Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


kapow schreef op 30-09-2024 om 20:58:

Ik heb dat ook wel eens gehad. En dan na het allerlaatste hoofdstuk (pas) een lijst vinden met wie is wie.

Ik ben echt zo blij dat jij dit gezegd hebt! Ik zat me net af te vragen wat 'Ifriets' nou toch in vredesnaam ook alweer waren en dacht aan jouw opmerking. En... jawel... een verklarende woordenlijst achterin!

Ik heb net Eindeloos dichtbij uitgelezen. Het is van Jenny Colgan. Ik had ff behoefte als feelgood. Heerlijk!

Fiorah schreef op 02-10-2024 om 22:09:

[..]

Omdat sommige boeken gewoon wat opstarttijd nodig hebben, waarna ze hartstikke spannend worden. Bv omdat er veel geschiedenis of context of karakterbeschrijvingen gegeven worden voordat het verhaal echt start. Ik ben daar ook geen echte fan van maar dat betekent nog niet dat het boek dan niet de moeite waar is. Na de eerste 100 taaie pagina's heb ik alledrie de delen van de trilogie gelezen, ik ben blij dat ik heb doorgezet. Dat betekent niet dat iedereen die mening hoeft te hebben, ik zal gewoon zelf niet snel een boek wegleggen als ik er nog geen 150 bladzijden van heb gelezen. Als ik het dan nog steeds niks vindt, leg ik het wel weg.

Ik geloof helemaal dat het uiteindelijk spannend en goed kan worden. Het is meer dat ik denk: Doe dat dan meteen! Ook een lange inleiding kan goed geschreven worden. Ik vind het fijn dat een boek je meteen pakt.

Maar misschien toch nog eens proberen. Ben nu wel een stuk ouder, wellicht leest dat anders 😊

Heda schreef op 02-10-2024 om 15:51:

Dank jullie. Ik ga dan inderdaad nog even doorzetten maar mocht ik er echt niet doorheen komen dan stop ik!

Ik vond die trilogie echt steengoed! Bij de beste boeken ooit gelezen. 
Ik zou ook zeggen zet even door maar ik heb ook al afgehaakt bij boeken de de rest van de wereld blijkbaar wel geweldig vond 😇 

Ik ben iets verder in Het dossier en nu begint het me te boeien. 
Millennium heb ik wel gelezen en vond ze geloof ik wel ok maar het is al even geleden Die vervolgdelen door die andere schrijver niet gelezen.

4fd291c4839ba5.28738289.jpg

Een verrassend verhaal, geen idee waar het naar toe gaat.

(Uit een straatbieb, afgeschreven bibliotheekboek uit Puttershoek! Dat is ruim 40 km van mijn woonplaats).

Maheiden schreef op 03-10-2024 om 11:44:

[..]

Ik geloof helemaal dat het uiteindelijk spannend en goed kan worden. Het is meer dat ik denk: Doe dat dan meteen! Ook een lange inleiding kan goed geschreven worden. Ik vind het fijn dat een boek je meteen pakt.

Maar misschien toch nog eens proberen. Ben nu wel een stuk ouder, wellicht leest dat anders 😊

Oh ja dat ben ik met je eens. Zeker als ik 's avonds in een nieuw boek begin en het me niet kan boeien, vind ik het moeilijk om door te zetten.

Ik ben net begonnen in Een onmogelijk leven - Matt Haig. Gelijk erg pakkend dus ik hoef de rekensom met mijn leeftijd niet te doen

alhambra schreef op 03-10-2024 om 19:22:

Ik ben net begonnen in Een onmogelijk leven - Matt Haig. Gelijk erg pakkend dus ik hoef de rekensom met mijn leeftijd niet te doen

Oh daar ben ik ook benieuwd naar. Staat ook op m'n lijstje.

Perfecte misdaad is uit. Nogal traag begin, maar toen werd t weer spannend

Gisteren begonnen met De Vroedvrouw van de Voorburgwal.
Ik keek op de klok, toen was het nog geen 12 uur, toen ik weer ok de klok keek was het 2.30 uur.
Zegt wel iets over wat ik van het boek vind toch? Heb reader maar beneden gelaten toen ik naar bed ging

Dat klinkt goed! Ik heb hem gereserveerd.

Ik heb afgelopen week het Schaduwjaar gelezen van Kim Liggit.

Vannacht om 4.00 ongeveer was hij uit. Dus zeker een aanrader. 

ik lees momenteel de appelboom van Christian Berkel...
 het verhaal vliegt alle kanten op, weet niet of ik het uit ga lezen

Ik las Cinder van Marissa Meyer het eerste deel van The lunar chronicles en ben nu begonnen aan het tweede deel Scarlet.
Het eerste boek las heel makkelijk weg maar was ook al afgelopen voor ik het doorhad. Ik vond het wat onbevredigend maar ben toch ook wel benieuwd. Tot nu toe is het wel vermakelijk, maar de karakters en situaties zijn me iets te voor de hand liggend. Ondanks dat dus wel aan het tweede deel begonnen want het leest ook wel weer lekker weg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.