Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

nlies schreef op 29-04-2023 om 18:18:

[..]

Ja ook aan begonnen, dacht is wel leuk voor 's avonds op bed, maar vond het ook nogal traag en saai. Zal ik het nog een kans geven?

Als je houdt van treinreizen en reisverhalen zou ik het doen maar ik vind het inderdaad geen bed-leesmateriaal. Het gaat best traag en de hoofdstukken zijn lang. Ik ben nu iets verder dan halverwege en ik vind het wel de moeite waard, maar ik vlieg er dus absoluut niet doorheen.

Fiorah schreef op 29-04-2023 om 18:22:

[..]

Als je houdt van treinreizen en reisverhalen zou ik het doen maar ik vind het inderdaad geen bed-leesmateriaal. Het gaat best traag en de hoofdstukken zijn lang. Ik ben nu iets verder dan halverwege en ik vind het wel de moeite waard, maar ik vlieg er dus absoluut niet doorheen.

Oh jammer, daar was ik heel benieuwd naar. En ik vind de kaft ook zo leuk, daar ben ik wel gevoelig voor. Wel dol op reisverhalen, dus wie weet

De overlevenden van Alex Schulman uit. Vreemd boek, ik kon lastig volgen in welke periode het verhaal zich bevond. Niet zozeer per hoofdstuk maar ook binnen de hoofdstukken. 

Begonnen in Verder dan de sterren van Kristin Hannah. 

kapow schreef op 30-04-2023 om 18:14:

De overlevenden van Alex Schulman uit. Vreemd boek, ik kon lastig volgen in welke periode het verhaal zich bevond. Niet zozeer per hoofdstuk maar ook binnen de hoofdstukken.

Begonnen in Verder dan de sterren van Kristin Hannah.

De overlevenden heb ik cadeau gekregen van een vriendin. Ben benieuwd hoe ik hem zal vinden. 

Ik las Te grazen van Lisette Jonkman, klein tussendoortje.
En nu Sterfdag van Laura Marshall.

Gisteren "Alleen Eva" van Svea Ersson. Leuk boek, leest vlot weg. Nu begonnen in Alarmfase rood van Tess Gerritsen, kom er nog niet helemaal lekker in.. vanavond nog maar een poging!

Lena55 schreef op 20-04-2023 om 23:36:

[..]

Een hele andere stijl, maar hiervoor las ik het boek Max en Mischa en het tet-offensief van Johan Harstad. Het is geen snel boek, maar het gevoel na uitlezen was wel zeker de moeite waard. Ook een mooi boek daarvoor was Vrijheid van Jonathan Franzen. Ik ben sowieso dol op zijn boeken.

Max, Mischa en het Tet-offensief ❤️ Echt één van de mooiste boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen denk ik. 

Ik las de afgelopen anderhalve week The last hours van Minette Walters. Zij is mijn favoriete thriller-schrijfster, maar dit is een historische roman in drie delen. Speelt in Engeland tijdens de Zwarte Dood. Ik zat er meteen enorm in, qua leeservaring deed het me haast aan de Geef me de ruimte-trilogie van Thea Beckman denken. En gelukkig had ik vakantie dus de eerste 1000 pagina’s waren er in een dag of vijf wel doorheen Vandaag uitgelezen. Ik vond t wel wat erg romantisch, de ‘goeden’ zijn wel extréém goed en dan ook nog ns heel mooi/aantrekkelijk, en de slechten heul slecht (hoewel er ook heus wel slechten tot inkeer kwamen) maar toch een zalig boek om te lezen. 

Oh, nu begonnen in ‘Nescio: Leven en werk van J F Grönloh’ van Lieneke Freriks

Moosey schreef op 01-05-2023 om 17:47:

[..]

Max, Mischa en het Tet-offensief ❤️ Echt één van de mooiste boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen denk ik.

Ik las de afgelopen anderhalve week The last hours van Minette Walters. Zij is mijn favoriete thriller-schrijfster, maar dit is een historische roman in drie delen. Speelt in Engeland tijdens de Zwarte Dood. Ik zat er meteen enorm in, qua leeservaring deed het me haast aan de Geef me de ruimte-trilogie van Thea Beckman denken. En gelukkig had ik vakantie dus de eerste 1000 pagina’s waren er in een dag of vijf wel doorheen Vandaag uitgelezen. Ik vond t wel wat erg romantisch, de ‘goeden’ zijn wel extréém goed en dan ook nog ns heel mooi/aantrekkelijk, en de slechten heul slecht (hoewel er ook heus wel slechten tot inkeer kwamen) maar toch een zalig boek om te lezen.

Ik heb beide boeken op mijn lijstje gezet. Weet even niet zo goed wat ik moet lezen. Morgen maar even langs de bibliotheek. 

Moosey schreef op 01-05-2023 om 17:47:

[..]

Ik las de afgelopen anderhalve week The last hours van Minette Walters. Zij is mijn favoriete thriller-schrijfster, maar dit is een historische roman in drie delen. Speelt in Engeland tijdens de Zwarte Dood. Ik zat er meteen enorm in, qua leeservaring deed het me haast aan de Geef me de ruimte-trilogie van Thea Beckman denken. En gelukkig had ik vakantie dus de eerste 1000 pagina’s waren er in een dag of vijf wel doorheen Vandaag uitgelezen. Ik vond t wel wat erg romantisch, de ‘goeden’ zijn wel extréém goed en dan ook nog ns heel mooi/aantrekkelijk, en de slechten heul slecht (hoewel er ook heus wel slechten tot inkeer kwamen) maar toch een zalig boek om te lezen.

Ik vond het ook een mooi boek. Ik had alleen niet zoveel met alle verwijzingen naar muziek en toneel. Maar het verhaal eromheen vond ik ook heel mooi.

Ik zat te kijken naar 'the last hours'. Ik kan op bol alleen een omnibus vinden. Is dit het hele verhaal? Dit zijn geloof ik 2 boeken in 1 (last hours en the turn of midnight).

Ik lees nu : Mevrouw van Gogh, van Caroline Cauchi, en tot nu toe boeit het wel

Lena, ja inderdaad, het zijn maar twee delen zie ik nu. Door de Complete Omnibus Edition ging ik toch wel uit van minstens drie (en bij het lezen had ik het niet zo door, waar het een ophield en het volgende begon)

Ik heb Aan het einde van de wereld van Kristin Hannah net uit en ga nu beginnen aan De Nagtegaal van dezelfde schrijfster. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

03-05-2023 om 21:48

ik ben de Valdemar serie van Mercedes Lackey weer aan het lezen, heb net Oathbreakers uit. Morgen begin ik in het volgende deel. Daarnaast begin ik nu in East of Eden van John Steinbeck. Ben benieuwd.

Wandelvrouwtje schreef op 03-05-2023 om 21:48:

ik ben de Valdemar serie van Mercedes Lackey weer aan het lezen, heb net Oathbreakers uit. Morgen begin ik in het volgende deel. Daarnaast begin ik nu in East of Eden van John Steinbeck. Ben benieuwd.

East of Eden is het lievelingsboek van mijn vader. Ik vond hem ook mooi.

Ben nu halverwege het proces. Het voelt een beetje als huiswerk (lange en complexe zinnen) maar het is toch intrigerend. En absurd en dan ook vaak uit het niets absurd waar ik dan weer om moet lachen. De hoofdpersoon is wel een rare snuiter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.