Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mevrouw Van Gogh is gelezen, was de moeite waard.
Daarna ben ik aan De Kampschilders van Jan Brokken begonnen, eerste deel vond ik goed, 2de wat minder, is nog niet uit, maar heb maar weer een van Craven Zwarte zomer, op de reader gezet

Zwarte zomer voldeed aan de verwachtingen(zie als ik naar mijn vorige post kijk dat ik hem heel snel uit heb) Binnenkort toch maar weer eens naar de echte bieb gaan, want anders raak ik aan de max van de online

Mijn ereader van een half jaar oud is weer vastgelopen  . Zat midden in Sterfdag van Laura Marshall. Gisteren contact opgenomen met kobo en in kan hem onder de garantie terugsturen. Gaan we uiteraard doen maar ik heb ook man bij coolblue een pocketbook laten bestellen. Hopelijk daar minder problemen mee. 
Komt de kobo terug kijken we wel wat we daar mee doen ( Marktplaats of houden als reserve).
Gelukkig staat Sterfdag in de online bieb en heb ik hem op mijn iPad gezet zodat ik door kan lezen.

Wat slecht zeg. Je zou toch gewoon jaren mrt zo'n ding moeten kunnen doen?

alhambra schreef op 05-05-2023 om 07:38:

Wat slecht zeg. Je zou toch gewoon jaren mrt zo'n ding moeten kunnen doen?

Ja dat vind ik ook. Ik denk dat ik op deze nog geen 10 boeken gelezen heb en heb hem al 3 keer terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Je zal op vakantie zijn en dan geen pc bij je hebben. Ok ik kan ook lezen op iPad en telefoon maar in de zon is dat niet te doen. Had anders geen ereader gekocht. Las vroeger altijd op de iPad maar ereader is natuurlijk veel fijner.

Wat irritant zeg. Hopelijk werkt de nieuwe beter. Krijg je geen hoofdpijn van lezen op een ipad?

Zelf lees ik nooit met een ereader. Ik heb er wel eentje, maar ik pak hem nooit. Ik wil toch graag een boek vasthebben, de geur van het papier...Ik lees meestal in het Engels en dan is het een stuk goedkoper (meestal 10 euro ipv 25 voor de Nederlandse vertaling). 

Enige nadeel is de ruimte wat het inneemt. Ik heb 2 boekenkasten en meer mag ik niet bewaren  Zodra mijn boeken gelezen zijn geef ik degenen die ik niet wil bewaren door of zet ze op mijn werk (ik ben docent op het mbo). Daar hebben we boekenkasten staan met gratis boeken voor studenten om mee te nemen. 

Wat vervelend dat je ereader zo zit te buggen. Ik heb de goedkoopste Kobo. Die heb ik nu anderhalf jaar. Ik heb er speciaal een abonnement voor op de vara Genk en omdat deze incl abbo goedkoper was dan gewoon aanschaffen. Ik vond papier eerst ook fijner maar ben inmiddels helemaal om. 

Mijn reader  verandert de lettergrootte soms zomaar, en wordt niet altijd herkend door de pc, maar die is 5 jaar oud intussen

Kristin Hannah Verder dan de sterren uit. 
Het was mooi boek, wel beetje deprimerend. 
Ik heb nog een Michael Robotham liggen waarvan ik even de titel niet weet, deel 3 van Cyrus Haven. 
Edit: Lying beside you. 

Afgelopen week "Heeft iemand Charlotte Salter gezien?" van Nicci French gelezen.
Ik vond het nergens echt spannend maar was wel weer nieuwsgierig hoe het verhaal zich zou ontwikkelen.
Op 2/3 van het boek begon het, voor mij, pas echt boeiend te worden.
Al met al wel een redelijk vermakelijk boek maar niet met een wauw factor.
Gisteren begonnen in De hulp van Freida McFadden.
Eindelijk weer een boek dat ik niet weg wilde leggen 
Ik zat er gelijk in en het was van het begin tot het einde spannend!

Ik lees het portret van Dorian Gray omdat iemand hier er zo positief over was. En ik zit er ook gelijk in.

Ik lees Het Beest, van Carmen Mola. 
Tot nu toe bevalt het goed, 

Ik heb het proces van Kafka uit. Uiteindelijk voor mij een overkill aan absurditeit maar er zaken hele goede fragmenten in.

Alter ego van Esther Verhoef net uit. Lekker meeslepend. 

Nu Max, Mischa en het Tet-offensief klaar liggen. Ik ben benieuwd! 

Heb weer eens een Karin Fossum gepakt, 'De Indiase Bruid'.
Lees weer vlot.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.