat nog steeds jammer. Het waren edht personages waar ik geen afstand van wilde nemen.
Nu inmiddels in deel twee van de Flanagans serie. Gewoon lekker luchtig en fijn vermaak. Leuk die tijdsbeelden ook.
Bletchley Park is wel een van de mooiste boeken die ik de afgelopen tijd gelezen/geluisterd heb.
Hoe is de voorleesstem van de Flanagans?
Lollypopje
25-07-2023 om 11:36
Lali schreef op 25-07-2023 om 11:35:
[..]
Bletchley Park is wel een van de mooiste boeken die ik de afgelopen tijd gelezen/geluisterd heb.
Echt een hele fijne stem naar mijn mening
kapow
25-07-2023 om 13:45
Fiorah schreef op 25-07-2023 om 09:32:
Ik heb die Helen Field een keer gekocht, de eerste, maar nooit gelezen omdat hij me niet trok. Maar jullie zijn er zonder uitzondering hartstikke enthousiast over dus nu wil ik hem alsnog.
Deel 3 van Scholomance vind ik niet zo heel sterk. Het komt niet echt van zijn plek.
Dit was m'n eerste boek van haar. Qua geweld (omschrijving) wel heftig, heb af en toe hier en daar een zin geskipt om die reden, maar zeker spannend boek.
Tover-Feetje
25-07-2023 om 14:57
Niemand zeggen van Karen Rose uit.
Een verhaal over huiselijk geweld waarbij de vrouw weet te ontsnappen en een andere identiteit aanneemt.
Helaas beslaat het halve boek de beschrijving van een ontluikend liefdesspel tussen deze vrouw en haar "nieuwe" partner.
De hoofdstukken over het gewelddadige huwelijk en de daarbij behorende personen waren spannend, de hoofdstukken over haar nieuwe liefde vooral langdradig en onnodige paginavulling
Nu begonnen in Hij & Zij van Alice Feeney
Boekenuil
25-07-2023 om 20:02
Ik lees nu Schaduwrijk, van Kim Faber en Janni Pedersen. Deel 3 van een thrillerserie. Ik vind ‘m weer goed en lekker weglezen
Fiorah
27-07-2023 om 11:23
Ik heb een nieuwe tip. Ik lees nu namelijk Ik zal je nooit meer van Tatjana Almuli. Dat heeft iemand me via Marktplaats aangeraden (als diegene dit topic leest, zal die zichzelf nu herkennen verwacht ik ). Het gaat over uitgestelde rouw en de zoektocht van een vrouw naar wie haar moeder was voor ze overleed. Mooi!
nlies
27-07-2023 om 14:03
Ik luister nu, tijdens het puzzelen, Wensvogels, van Hans Dorrestijn. Lekker makkelijk luisteren terwijl je wat anders doet, zonder bang te hoeven zijn iets essentieels te missen
joky
27-07-2023 om 14:25
[..]
Ik heb m als lees boek .is het n serie of gewoon een deel moet er nog in beginnen .
-Nienke-
27-07-2023 om 18:08
Ik heb vakantie en het is prutweer, dus ik ben heerlijk aan het lezen! Vorige week Sterrenhemel en Sterrenregen (Colleen Hoover) uit. Opnieuw een mooi aangrijpend verhaal, maar het tweede boek was echt een beetje gek: een soort herhaling van het eerste vanuit een ander perspectief. Ik snap niet zo goed waarom beide niet in één boek was verwerkt.
Tussendoor Groeten uit Benidorm (Hendrik Groen) gelezen, opnieuw enorm vermakelijk. Ik heb echt regelmatig hardop zitten lachen op de bank (en grappige scènes aan man voorgelezen )
Nu ben ik bezig in Na die nacht (Karin Slaughter), vanaf het begin weer meteen enorm spannend!
-Nienke-
27-07-2023 om 18:09
[..]
Ah, top, dat boek over Bletchley Park heb ik klaarliggen voor op vakantie volgende week!
Beterlaat2021!
27-07-2023 om 20:29
Ik lees nu : GRENZELOOS door Kim Moelands.
Zij beschrijft haar leven tijdens de wachttijd op donorlongen en de tijd daarna.
Zij heeft cystic fibrosis.
Zéér indrukwekkend.
Fiorah
28-07-2023 om 11:17
Beterlaat2021! schreef op 27-07-2023 om 20:29:
Ik lees nu : GRENZELOOS door Kim Moelands.
Zij beschrijft haar leven tijdens de wachttijd op donorlongen en de tijd daarna.
Zij heeft cystic fibrosis.
Zéér indrukwekkend.
Oh ja zij kan ook goed schrijven! Ze heeft daar twee boeken over geschreven, Grenzeloos en Ademloos toch? Eén van de twee heb ik gelezen, ik weet even niet welke, maar die vond ik heel indrukwekkend.
Nu lees ik na een tip van iemand van hier (sorry, ik weet niet meer wie) Voor wat, hoort wat van Sophie Kinsella. Ben niet zo ver nog maar het bevalt tot nu toe goed.
Fiorah
28-07-2023 om 12:54
Fiorah schreef op 28-07-2023 om 11:17:
[..]
Nu lees ik na een tip van iemand van hier (sorry, ik weet niet meer wie) Voor wat, hoort wat van Sophie Kinsella. Ben niet zo ver nog maar het bevalt tot nu toe goed.
Ik blijf het dus wel lastig vinden in die boeken van Sophie Kinsella dat er altijd van die overduidelijke eikels in zitten maar dat de andere personen in het boek zich zo slecht laten behandelen. Of dat de hoofdpersonen altijd zo'n grenzeloze optimist annex pleaser zijn. Ik krijg dan net zo'n neiging om naar ze te schreeuwen als toen ik als kind naar een poppenkast keek en wist wat de slechterik van plan was en dat dan heel hard ging roepen als de goeie 'op het toneel' kwam...