Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

glazen troon serie wil ik binnenkort mee verder. 
heb gister de hof van doorns en rozen serie uitgelezen, daar heb ik wel heel erg van genoten. Behalve van het laatste deel, dat viel me erg tegen

Lees nu, de curator, van Craven. De andere delen t/m 5 heb ik al gelezen, deze was tussen wal en schip geraakt

Regendrup.

Regendrup.

28-02-2024 om 09:12 Topicstarter

Ik heb een enorme leesdip. Ben de afgelopen tijd in een aantal boeken begonnen, maar het bleef allemaal niet hangen, alsof ik me niet goed kan concentreren. 
Nu heb ik natuurlijk ook nog een kleine baby en weinig tijd, maar toch.. zou het zo fijn vinden om weer lekker in een boek te duiken!

Ik ben nu vrij goed bezig in De Wintertuin van Kristin Hannah, ben benieuwd waar dit verder heen gaat maar boeken van deze schrijfster lezen altijd heerlijk vind ik. Dus ik hoop dat ik deze ga uitlezen. In januari en februari geen enkel boek uitgelezen, dat is heel gek voor mijn doen. 

Ik had vorig jaar een tijdje een leesdip en ben toen begonnen aan de Virgin river serie. Ik heb de serie niet op Netflix gezien. Dat is super makkelijk en ook wel vermakelijk en  hielp me er echt even door. 

@ Regendrup  :  als ik moeite heb met concentreren, vind ik het lezen van korte verhalen, columns het makkelijkst. 
Dus schrijvers als Youp van 't Hek, Daphne Deckers, Kees van Kooten. 
Niet te moeilijk.

Cala schreef op 27-02-2024 om 18:50:

[..]

Relic hunter van Leinia R. Shea. Het is niet zo goed, maar het had alles waar ik zin in had (magie, schatzoeken, leuke dieren sidekicks).

Killers of a Certain Age vond ik een heerlijk boek. Ben nu bezig in Crown of Midnight van Sarah J. Maas en heb deel 1, Throne of Glass, deze week gelezen. Zit er helemaal in en vind het tot nu toe heel leuk, wat ik echt niet verwacht had. Ik heb ooit House of Earth and Blood van haar gelezen en dat vond ik zo slecht en stom.

Jaaa dit spreekt mij ook aan!

Alleen niet te krijgen via bol. Dus gaat er een Kindle op mijn verlanglijst. 

Laatst The One/de ware gelezen. Die werd hier eerder genoemd. Vermakelijk verhaal met een interessant gegeven wat makkelijk wegleest door de korte hoofdstukken. 

Iron Flame van Rebecca Yarros uit. 
Wauwwauwwauw. Kan niet wachten tot deel III. 

In bed Atlas van Lucinda Riley aan het luisteren. 

En ik ga beginnen aan A court of thornes and roses van Sarah J. Maas. 

MildredRatched schreef op 27-02-2024 om 21:32:

glazen troon serie wil ik binnenkort mee verder.
heb gister de hof van doorns en rozen serie uitgelezen, daar heb ik wel heel erg van genoten. Behalve van het laatste deel, dat viel me erg tegen

Wat fijn dit te lezen. Ik heb meerdere series van haar gedownload en ik was aan het twijfelen met welke te beginnen. 

kapow schreef op 28-02-2024 om 17:14:

En ik ga beginnen aan A court of thornes and roses van Sarah J. Maas.

Ik vind dit haar leukste serie! Echt jaloers dat je het voor het eerst gaat lezen. Geweldige boeken. Eens met iemand anders dat ik het laatste deel wel wat minder vond. Maar de eerste 3...genieten!

Ik ben daar ook net in begonnen (ACOTAR), nu bezig met deel 2. Ik vind het ook lekker lezen.

Regendrup. schreef op 28-02-2024 om 09:12:

Ik heb een enorme leesdip. Ben de afgelopen tijd in een aantal boeken begonnen, maar het bleef allemaal niet hangen, alsof ik me niet goed kan concentreren.
Nu heb ik natuurlijk ook nog een kleine baby en weinig tijd, maar toch.. zou het zo fijn vinden om weer lekker in een boek te duiken!

Ik ben nu vrij goed bezig in De Wintertuin van Kristin Hannah, ben benieuwd waar dit verder heen gaat maar boeken van deze schrijfster lezen altijd heerlijk vind ik. Dus ik hoop dat ik deze ga uitlezen. In januari en februari geen enkel boek uitgelezen, dat is heel gek voor mijn doen.

had een beetje moeite om er in tekomen maar tegen het einde was ik in tranen 

ik hoor hier de schrijver Sarah J. Maas vallen. Ik zag al wel goede reviews van haar boeken  op goodreads en hier dus ook lof.
Ik ga eens in de bibliotheek kijken  

Lena55 schreef op 28-02-2024 om 19:17:

[..]

Ik vind dit haar leukste serie! Echt jaloers dat je het voor het eerst gaat lezen. Geweldige boeken. Eens met iemand anders dat ik het laatste deel wel wat minder vond. Maar de eerste 3...genieten!

Ja ik ben ook bang dat het niet beter wordt dan ACOTAR 

Leuk om te lezen! Dan begin ik na Throne of glass in die serie. Zoals ik al eerder zei was ik een aantal jaar geleden na House of earth en nog wat (mijn eerste boek van haar) helemaal afgeknapt op haar en snapte de enthousiasme over haar boeken echt niet. Altijd fijn om te ontdekken dat er andere series van een schrijver zijn die ik wel leuk vind

Throne of glass moest ik ook inkomen. Ik vond de eerste 2 boeken mwa. Maar dit is haar eerste serie en ze was pas 16 toen ze het eerste boek schreef. Dit merk je. Naarmate de serie vordert, vordert ook haar leeftijd en haar schrijfstijl. Ik vind de boeken steeds beter worden en het is het zeker waard om even door te zetten tot na boek 2. Vanaf boek 3 zat ik er helemaal in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.