Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

ACOTAR uitgelezen. Heb mij tot ik op 30% zat afgevraagd wanneer het leuk/spannend zou worden. 
Daarna kwam de vaart erin, soms wel dingen waaraan ik me ergerde. 

Deel II ligt klaar.

Atlas als luisterboek al een week niet naar omgekeken, ik weet niet of ik die nog op ga pakken.

Van Paula Hawkins, dat heb ik gelezen , maar ik weet niet meer wat ik er van vond... Ik kan zulke dingen niet onthouden als ik het niet opschrijf...

Heb nu  hier "In het water"  liggen van dezelfde schrijfster.

Beterlaat2021! schreef op 06-03-2024 om 08:07:

Van Paula Hawkins, dat heb ik gelezen , maar ik weet niet meer wat ik er van vond... Ik kan zulke dingen niet onthouden als ik het niet opschrijf...

Heb nu hier "In het water" liggen van dezelfde schrijfster.

Inderdaad van Paula Hawkins. Volgens mij heb ik de film wel al gezien maar daar weet ik weinig meer van dus ik durfde het boek toch aan.

Ik heb Sneeuwstorm van Suzanne Vermeer uit, best ok eigenlijk in dit genre.
Weet nog niet wat ik nu ga lezen, ben op vakantie maar we zijn met vrienden en ondernemen van alles dus minder tijd om te lezen.

Ik heb net Middernachtbibliotheek van Matt Haig gelezen. In dit boek krijgt de hoofdpersoon een inkijkje in de levens die ze had kunnen leven als ze andere keuzes had gemaakt. Een boek waar ik nog lang over nagedacht heb toen ik het uit had. Ik vraag me namelijk ook weleens af wat er gebeurd zou zijn als ik andere keuzes had gemaakt. 

Die verborgen erfenis, deel 1 is uit dus. En tegen de tijd dat deel 2 uitkomt zal ik wel vergeten zijn dat ik deel 1 gelezen heb. En er gebeurt zoveel onwaarschijnlijks (evenveel als dingen die je van verre aan ziet komen) dat ik eigenlijk wel wil weten wat ze verder verzint, maar na deel 2 zal ook wel n deel 3 komen, dus zal er wel nooit achter komen

Maar kreeg bericht dar de puzzelman voor me klaar ligt, dus die morgen maar ophalen

Bellebelle schreef op 06-03-2024 om 13:09:

Ik heb net Middernachtbibliotheek van Matt Haig gelezen. In dit boek krijgt de hoofdpersoon een inkijkje in de levens die ze had kunnen leven als ze andere keuzes had gemaakt. Een boek waar ik nog lang over nagedacht heb toen ik het uit had. Ik vraag me namelijk ook weleens af wat er gebeurd zou zijn als ik andere keuzes had gemaakt.

Oh die vond ik ook zo goed🤩

Ik ben bezig in de Grace O'Malley serie van Ann Moore. Erg mooi.
Geeft een indrukwekkend beeld van de Ierse hongersnood en de grote emigratiegolf in de jaren 1840.

-Nienke- schreef op 05-03-2024 om 19:15:

[..]

Die heb ik ook gelezen, heerlijk verhaal! Ik hou van deze schrijfster. (Ik zal niets over het einde zeggen ).

Ik ben bezig in het laatste deel van de Strike-serie van Robert Galbraith, Stromend graf. Echt een dikke pil (1100 bladzijden!) en vanaf halverwege echt enorm spannend. Nog 200 te gaan.

Ja weer zo’n echte joekel. Ik heb m gereserveerd bij de bieb, ben heel benieuwd. Leest hij qua lettertype wel fijner dan het vorige deel?

Bellebelle schreef op 06-03-2024 om 13:09:

Ik heb net Middernachtbibliotheek van Matt Haig gelezen. In dit boek krijgt de hoofdpersoon een inkijkje in de levens die ze had kunnen leven als ze andere keuzes had gemaakt. Een boek waar ik nog lang over nagedacht heb toen ik het uit had. Ik vraag me namelijk ook weleens af wat er gebeurd zou zijn als ik andere keuzes had gemaakt.

Vond ik ook een heel bijzonder en mooi boek

Ik lees Genadeloos van Karin Slaughter. Deel 6 in de Will Trent serie. Normaal ben ik best fan van haar boeken, maar deze pakt me niet. Speelt zich vooral in het verleden af en dat is zo extreem racistisch en vrouwonvriendelijk dat ik me haast niet kan voorstellen dat dit enigszins op waarheid gebaseerd is

MildredRatched schreef op 07-03-2024 om 09:22:

[..]

Ja weer zo’n echte joekel. Ik heb m gereserveerd bij de bieb, ben heel benieuwd. Leest hij qua lettertype wel fijner dan het vorige deel?

Ja!

Ik lees nu Nazomer van Esther Verhoef. Kan mij nog niet echt boeien. Het verhaal kabbelt een beetje voort. 

Ik ben begonnen in De Puzzelman, vind het wel lastig dat het deel 1 is maar er steeds teruggegaan wordt naar iets wat hiervoor is gebeurd. Heb steeds het idee dat ik een boek overgeslagen heb

Vol verwachting uitgekeken naar het nieuwe boek van Katherine Arden, The Warm Hands of Ghosts maar het is een dikke tegenvaller. Ik ben net na een derde gestopt. Omdat haar Winternight Trilogy zo goed was, en mooi en feeëriek geschreven hoopt ik op een boek zoals The Invisible Life of Addie LaRue. Maar helaas niet dus. Ik hou wel van wat vaart in een boek maar dit ging zo snel dat er geen diepgang, geen sfeer was. 
Jammer… 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.