Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees Zandweg 17 van Eva Hoeke. In een opwelling gekocht, het zijn verhalen/columns en het bevalt me heel goed, het is precies de juiste balans tussen boeiend en betekenisvol en makkelijk te lezen, waardoor ik het makkelijk oppak als ik maar kort de tijd heb of moe ben ofzo.

Mick87 schreef op 03-03-2024 om 20:12:

[..]

Puzzelman leest lekker weg en is spannend. Maar dat tweede.deel is helemaal top!

heb m gereserveerd, klinkt goed

Een heftig boek (gevonden in een straatbieb)  :
"Elk moment leven we nog" van Tom Malmquist, 2015.
~~ In de week dat zijn dochter via keizersnede geboren wordt, overlijdt zijn vrouw aan acute leukemie ~~.

Ik ben begonnen in November van Thomas Olde Heuvelt.

Dit gebeurt alleen in films van Sanneke Langendoen vind ik echt een aanrader. Goed om eens de kant van een nabestaande te lezen, hoe ze toch contact met haar vader blijft houden ondanks wat hij gedaan heeft.

Miss_Moneypenny schreef op 04-03-2024 om 16:05:

Ik ben begonnen in November van Thomas Olde Heuvelt.

Veel leesplezier! Ik vind zijn boeken echt fantastisch. Hij heeft nu ook een nieuwe (kort) boek exclusief op Storytel, ingesproken als een soort hoorspel met allemaal geluidseffecten en veel verschillende insprekers. 

Beterlaat2021! schreef op 04-03-2024 om 10:38:

Een heftig boek (gevonden in een straatbieb) :
"Elk moment leven we nog" van Tom Malmquist, 2015.
~~ In de week dat zijn dochter via keizersnede geboren wordt, overlijdt zijn vrouw aan acute leukemie ~~.

Deze vond ik echt zo’n vervelende schrijfstijl hebben. Ondanks het aangrijpende verhaal heel snel verwijderd van de ereader 

Ik heb Tweestrijd van Jenna Blum uit. Ik vond het wel een aardig boek. 

Miss_Moneypenny schreef op 04-03-2024 om 16:05:

Ik ben begonnen in November van Thomas Olde Heuvelt.

Dit gebeurt alleen in films van Sanneke Langendoen vind ik echt een aanrader. Goed om eens de kant van een nabestaande te lezen, hoe ze toch contact met haar vader blijft houden ondanks wat hij gedaan heeft.

Veel leesplezier!

Ik hou van zijn boeken!!! 

Boekenuil schreef op 04-03-2024 om 19:10:

[..]

Veel leesplezier! Ik vind zijn boeken echt fantastisch. Hij heeft nu ook een nieuwe (kort) boek exclusief op Storytel, ingesproken als een soort hoorspel met allemaal geluidseffecten en veel verschillende insprekers.

Dank je! Ik heb Hex gelezen, die vond ik goed tot de laatste hoofdstukken. En laatst dus Dolores Dolly Poppedijn, die vond ik ook vermakelijk om te lezen.

Storytel heb ik helaas niet, dus dat ingesproken boek kan in helaas niet beluisteren.

Ik les De verborgen erfenis van Nora Roberts. Is deel1 van een serie, dus hoop maar dat het een beetje afgerond verhaal is, want eer deel 2 uitkomt kan wel even duren. Maar misschien wil ik dat helemaal niet meer lezen. Leest tot nu toe wel lekker weg, maar nog bijna 300 blz te gaan, dus kan nog veranderen

Miss_Moneypenny schreef op 05-03-2024 om 14:35:

[..]

Dank je! Ik heb Hex gelezen, die vond ik goed tot de laatste hoofdstukken. En laatst dus Dolores Dolly Poppedijn, die vond ik ook vermakelijk om te lezen.

Storytel heb ik helaas niet, dus dat ingesproken boek kan in helaas niet beluisteren.

Ik heb Hex thuis liggen. Sprak me tot nu toe niet echt aan, maar ga er binnenkort in beginnen. November klinkt als een tof verhaal!

Ik heb even een break in de Throne of Glass reeks. In de tussentijd heb ik Unfortunately Yours van Tessa Bailey gelezen, een fijne gedachten op nul romcom. En ben net begonnen in Do your worst van Rosie Danan, moet er nog een beetje inkomen.

Een tafel aan het raam, auteur is Mirthe van Doornik. Niet erg boeiend. Ik breng hem terug naar de bieb en ga verder met de Gast.

Hex vond ik eerst heel leuk maar was ik op het eind wel wat zat. Echo vond ik echt geen tof boek en ben ik mee gestopt en dat doe ik niet snel. Na 100 herhalingen had ik echt wel door dat die berg een verschrikking was. Hoeveel woorden wil je eraan kwijt zijn? 

nlies schreef op 05-03-2024 om 15:01:

Ik les De verborgen erfenis van Nora Roberts. Is deel1 van een serie, dus hoop maar dat het een beetje afgerond verhaal is, want eer deel 2 uitkomt kan wel even duren. Maar misschien wil ik dat helemaal niet meer lezen. Leest tot nu toe wel lekker weg, maar nog bijna 300 blz te gaan, dus kan nog veranderen

Die heb ik ook gelezen, heerlijk verhaal! Ik hou van deze schrijfster. (Ik zal niets over het einde zeggen ). 

Ik ben bezig in het laatste deel van de Strike-serie van Robert Galbraith, Stromend graf. Echt een dikke pil (1100 bladzijden!) en vanaf halverwege echt enorm spannend. Nog 200 te gaan. 

Ik lees nu Het meisje in de trein. Ik ben benieuwd waar het heen gaat op een positieve manier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.