Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Regendrup. schreef op 14-07-2023 om 21:07:

[..]

Die is mooi hè!!

Ja, goed pakkend geschreven 

Ik lees deel 3 van Scholomance. Net begonnen dus ik moet er weer even inkomen.

Ik heb net Groeten uit Benidorm van Hendrik Groen uit; opnieuw een prachtig portret van ouder wordende mensen. Grappig en soms meelijwekkend tegelijk.

Nu begonnen in Morgen zal het beter gaan van Tatiana de Rosnay (van o.a. ‘Haar naam was Sarah’). Ik vond haar schrijfstijl bij vorige boeken prachtig en zit er nu ook meteen weer in. 

alhambra schreef op 14-07-2023 om 16:56:

Twee moedige vrouwen bijna in 1 ruk uitgelezen. Het las gemakkelijk weg. Ondanks het zware thema (WOII) was het op momenten toch mierzoet.

Die staat al een tijdje op mijn lijst, maar durf hem steeds niet aan omdat ik bang ben dat hij te zwaar is. Bij boeken met veel drama word ik namelijk nogal emotioneel en dat is te vermoeiend.

Lollypopje schreef op 13-07-2023 om 14:51:

mag je ook meedoen als je luistert?

Ik luister veel niet te zware historische romans. Soms niveau historische chicklit, soms wat literairder.

Momenteel luister ik 'De assistent van de chirurg' over een vrouwelijke assistente midden 19e eeuw, toen vrouwen dat vak nog niet mochten uitoefenen. erg boeiend en fijn boek, maar wel erg grafisch beschreven medische situaties dus daar moet je tegen kunnen 😂

Ik heb hem alweer uit 😢 Niet heel gek, ik rust heel veel en hij was maar 11uur, maar ik vond hem echt heel tof en interresant. En ik vrees dat het nog wel even duurt voordat deel twee er is.

Nu dus bedenken wat ik nu ga luisteren

Sister stardust is uit. Erg leuk boek, maar tipt niet aan Daisy Jones and the SIx. Beiden een boek over die tijdsgeest en hoewel Sister Stardust gebaseerd zou zijn op echte mensen (die ik niet kende), greep het me iets minder.

Inmiddels ook Finlay Donovan Jumps the Gun (las makkelijk weg) van Elle Cosimano uit en ben net begonnen in Secluded Cabin Sleeps Six van Lisa Unger.

Drie boeken gelezen. Genesis, Broken & Fallen van Karin Slaughter. 

Tijd voor wat anders en dat wordt City of the Lost van Kelley Armstrong. 

Lollypopje schreef op 15-07-2023 om 07:32:

[..]

Die staat al een tijdje op mijn lijst, maar durf hem steeds niet aan omdat ik bang ben dat hij te zwaar is. Bij boeken met veel drama word ik namelijk nogal emotioneel en dat is te vermoeiend.

Dan zou ik hem overslaan. Het aardig luchtig geschreven maar er gebeuren nare dingen en met je eigen kennis over WOII zie je zo in dat het de light-versie is en denk je toch aan de rest.

Ik lees ook niet graag boeken over de oorlog.
Nu aan het lezen in "Voor God en de sociale dienst" van Mizee, maar die vrouw springt van de hak op de tak  

alhambra schreef op 15-07-2023 om 19:53:

[..]

Dan zou ik hem overslaan. Het aardig luchtig geschreven maar er gebeuren nare dingen en met je eigen kennis over WOII zie je zo in dat het de light-versie is en denk je toch aan de rest.

Dat laatste trek ik wel. Ik heb vooral moeite met hele emotionele scenes, waarin bijvoorbeeld intens beschreven staat hoe iemand dood gaat. Dan word ik zelf ook emotioneel en ben ik echt in tranen. Dat kost zoveel energie dat ik daarna heel moe ben en dat is niet heel fijn.

Van die schrijfster heb ik bijvoorbeeld ook De Verloren Kinderen geluisterd. Groot deel van het boek was prima, maar tegen het eind echt veel te veel emoties bij mij. Maar Het Meisje Zonder Naam ging wel prima.

Ik ben trouwens vandaag begonnen aan De vrouwen van Bletchley Park erg leuk en boeiend. Fijne voorleesstem ook, dus zat er al snel helemaal in. Gelukkig heb ik nog zo'n 14 uur te gaan, dus dat is nog een dag of 3/4 😊

Vrouwen van Bletchley Park vond ik een geweldig boek, erg van genoten. En inderdaad een heel goede voorleesstem.

Ik ben nu het Hoedenatelier van Marie Lamballe aan het luisteren. Ik vind een luisterboek heerlijk als ik huishoudelijke klussen aan het doen ben. Ik heb daar een hekel aan, maar met een boeiend luisterboek wordt het nog een beetje leuk.

En ik lees nu de Franse tuinman van Santa Montefiore. Leest lekker weg.

Lali schreef op 16-07-2023 om 12:03:

Vrouwen van Bletchley Park vond ik een geweldig boek, erg van genoten. En inderdaad een heel goede voorleesstem.

Ik ben nu het Hoedenatelier van Marie Lamballe aan het luisteren. Ik vind een luisterboek heerlijk als ik huishoudelijke klussen aan het doen ben. Ik heb daar een hekel aan, maar met een boeiend luisterboek wordt het nog een beetje leuk.

En ik lees nu de Franse tuinman van Santa Montefiore. Leest lekker weg.

Het hoedenatelier vond ik ook leuk. Jammer dat het vervolg er nog niet staat.

Lollypopje schreef op 16-07-2023 om 12:31:

[..]

Het hoedenatelier vond ik ook leuk. Jammer dat het vervolg er nog niet staat.

12 september komt ie, zag ik op bol.com

Lali schreef op 16-07-2023 om 12:34:

[..]

12 september komt ie, zag ik op bol.com

En dan hopen dat het niet heel lang duurt voor het is ingesproken, want op Atlas moet ik bijvoorbeeld nog tot november wachten.

alhambra schreef op 12-07-2023 om 21:32:

Net een paar hoofdstukken onderweg in Twee moedige vrouwen - Diney Costeloe.
Ik ben meteen gegrepen door het verhaal

die was zoo goed, ik werd gillend gek zoo spannend.

eindelijk nieuw leesvoer en eindelijk het 2de deel van de waldfriede reeks gevonden in de bieb : Lichtpunt 

Ik heb De meisjes van mevrouw de Wit uit..
Heftige verhalen over de slachtoffers van de loverboys /pooiers. 

Nu op zoek naar iets luchtigers op mijn ereader of in mijn bookchoice boekenkast.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.