Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Lena55 schreef op 24-09-2024 om 16:37:

Ik lees nu 'Het eeuwige vuur' van Ken Follett. Deel 3 van de Kingsbridge serie. Deel 1 en 2 heb ik al gelezen. Een aanrader (de hele serie) voor iedereen die van historische romans/verhalen houdt.


Die staan ook ergens op mijn verlanglijst. Maar leest dat wat vlot? Niet te ingewikkeld? 

Deel 1 van de Kingsbridge serie heb ik gelezen, deel 2 herinner ik me niet. Heb wel de spellen gespeeld die op basis van die boeken gemaakt zijn.

Ooh ja, deel 1 vond ik... wel ok maar enorm geromantiseerd en met wat te veel random seks (net zoals de Reiziger serie van Diana Gabaldon, die de ACOTAR van haar tijd was).

FarFarAway schreef op 24-09-2024 om 17:58:

[..]   Ik wil mijn boeken ‘hebben’ 😅🫣

Ja, dat maakt lezen een dure hobby.  Maar ieder moet doen wat hij wil.

Mijn ervaring is dat je een boek zelden tweemaal leest.  Sinds ik de straatbiebs heb ontdekt, heb ik maar een handvol boeken bewaard :

De jongen in de gestreepte pyjama  - John Boyne
Sonny Boy -  Annejet van der Zijl 
Anna - Annejet van der Zijl 
Mijn reis met Gobi - Dion Leonard

FarFarAway schreef op 24-09-2024 om 17:59:

[..]


Die staan ook ergens op mijn verlanglijst. Maar leest dat wat vlot? Niet te ingewikkeld?

Nee helemaal niet ingewikkeld. Leest vlot weg. Je moet er geen wonderen van verwachten, maar ik vind het lekker vermakelijk. En ook wel mooi geschreven.

Fiorah schreef op 24-09-2024 om 19:08:

Ooh ja, deel 1 vond ik... wel ok maar enorm geromantiseerd en met wat te veel random seks (net zoals de Reiziger serie van Diana Gabaldon, die de ACOTAR van haar tijd was).

Hmm ik kan me deel 1 niet zo goed herinneren.  Ik vind het een beetje in dezelfde stijl als Simone van der Vlucht.

FarFarAway schreef op 24-09-2024 om 17:58:

[..]


Ik wil mijn boeken ‘hebben’ 😅🫣

Haha ik heb dat ook 😅 Daarnaast heeft de bieb het genre wat ik lees vrijwel niet. In mijn woonplaats ook alleen een kleine bieb met weinig aanbod en lange wachtlijsten voor populaire titels.

Ik bewaar weinig. Het meeste geef ik weg en soms zet ik iets op marktplaats. Alleen als het een serie betreft, dat verkoopt altijd wel.

Ik heb trouwens een nieuw kabeltje voor pc-reader gekocht, en pc lijkt het nu te begrijpen, dus wat van online bieb er op gezet

Na alle lovende recensies ben ik begonnen aan De vergeten vrouwen van Kristin Hannah. Maar het pakt me niet zo en ik kan niet echt duiden waar dat precies aan ligt. Ik ben nu ongeveer op een kwart, dus hopelijk wordt het nog beter.

Bellebelle schreef op 22-09-2024 om 16:22:

Vast al eens genoemd, maar ik heb net Het perfecte huwelijk van Anna Ekberg uit. Bloedstollende thriller (vond ik dan) over twee echtgenoten die in een psychische oorlogsvoering belanden als de man vreemd gaat.

Ik heb deze net uitgelezen. En de kritieken waren zeer lovend dus ik ben vol enthousiasme erin gedoken maar ik vond het echt niet pakkend. Ik heb me er doorheen geworsteld en vlug pagina's gescand. Was blij dat het uit was. Het kon mij echt niet bekoren. 

Zo zie je maar wat smaken kunnen verschillen. 

Godsgraf (deel II Nimmernacht trilogie) van Jay Kristoff uitgelezen week geleden. Geweldig. Nog beter dan het eerste deel. 
Daarna was ik gelijk in het laatste deel begonnen, maar m’n hoofd blijkt vol. Dus weggelegd en komt op een ander moment wel weer.

kapow schreef op 28-09-2024 om 16:30:

Godsgraf (deel II Nimmernacht trilogie) van Jay Kristoff uitgelezen week geleden. Geweldig. Nog beter dan het eerste deel.

Daarna was ik gelijk in het laatste deel begonnen, maar m’n hoofd blijkt vol. Dus weggelegd en komt op een ander moment wel weer.

Miraval schreef op 27-09-2024 om 19:15:

[..]

Ik heb deze net uitgelezen. En de kritieken waren zeer lovend dus ik ben vol enthousiasme erin gedoken maar ik vond het echt niet pakkend. Ik heb me er doorheen geworsteld en vlug pagina's gescand. Was blij dat het uit was. Het kon mij echt niet bekoren.

Zo zie je maar wat smaken kunnen verschillen.

Heel herkenbaar inderdaad. Ik heb dat ook gehad met andere boeken die helemaal gehypet werden en waar ik met geen mogelijkheid doorheen kwam. Ik moest er bij dit boek wel even inkomen, maar toen ik er eenmaal inzat, wilde ik het ook uitlezen. En het onderwerp heeft me ook bezig gehouden, namelijk hoe twee mensen elkaar zo kunnen behandelen. 

Begonnen in The Pillars of the Earth van Ken Follet na hier over de streep getrokken te zijn. 
Ben al direct geboeid en heb zin om verder te lezen, een goed teken! 
Na een leesdip, gevolgd door een paar missers, ben ik echt toe aan een goed boek.

Ik ben weer terug van vakantie en heb in die 3 weken het volgende gelezen:

Op eigen benen - Jenny Colgan, Tussen de regels - Jenny Colgan ,Lessen in de liefde - Jenny Colgan,  Droomplek -Reina Crispijn, Onderstroom - Linda Jansma,  Een familie en een Griekse God - Ronald Giphart, Elle van Rijn, Roos Schlikker, Femmetje de Wind,  Knetterverliefd - Vanessa Thuyns   en net thuis  als fysiek boek van de bieb Randverschijnselen-Rob Kemps uitgelezen. 8 boeken in 3 weken is goed voor mijn challenge

Ik was de laatste dag daar ook al begonnen in Het dossier van Anya Niewarra dus daar ga ik mee verder. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.