Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Help me - Ilse Ruijters

Over een advocate die psychiatrische patiënten bijstaat en beschuldigd wordt van moord nadat ze in contact komt met een bange jonge vrouw. Als ze haar onschuld probeert te bewijzen, belandt ze in een gevaarlijk spel.

Ik ben nu ongeveer op 1/3 van het boek en vind het een aanrader. 

Andere titels die ik van haar gelezen heb, vond ik ook goed. 

 

Ik las na de 3 boeken van Jenny Colgan over de kostschool Onderstroom van Linda Jansma.
En ben vandaag begonnen in Een familie en een Griekse God van Roos Schlikker, Elle van Rijn, Ronald Giphart en Femmetje de Wind.

9789044984972_front.jpg

Nog nooit iets van deze schrijfster gelezen, maar het bevalt zeer goed. Ik hoop nog meer van haar tegen te komen in de straatbiebs. Ik zie dat ze 7 boeken geschreven heeft.

Vast al eens genoemd, maar ik heb net Het perfecte huwelijk van Anna Ekberg uit. Bloedstollende thriller (vond ik dan) over twee echtgenoten die in een psychische oorlogsvoering belanden als de man vreemd gaat.

Bellebelle schreef op 22-09-2024 om 16:22:

Vast al eens genoemd, maar ik heb net Het perfecte huwelijk van Anna Ekberg uit. Bloedstollende thriller (vond ik dan) over twee echtgenoten die in een psychische oorlogsvoering belanden als de man vreemd gaat.

Ja eens, een echte aanrader!

MildredRatched schreef op 22-09-2024 om 17:16:

[..]

Ja eens, een echte aanrader!

O, die ga ik opslaan! Ik heb net Meneer Putmans ziet het licht (Hendrik Groen) uit. Fascinerend boek met een onverwachte einde. Nog even nadenken wat het volgende boek wordt. 

MildredRatched schreef op 22-09-2024 om 17:16:

[..]

Ja eens, een echte aanrader!

Yes! Ik heb hem zie ik!


Na mijn leesdip weer het verkeerde boek gekozen…
The Briar Club van Kate Quinn, ook geen doorkomen aan. Het zit me niet mee, lezen wordt een dure hobby zo met al de niet uitgelezen boeken 😅 

Ik heb net de serie Mr Right gelezen van Shari Low. Hilarische serie over 4 vriendinnen (en hun tante) in verschillende fases van hun leven.

FarFarAway schreef op 23-09-2024 om 18:35:

Na mijn leesdip weer het verkeerde boek gekozen…
The Briar Club van Kate Quinn, ook geen doorkomen aan. Het zit me niet mee, lezen wordt een dure hobby zo met al de niet uitgelezen boeken 😅

Hoi, ik weet niet hoe mobiel je bent en of je in NL woont, maar ga eens langs straatbiebs/minibiebs.  Daar vind je allerlei soorten boeken.  En ze kosten niets.  Dus als ze niet  bevallen zoek je weer iets anders.  Op die manier heb ik dit jaar al 50 boeken uitgelezen. Gratis.    Ik heb er nog 15 in voorraad....

(  Je hoeft ze niet terug te zetten, dat mag wel, ook in een andere straatbieb).

Beterlaat2021! schreef op 23-09-2024 om 19:08:

[..]

Hoi, ik weet niet hoe mobiel je bent en of je in NL woont, maar ga eens langs straatbiebs/minibiebs. Daar vind je allerlei soorten boeken. En ze kosten niets. Dus als ze niet bevallen zoek je weer iets anders. Op die manier heb ik dit jaar al 50 boeken uitgelezen. Gratis. Ik heb er nog 15 in voorraad....

( Je hoeft ze niet terug te zetten, dat mag wel, ook in een andere straatbieb).


Ik woon in België, voor zover heb ik dat nog niet gezien hier. 
En ik lees liefst digitaal. Ik doe het mezelf aan hoor, zou ook naar de bieb kunnen of kobo abonnement nemen maar dat wil ik dan ook weer niet. Ik vind het leuk om te zoeken dat ik vrij ben om te kiezen, oud of laatste nieuw en zo… 
Maar bedankt voor de tip! 

FarFarAway schreef op 24-09-2024 om 05:05:

[..]


Ik woon in België, voor zover heb ik dat nog niet gezien hier.
En ik lees liefst digitaal. Ik doe het mezelf aan hoor, zou ook naar de bieb kunnen of kobo abonnement nemen maar dat wil ik dan ook weer niet. Ik vind het leuk om te zoeken dat ik vrij ben om te kiezen, oud of laatste nieuw en zo…
Maar bedankt voor de tip!

Is lid worden van een bibliotheek geen optie?

Ik betaal 60 euro per jaar. Dat haal ik er ruimschoots uit.

Ik lees nu 'Het eeuwige vuur' van Ken Follett. Deel 3 van de Kingsbridge serie. Deel 1 en 2 heb ik al gelezen. Een aanrader (de hele serie) voor iedereen die van historische romans/verhalen houdt.

Ik lees nu "hoe ik mijn eigen moord oploste" van Kristen Perrin.
Wel n leuke, geen bloederige psychologische gevallen. Maar "Wie heeft t gedaan"

Grindelwald schreef op 24-09-2024 om 06:50:

[..]

Is lid worden van een bibliotheek geen optie?

Ik betaal 60 euro per jaar. Dat haal ik er ruimschoots uit.


Ik wil mijn boeken ‘hebben’ 😅🫣 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.