Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Iemand al Blue sisters van Coco Mellors gelezen?

Ik heb vandaag erg genoten van De dagen dat ik je liefhad van Amy Neff. Een bijzonder en hartverscheurend boek. Ik zat er helemaal in. 

Hebben jullie dat ook wel eens dat je zo druk in je hoofd bent dat lezen niet lukt? Ik had dat vroeger nooit maar heel deze week op de werkdagen helemaal niks gelezen.

Dolfje schreef op 17-10-2024 om 22:29:

Hebben jullie dat ook wel eens dat je zo druk in je hoofd bent dat lezen niet lukt? Ik had dat vroeger nooit maar heel deze week op de werkdagen helemaal niks gelezen.

Ja ik heb het alweer een paar weken. Ik wil wel, maar kan me er niet toe zetten en dan kan ik of geen boek kiezen of ik zit een kwartier naar een bladzijde te kijken.

Dat heb ik ook wel eens dolfje .dan lukt het lezen totaal niet zes keer het zelfde stukje lezen o.i.d.
Maar nu n geweldige thriller aan het lezen van Charlotte Link.Wraak.
Echt n aanrader.

Ja dat kwartier zitten staren  en zes keer hetzelfde stukje heb ik dus ook.

ik heb Het boomhuis in het bos bijna uit. eerste hoofdstukken vroeg ik me wel af of ik door zou lezen, vond t allemaal nogal vaag, maar blij dat ik doorgegaan ben

Ga dan tijdelijk tijdschriften lezen, korte artikelen waarin je de draad niet kwijt kunt raken. Of boeken met columns.

Beterlaat2021! schreef op 18-10-2024 om 11:37:

Ga dan tijdelijk tijdschriften lezen, korte artikelen waarin je de draad niet kwijt kunt raken. Of boeken met columns.

Dat doe ik ook altijd. Of een favoriet boek herlezen

Dat heb ik deze week ook. Ben al in 5 verschillende nieuwe boeken begonnen, maar niets pakt me gelijk en dan ga ik een beetje zitten scrollen op mn telefoon. En ik weet zeker dat het niet aan de kwaliteit van de boeken ligt. Net eindelijk in een boek begonnen waarin ik ook echt wil doorlezen, jeej! Het is The Night Hunt van Alexandra Christo geworden.

de Nimmernacht trilogie uit. Ik had het laatste deel op een gegeven moment ruim een week laten liggen terwijl ik al halverwege was omdat ik precies had wat jij beschrijft.

Ik heb nog geen idee wat m’n volgende boek wordt. Meestal heb ik wel een idee (soms zelfs 2). In ieder geval even niet iets met meerdere delen.
 
Edit: ik zie The Seven Year Slip van Ashley Poston op m’n ereader. Die wordt het. 

Vroedvrouw van de Groenburgwal gelezen, op aanraden van hier. Mooi! Doet wel denken aan de historische romans van Simone van der Vlugt.

nlies schreef op 18-10-2024 om 11:37:

ik heb Het boomhuis in het bos bijna uit. eerste hoofdstukken vroeg ik me wel af of ik door zou lezen, vond t allemaal nogal vaag, maar blij dat ik doorgegaan ben

Ja? Waarom is het toch een aanrader? 

Ik vond het huis aan de azuurblauwe zee wel ok, mooi maar niet wauw, het gefluister achter de deur vond ik echt fantastisch.

Cala schreef op 18-10-2024 om 16:59:

Dat heb ik deze week ook. Ben al in 5 verschillende nieuwe boeken begonnen, maar niets pakt me gelijk en dan ga ik een beetje zitten scrollen op mn telefoon. En ik weet zeker dat het niet aan de kwaliteit van de boeken ligt. Net eindelijk in een boek begonnen waarin ik ook echt wil doorlezen, jeej! Het is The Night Hunt van Alexandra Christo geworden.

Dit doe ik ook, icm met inderdaad luchtige boeken, columns etc.  Maar vooral allerlei verschillende genres proberen. Ik probeer nu mijn leesdip te doorbreken met Liften naar de hemel.

Dolfje schreef op 17-10-2024 om 22:29:

Hebben jullie dat ook wel eens dat je zo druk in je hoofd bent dat lezen niet lukt? Ik had dat vroeger nooit maar heel deze week op de werkdagen helemaal niks gelezen.

Ja! Maar bij mij betekent het dat ik dat lezen hard nodig heb om een beetje ontspanning te vinden. Dus moet ik doorzetten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.