Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

joky schreef op 12-07-2023 om 06:59:

Karin Slaugher Na die nacht. uitgelezen vond er te veel namen in voorkomen en n beetje rommelig kon mij er niet goed op concentreren .

Sorry heb mij zelf gequote wilde n fout in de tekst corrigeren.

Ik heb Perfect match uit. Wel ok.

Dolfje schreef op 12-07-2023 om 17:25:

Ik heb Perfect match uit. Wel ok.

Ik heb hem nou ook opgehaald uit de bieb.

Net een paar hoofdstukken onderweg in Twee moedige vrouwen - Diney Costeloe.
Ik ben meteen gegrepen door het verhaal 

Pff ik denk dat ik morgen maar andere boeken ga halen op de bieb. Ik had al moeten beseffen dat ik De Prooi, niet echt zou waarderen toen ik las dat het iets voor liefhebbers van Stephen King was. Draken, heksen feeën, tovenaars, het mag allemaal, maar die stemmen terwijl er niemand is, en het geluid van lopen terwijl er geen sporen in de sneeuw zijn, en dat gedoe. Nee eigenlijk niet aan mij besteed

Pff, ik heb Perfecte wraak (Helen Fields) uit. Wat een heftige wending op het laatst! Ik heb geloof ik nog nooit gehuild om een thriller, maar hier moesten echt zakdoekjes aan te pas komen   

ik ben nu net begonnen in November van Thomas Olde Heuvelt. Zijn vorige boeken heb ik telkens al snel aan de kant gelegd, maar deze pakt mij tot nu toe wel. 
Hiervoor heb ik Thuis draag ik bij me van Cecile Korevaar gelezen, erg indrukwekkend. Een young adult boek, maar die lees ik ook graag en zo kan ik mijn leerlingen ook goed adviseren. 

Tover-Feetje schreef op 09-07-2023 om 19:04:

Een vriendin van mij is momenteel opgenomen vanwege een ernstige depressie.
Ze vroeg of ik wat boeken voor haar had die makkelijk weglezen aangezien lezen haar nu wel moeite kost.
Ik heb de beschikking over heel veel boeken (voornamelijk thrillers) maar kan zo snel niet de "makkelijke" uit mijn mouw schudden.
Wat nu in mij opkomt zijn de Nederlandse schrijfster maar misschien hebben jullie tips wat geschikt zou zijn?

Als het makkelijk moet zijn en toch de aandacht vasthouden, vind ik Agatha Christie nog steeds fijn. Ze blijven hier in een kratje in een hoekje liggen voor moeilijke periodes

mag je ook meedoen als je luistert?

Ik luister veel niet te zware historische romans. Soms niveau historische chicklit, soms wat literairder.

Momenteel luister ik 'De assistent van de chirurg' over een vrouwelijke assistente midden 19e eeuw, toen vrouwen dat vak nog niet mochten uitoefenen. erg boeiend en fijn boek, maar wel erg grafisch beschreven medische situaties dus daar moet je tegen kunnen 😂

Ik ben aan De meisjes van mevrouw de Wit begonnen. Gaat over loverboys. 

Regendrup.

Regendrup.

13-07-2023 om 15:48 Topicstarter

Lollypopje schreef op 13-07-2023 om 14:51:

mag je ook meedoen als je luistert?

Ik luister veel niet te zware historische romans. Soms niveau historische chicklit, soms wat literairder.

Momenteel luister ik 'De assistent van de chirurg' over een vrouwelijke assistente midden 19e eeuw, toen vrouwen dat vak nog niet mochten uitoefenen. erg boeiend en fijn boek, maar wel erg grafisch beschreven medische situaties dus daar moet je tegen kunnen 😂

Natuurlijk!! 

natuurlijk lollypopje!

ben verder gegaan in de Will Trent serie van Karin Slaughter. Ik kan niet stoppen. 😂
Gisteren ook een paar boeken van Helen Fields op m’n ereader gezet. 

Twee moedige vrouwen bijna in 1 ruk uitgelezen. Het las gemakkelijk weg. Ondanks het zware thema (WOII) was het op momenten toch mierzoet. 

Regendrup.

Regendrup.

14-07-2023 om 21:07 Topicstarter

alhambra schreef op 14-07-2023 om 16:56:

Twee moedige vrouwen bijna in 1 ruk uitgelezen. Het las gemakkelijk weg. Ondanks het zware thema (WOII) was het op momenten toch mierzoet.

Die is mooi hè!! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.