Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


@fiorah  : als ik de draad van een verhaal dreig kwijt te raken, maak ikeen spiekbriefje met namen/functies/familierelatie.... Want anders vind ik het zo zonde om verder te lezen als ik het niet snap!

Beterlaat2021! schreef op 30-09-2024 om 18:42:

@fiorah : als ik de draad van een verhaal dreig kwijt te raken, maak ikeen spiekbriefje met namen/functies/familierelatie.... Want anders vind ik het zo zonde om verder te lezen als ik het niet snap!

Ja misschien moet ik dat maar doen 😂

O ja, ik heb dat ook soms… dat ik denk, wie was dít nu weer? Ik heb dat trouwens vaker met series, dan weet ik de eerstvolgende keer al niet meer hoe het precies zat. Man ergert zich daar nogal aan  

Ik ben nu bezig in Het beste van Adam Sharp (Graeme Simion), voor een euro gescoord op de rommelmarkt en echt een heel lekker boek. Goede aankoop  

Ik heb dat ook wel eens gehad. En dan na het allerlaatste hoofdstuk (pas) een lijst vinden met wie is wie. 

ja enorm herkenbaar! Inderdaad vooral bij ingewikkelde fantasy verhaallijnen of bij boeken die zich in bijvoorbeeld China afspelen

enorm genoten van de erfenis van Tracy Wolff. Best een voorspelbare feelgood roman, maar toch met leuke kleine plottwists en verhaallijnen. 

Ik lees nu van Helen Fields "Perfecte misdaad" kan er niet inkomen, het pakt me niet. toch maar iets anders lezen

nlies schreef op 30-09-2024 om 21:42:

Ik lees nu van Helen Fields "Perfecte misdaad" kan er niet inkomen, het pakt me niet. toch maar iets anders lezen


Het is een reeks, heb je de vorige gelezen? Ik vond het een hele goede reeks, achter elkaar gelezen! 

Fiorah schreef op 30-09-2024 om 17:21:

[..]

Vinden jullie ook dat namen zoveel invloed hebben? 

Ja heb ik ook, als er teveel gekke namen of families zijn haak ik af 

FarFarAway schreef op 01-10-2024 om 05:18:

[..]


Het is een reeks, heb je de vorige gelezen? Ik vond het een hele goede reeks, achter elkaar gelezen!

ja heb de vorige gelezen, dus had echt zin in deze, 

Beterlaat2021! schreef op 30-09-2024 om 11:31:

Nu 'De vondeling van Veenhuizen', Patricia Snel.
Interessante geschiedenis, gezien vanuit diverse kanten : de kinderen, maar ook de bestuurders. Leest lekker.

Ik quote mezelf even.  Het boek is uit, wat een práchtig boek~!

Beterlaat2021! schreef op 01-10-2024 om 14:56:

[..]

Ik quote mezelf even. Het boek is uit, wat een práchtig boek~!

Ben benieuwd! Paar jaar geleden Veenhuizen bezocht dus zet het boek op m'n leeslijstje.

Ik lees:  de zaaier van Octavia E. Butler

Ik kom graag aansluiten in dit topic. Sinds kort heb ik een e-reader gekocht, en ben ik begonnen met lezen. Vroeger las ik veel, nu al tijden niet gedaan. 

Iemand de millennium trilogie gelezen? Mij werd dit aangeraden maar ik kom er niet zo goed in. Doorzetten?

ik lees nu Schaduwen van de tijd van Santa Montefiore, maar ik heb steeds het gevoel dat ik dit verhaal al ken,  mogelijk vanuit een andere invalshoek geschreven, maar ik kon zo snel niet terugvinden welk boek dat dan zou moeten zijn.  Dus misschien vergis ik me... 

Heda schreef op 01-10-2024 om 22:32:

Ik kom graag aansluiten in dit topic. Sinds kort heb ik een e-reader gekocht, en ben ik begonnen met lezen. Vroeger las ik veel, nu al tijden niet gedaan.

Iemand de millennium trilogie gelezen? Mij werd dit aangeraden maar ik kom er niet zo goed in. Doorzetten?

Dat is al jaren geleden, van mij hoef je niet door te zetten, er zijn nog zoveel boeken die je wel zullen aanspreken, waarom die ongelezen laten voor een paar 1000 bladzijden die je niet boeien

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.