Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
PerfumedAlpaca84
09-07-2023 om 19:37
Tover-Feetje schreef op 09-07-2023 om 19:04:
Een vriendin van mij is momenteel opgenomen vanwege een ernstige depressie.
Ze vroeg of ik wat boeken voor haar had die makkelijk weglezen aangezien lezen haar nu wel moeite kost.
Ik heb de beschikking over heel veel boeken (voornamelijk thrillers) maar kan zo snel niet de "makkelijke" uit mijn mouw schudden.
Wat nu in mij opkomt zijn de Nederlandse schrijfster maar misschien hebben jullie tips wat geschikt zou zijn?
Wat naar dat het slecht gaat met haar, ik hoop dat het snel beter gaat!
Ik vond de boeken van de zeven zussen makkelijk weglezen, net als andere boeken van Riley.
Danielle Steele is erg toegankelijk, je moet er wel van houden. En Baantjer misschien?
PerfumedAlpaca84
09-07-2023 om 19:39
Ik ben begonnen aan Under the whispering door van T.J. Klune. Tot nu toe wel pakkend. Daarnaast ben ik in de serie van Mercedes Lackey aanbeland bij Intrigues.
MildredRatched
09-07-2023 om 20:12
Tover-Feetje schreef op 09-07-2023 om 19:04:
Een vriendin van mij is momenteel opgenomen vanwege een ernstige depressie.
Ze vroeg of ik wat boeken voor haar had die makkelijk weglezen aangezien lezen haar nu wel moeite kost.
Ik heb de beschikking over heel veel boeken (voornamelijk thrillers) maar kan zo snel niet de "makkelijke" uit mijn mouw schudden.
Wat nu in mij opkomt zijn de Nederlandse schrijfster maar misschien hebben jullie tips wat geschikt zou zijn?
De boeken van Jenny Colgan vind ik heel makkelijk weglezen. En Sophie Kinsella, is ook simpel. Zeven zussen reeks inderdaad. Of heeft ze liever simpele thrillers?
-Nienke-
09-07-2023 om 20:29
Tover-Feetje, de Santa Montefiore-boeken lezen ook heel makkelijk weg! Mij zelfs wat té makkelijk
Ik ben vandaag begonnen in Perfecte wraak (Helen Fields), het volgende deel uit de serie. Wat een begin ! Ik zat er meteen in (en werd dus ook heerlijk op het verkeerde been gezet).
Dolfje
10-07-2023 om 10:03
MildredRatched schreef op 09-07-2023 om 20:12:
[..]
De boeken van Jenny Colgan vind ik heel makkelijk weglezen. En Sophie Kinsella, is ook simpel. Zeven zussen reeks inderdaad. Of heeft ze liever simpele thrillers?
Jenny Colgan inderdaad.
In dat genre ook Jill Mansell en Katie Fforde.
Qua Nederlandse schrijfsters Astrid Harrewijn,Lisette Jonkman oa.
Tover-Feetje
10-07-2023 om 10:10
Dank jullie wel voor alle suggesties
Ik ga kijken wat ik heb liggen.
Vriendin heeft (helaas) geen ereader dus heb alleen de keus uit mijn fysieke boeken.
nlies
10-07-2023 om 10:48
Tover-Feetje schreef op 10-07-2023 om 10:10:
Dank jullie wel voor alle suggesties
Ik ga kijken wat ik heb liggen.
Vriendin heeft (helaas) geen ereader dus heb alleen de keus uit mijn fysieke boeken.
misschien is er en minibibliotheek/weggeefpunt in de buurt? En in kringlopers heb je veel boeken die er nog prima uitzien, en je 1 -2 euro kosten
FarFarAway
12-07-2023 om 06:48
MildredRatched schreef op 03-07-2023 om 21:46:
momenteel bezig in deel 3 van de serie van Helen Fields. Over inspecteur Callanach en dan is dit Perfecte Dood. Luistert super weg, doet wel een beetje denken aan M.J Arlidge
Heb heel die reeks uit, super goede thrillers!
alhambra
12-07-2023 om 06:53
Simpele leugens - David Baldacci gelezen. Het viel tegen terwijl ik zijn boeken meestal wel aardig goed vind.
joky
12-07-2023 om 06:59
Karin Slaugher Na die nacht. uitgelezen vond er te veel namennin voorkomen en n beetje rommelig kon mij er niet goed op concentreren .
Regendrup.
12-07-2023 om 07:38
Ik was de Zeven Zussen even een beetje zat (ik ben halverwege Maan) en dus begonnen in iets anders: De vrouw van de serial killer van Alice Hunter.
Leest wel vlot, ik denk niet dat het een bijzonder verhaal wordt, maar ben benieuwd hoe het afloopt!
-Nienke-
12-07-2023 om 11:59
alhambra schreef op 12-07-2023 om 06:53:
Simpele leugens - David Baldacci gelezen. Het viel tegen terwijl ik zijn boeken meestal wel aardig goed vind.
Ik had precies hetzelfde! Ik keek er helemaal naar uit, want ik hou van Baldacci, maar ik kwam er eigenlijk geen seconde echt lekker in. Jammer!
nlies
12-07-2023 om 12:45
Ik lees nu De Prooi, van Ysra Sigurdardotter. En eigenlijk ook De Gifgave van Rani de Vadder. Die laatste is een YA, en gisteren boeide het even niet, dus aan de prooi begonnen, die ander komt daarna weer denk ik