Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Als ik moe ben of een te vol hoofd heb om te lezen dan zet ik meestal een luisterboek op. Dat werkt ontspannend.

Ik luister nu ‘Bij jullie is het altijd zo ontzettend stil’ van Alena Schröder. Ik heb het bijna uit en vind het heel mooi.

Daarnaast luister ik ‘Het blauwe uur’ van Paula Hawkings. Dat vind ik nog een beetje langdradig, hopelijk komt er wat meer tempo in.

ik luister het nieuwste boek van Karin Slaughter, waarom we logen 
De eerste 5% zijn in ieder geval al spannend

Als ik een leesdip heb houdt het verlangen naar boeken klaar hebben staan trouwens helemaal niet op. Dus ik heb nog steeds zin om boeken te kopen, lenen, opslaan op Storytel etc.

Dolfje schreef op 18-10-2024 om 10:05:

Ja dat kwartier zitten staren en zes keer hetzelfde stukje heb ik dus ook.

Herkenbaar. Ik leg het boek dan weg. Meestal is het bij mij een teken dat het boek mij dan toch niet genoeg boeit. 

Dolfje schreef op 17-10-2024 om 22:29:

Hebben jullie dat ook wel eens dat je zo druk in je hoofd bent dat lezen niet lukt? Ik had dat vroeger nooit maar heel deze week op de werkdagen helemaal niks gelezen.

Ja heel herkenbaar idd in sommige periodes.  

Fiorah schreef op 19-10-2024 om 11:14:

[..]

Ja? Waarom is het toch een aanrader?

Ik vond het huis aan de azuurblauwe zee wel ok, mooi maar niet wauw, het gefluister achter de deur vond ik echt fantastisch.

Ik vond het knap de manier waarop beschreven werd hoe de machines toch weer menselijke trekjes verliefdheid, behulpzaamheid kregen

Ik lees even een kinderboek tussendoor: Het Kleine Heelal van Annejan Mieras

Ik ben al even bezig in de nieuwste Lucinda Riley, De verborgen belofte. Heerlijk boek voor onder een dekentje op herfstige avonden! 

Het boek der deuren van Gareth Brown.

Echt zo'n boek waarvan ik gewoon baal dat het uit is

Lollypopje schreef op 20-10-2024 om 19:28:

Het boek der deuren van Gareth Brown.

Echt zo'n boek waarvan ik gewoon baal dat het uit is

Ooh! Dat vind ik leuk om te horen want die heb ik als impulsaankoop gedaan een half jaar geleden en die heb ik nog niet gelezen.

Net besloten dat ik How to End a Love Story van Yulin Kuang niet uit ga lezen. Irriteer me eigenlijk al vanaf het begin aan de hoofdpersonen en de verhaallijn is bij vlagen tenenkrommend. Nu op zoek naar inspiratie in jullie leuke topic!

De staljongen van Auschwitz. Ik ben eergister begonnen en heb hem bijna uit. Heel indrukwekkend, het greep me meteen. Ook wel eng, om met name op propaganda gebied veel parallellen te zien met wat er momenteel in Amerika (maar ook hier in Nederland) gebeurt op politiek vlak. 

Lollypopje schreef op 20-10-2024 om 19:28:

Het boek der deuren van Gareth Brown.

Echt zo'n boek waarvan ik gewoon baal dat het uit is

grappig, ik heb het half gelezen terug naar de bieb gebracht, had veel positiefs gehoord, dus was echt benieuwd, maar helaas voor mij niet

Ik ben hierin begonnen :

boekenbalie_9789025451783_cover_1920x1920.jpg

Het schijnt een  prachtig boek te zijn.  Ik weet het nog niet, ben al over mijn 'grens'  en zit op 120 pagina's.   Moet ik volhouden? 
(Ik heb het gratis gekregen van iemand die er tegenop zag om zo'n dik boek te lezen..._)

Als het je niet pakt zou ik niet verder lezen.
Ben zelf nog steeds bezig in De vergeten vrouwen. Ben nu op driekwart, ga het wel uitlezen, maar vind het tot nu toe een kabbelend boek. Terwijl ik ook van velen heb gehoord dat het zo’n mooi boek is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.