Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Heda schreef op 01-10-2024 om 22:32:

Iemand de millennium trilogie gelezen? Mij werd dit aangeraden maar ik kom er niet zo goed in. Doorzetten?

Dit is een van mijn favorieten. Maar ja, als het je genre niet is, dan is het moeilijk misschien.  Helemaal eens met Nlies hierboven!

Heda schreef op 01-10-2024 om 22:32:

Ik kom graag aansluiten in dit topic. Sinds kort heb ik een e-reader gekocht, en ben ik begonnen met lezen. Vroeger las ik veel, nu al tijden niet gedaan.

Iemand de millennium trilogie gelezen? Mij werd dit aangeraden maar ik kom er niet zo goed in. Doorzetten?

Hoeveel pagina's heb je gelezen? Het is zeker 100 pagina's (van het boek, dus van de e-reader meer) doorzetten. Het begin is taaaaaai.

Ik vind het absoluut de moeite waard en vind ze ook echt bijzonder in hun soort. Dus ik zou zeker doorzetten. Ik herinner me nog dat iemand zei: zet sowieso 100 pagina's door en toen ik het las en dacht 'hè hè, ik kom eindelijk in het boek' bleek ik op pagina 99 te zijn. Van het boek dus. Maar als je al een kwart boek hebt gelezen en het pakt je toch niet, dan is het misschien niets voor jou.

ja de Millenium trilogie. Zeker doorzetten
 Maar herinner me wel dat bij het eerste deel het begin taai was. Gaat veel over die wennerstörm affaire als ik het me goed herinner. Maar daarna wordt het echt bizar goed.

Ik lees nu ‘Elders’ van Ilse Josepha Lazaroms. En ik vind het een mooi poëtisch boekje. Daarnaast luister ik ‘Long Island’ van Colm Toibin. Daar kom ik nog niet helemaal in, maar ik geef het nog even de tijd want het is wel mooi voorgelezen.

Dank jullie. Ik ga dan inderdaad nog even doorzetten maar mocht ik er echt niet doorheen komen dan stop ik! 

Heda schreef op 02-10-2024 om 15:51:

Dank jullie. Ik ga dan inderdaad nog even doorzetten maar mocht ik er echt niet doorheen komen dan stop ik!

Ik ben er mee gestopt vond het 3x niks.

Life is too short to read books you don't enjoy reading. The rule I like is 'one hundred pages minus your age.
' Say you're 30 years old—if a book hasn't captivated you by page 70,
stop reading it. So as you age, you have less time to endure crap. (Ryan Holiday).

Het leven is tekort om boeken te lezen die je niet leuk vindt. De regel die ik volg is :  honderd pagina's min je leeftijd.
Stel, je bent 30 -  als een boek je nog niet  bevalt op pagina 70, stop dan met lezen. 
Des te ouder je bent, des te minder tijd heb  je over  om vol te houden met een boek.

Ik vond de millenniumtrilogie erg goed maar ik was wel ergens in de 20 toen ik het las.

Beterlaat2021! schreef op 02-10-2024 om 16:32:

Life is too short to read books you don't enjoy reading. The rule I like is 'one hundred pages minus your age.
' Say you're 30 years old—if a book hasn't captivated you by page 70,
stop reading it. So as you age, you have less time to endure crap. (Ryan Holiday).

Het leven is tekort om boeken te lezen die je niet leuk vindt. De regel die ik volg is : honderd pagina's min je leeftijd.
Stel, je bent 30 - als een boek je nog niet bevalt op pagina 70, stop dan met lezen.
Des te ouder je bent, des te minder tijd heb je over om vol te houden met een boek.

Deze ga ik onthouden! 

Beterlaat2021! schreef op 02-10-2024 om 16:32:

Life is too short to read books you don't enjoy reading. The rule I like is 'one hundred pages minus your age.
' Say you're 30 years old—if a book hasn't captivated you by page 70,
stop reading it. So as you age, you have less time to endure crap. (Ryan Holiday).

