Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik ben nu bezig in " het onzichtbare leven van Addie Larue" van V.E. Schwab.
Over een vrouw die het eeuwige leven krijgt, maar die gedoemd is onder iedereen die ze tegenkomt meteen weer vergeten te worden.

Ik ben nu zo'n 3,5 uur onderweg en het is wel een boeiendboek. Leuk om te merken hoe de schrijfster dit concept vormgeeft en hoe het personage omgaat met de problemen die ze hier door tegenkomt

Prachtig boek vond ik dat. Ben nog van plan die een keer te herlezen. 

Het negende huis, wordt na hoofdstuk 2 spannend, dus ik lees door. 

ik lees 2 boeken op het moment:

De mens is een plofkip van Teun van de Keuken.

En: Moederland van Milouska Meulens.

Beide wel interessantw boeken

Lollypopje schreef op 31-05-2024 om 08:41:

Ik ben nu bezig in " het onzichtbare leven van Addie Larue" van V.E. Schwab.
Over een vrouw die het eeuwige leven krijgt, maar die gedoemd is onder iedereen die ze tegenkomt meteen weer vergeten te worden.

Ik ben nu zo'n 3,5 uur onderweg en het is wel een boeiendboek. Leuk om te merken hoe de schrijfster dit concept vormgeeft en hoe het personage omgaat met de problemen die ze hier door tegenkomt

Ik vond dit zo'n prachtig boek!

Ik vind het erg mooi omdat het voor mij ook er haakt aan de vraag Hoe geef je zin aan het leven als je niet echt kunt deelnemen aan het leven. Een vraag waar ik zelf natuurlijk ook veel over nadenk. Haar inzicht daarin vind ik een mooie en geeft voor mijzelf ook wat te denken.

Nog maar 4 uur te gaan. Dus die heb ik morgen voor de middag wel uit. Dan ga ik denk ik door naar de kleuren van magie van haar, want zij heeft een erg fijne schrijfstijl

Lollypopje schreef op 31-05-2024 om 08:41:

Ik ben nu bezig in " het onzichtbare leven van Addie Larue" van V.E. Schwab.
Over een vrouw die het eeuwige leven krijgt, maar die gedoemd is onder iedereen die ze tegenkomt meteen weer vergeten te worden.

Ik ben nu zo'n 3,5 uur onderweg en het is wel een boeiendboek. Leuk om te merken hoe de schrijfster dit concept vormgeeft en hoe het personage omgaat met de problemen die ze hier door tegenkomt

Zo’n prachtig boek ♥️

het negende huis is uit, en ik heb ook maar gelijk deel 2 gereserveerd

Lollypopje schreef op 31-05-2024 om 08:41:

Ik ben nu bezig in " het onzichtbare leven van Addie Larue" van V.E. Schwab.


Zo mooi 🥰 Één van mijn favoriete boeken! 

Home is where the bodies are van Jeneva Rose uitgelezen. Beetje zoals een goede B - film. Spannend genoeg maar slecht in elkaar gestoken. De familiebanden werden in 3 pagina’s uit de doeken gedaan, geen diepgang in personages en voorspelbaar. Maar toch net goed genoeg om uit te lezen. (En omdat het geen dik boek was.) 

Ik merk dat ik hier al enige tijd niet meer gepost heb! Wel het nodige gelezen, ik zit weer in een goede lees-flow.

Het mooiste boek dat ik de afgelopen weken las, is De vergeten vrouwen van Kristin Hannah. Sowieso al een favoriete schrijfster van me, maar dit is echt een geweldig (historisch) verhaal over een vrouw tijdens de Vietnamoorlog en de jaren erna. 

Andere aanrader (iets ander genre): de nieuwste Tess Gerritsen, De spionne. Normaalgesproken schrijft zij nogal gedetailleerde thriller (veel bloed etc.), maar dit is een heel ander soort verhaal over een gepensioneerde CIA-spionne. Echt een pageturner! 

Nu ben ik bezig in Toen waren er nog vier van Carla Kovach, een nieuw deel in de Gina Harte-serie. 

Ik lees momenteel 'Onder de Drachenwand' van Arno Geiger. 
Over een Oostenrijkse soldaat in de 2de Wereldoorlog. Het boek heeft de Europese literatuurprijs gewonnen. Ik ben nu 50 pagina's onderweg en vind het erg mooi geschreven. Ook interessant om eens vanuit een ander perspectief over de 2de Wereldoorlog te lezen.

Kapow en FarFarAway (en anderen die Addie LaRue goed vonden): wat zijn jullie echte favorieten?

Ik begin zo in Hell Bent van Leigh Bardugo. Ik heb Ninth House jaren geleden gelezen en weet eigenlijk niet meer precies waar het over gaat, maar volgens mij vond ik het best aardig, dus hoop dat deel twee ook leuk is 
Van het weekend heb ik Michelangelo's Notebook (van Paul Christopher) uitgelezen, maar ik ga niet verder lezen in deze reeks. Toch een beetje te weinig vaart en spanning en geen verrassende ontdekkingen.
A Game of Lies van Clare Mackintosh was daarentegen wel een bevredigend boek.
En ik heb de laatste tijd wat boeken van Emily Henry gelezen, dat past precies in mijn straatje voor fijne romcoms.

Fiorah schreef op 03-06-2024 om 15:26:

Kapow en FarFarAway (en anderen die Addie LaRue goed vonden): wat zijn jullie echte favorieten?


Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini is een verhaal dat ik nooit meer ga vergeten.
De Reiziger (Van de Reiziger reeks) van Diana Gabaldon, de hele reeks is goed maar ik vond het eerste boek echt steengoed. 
De Millennium reeks van Stieg Larsson. 
Samen met Addie zijn dat mijn favorieten, heel uiteenlopende genres dus moeilijk te rangschikken maar per genre de beste ooit, voor mij dan toch. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.