Het leven is tekort om boeken te lezen die je niet leuk vindt. De regel die ik volg is : honderd pagina's min je leeftijd.
Stel, je bent 30 - als een boek je nog niet bevalt op pagina 70, stop dan met lezen.
Des te ouder je bent, des te minder tijd heb je over om vol te houden met een boek.

Dan zou ik echt een hoop mooie boeken gemist hebben. Ik geef een boek altijd 150 pagina's een kans en ik ben maar zelden gestopt met een boek terwijl ik absoluut niet vind dat ik alles uitgelezen moet hebben. Ik vind dat echt veel wat 'slimmere' boeken wel een pagina of 100 nodig hebben voordat je erin komt. Een chicklit of thriller kan wel wat minder, maar literatuur of complexere detectives zoals Millenniumtrilogie, Ik ben Pelgrim etc. hebben echt wel een lange intro vind ik altijd.

Ik stop bij 50 pagina's en dat is nog teveel...

nlies schreef op 30-09-2024 om 21:42:

Ik lees nu van Helen Fields "Perfecte misdaad" kan er niet inkomen, het pakt me niet. toch maar iets anders lezen

Ben toch maar doorgegaan, en nu wordt het wel beter, heb ook de bookchoise van oktober weer binnen

Blunder van mij: Ik kijk op site van de bieb of mijn gereserveerde boeken er al zijn. ja hoor Perfecte misdaad is aangekomen, Heb ik dus via online geleend, helemaal niet aan gedacht dat ik dat gereserveerd had, en het van die lijst af kon halen. 
Maar meteen op de terugbrengplank zetten.

Fiorah schreef op 02-10-2024 om 19:36:

[..]

Dan zou ik echt een hoop mooie boeken gemist hebben. Ik geef een boek altijd 150 pagina's een kans en ik ben maar zelden gestopt met een boek terwijl ik absoluut niet vind dat ik alles uitgelezen moet hebben. Ik vind dat echt veel wat 'slimmere' boeken wel een pagina of 100 nodig hebben voordat je erin komt. Een chicklit of thriller kan wel wat minder, maar literatuur of complexere detectives zoals Millenniumtrilogie, Ik ben Pelgrim etc. hebben echt wel een lange intro vind ik altijd.

Maar hoezo is het een goed boek als de eerste 100/150 pagina's niet mooi zijn? Millennium trilogie destijds ook na 100 bladzijden gestopt.  Terwijl ik erg van de Scandinavische thrillers ben. 

Maar leuk topic, ik doe mee. Ik lees aardig veel: tussen de 8 en 15 boeken per maand. Momenteel lees ik Alles wat jij hebt van Michelle Frances.

Maheiden schreef op 02-10-2024 om 21:54:

[..]

Maar hoezo is het een goed boek als de eerste 100/150 pagina's niet mooi zijn? Millennium trilogie destijds ook na 100 bladzijden gestopt. Terwijl ik erg van de Scandinavische thrillers ben.

Maar leuk topic, ik doe mee. Ik lees aardig veel: tussen de 8 en 15 boeken per maand. Momenteel lees ik Alles wat jij hebt van Michelle Frances.

Omdat sommige boeken gewoon wat opstarttijd nodig hebben, waarna ze hartstikke spannend worden. Bv omdat er veel geschiedenis of context of karakterbeschrijvingen gegeven worden voordat het verhaal echt start. Ik ben daar ook geen echte fan van maar dat betekent nog niet dat het boek dan niet de moeite waar is. Na de eerste 100 taaie pagina's heb ik alledrie de delen van de trilogie gelezen, ik ben blij dat ik heb doorgezet. Dat betekent niet dat iedereen die mening hoeft te hebben, ik zal gewoon zelf niet snel een boek wegleggen als ik er nog geen 150 bladzijden van heb gelezen. Als ik het dan nog steeds niks vindt, leg ik het wel weg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.