Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Mick87
25-02-2024 om 13:27
Lali schreef op 25-02-2024 om 13:22:
Dank, ik ga heb One day gevonden in Kobo plus en ga hem ook lezen.
Ik heb net de Troostbibliotheek uit. Heel boeiend boek, weer eens wat anders en deed me verlangen naar de Vrouw van de Tijdreiziger. Maar die bestaat blijkbaar niet als e-book.
Ik vond dat echt een prachtig boek. Heel mooi geschreven. Echt een soort feelgood en verdrietig boek in 1.
De makers van de Netflixversie van One day mogen de troostbibliotheek ook wel zo verfilmen.
alhambra
25-02-2024 om 15:58
Ik lees nu In tweestrijd van Jenna Blum. Tot nu toe leest het aardig weg. Ze is blijkbaar bekend van het familieportret maar dat heb ik nooit gelezen.
Beterlaat2021!
25-02-2024 om 18:04
Ik ben gestopt in EUS van Özcan Akyol. De een-en-al schuttingtaal werd me teveel.....
Rogue
25-02-2024 om 20:36
alhambra schreef op 25-02-2024 om 15:58:
Ik lees nu In tweestrijd van Jenna Blum. Tot nu toe leest het aardig weg. Ze is blijkbaar bekend van het familieportret maar dat heb ik nooit gelezen.
zij is goed, familieportret is super prachtig
alhambra
25-02-2024 om 21:17
Rogue schreef op 25-02-2024 om 20:36:
[..]
zij is goed, familieportret is super prachtig
Goed om te weten!
nlies
25-02-2024 om 21:26
Ik lees nu: De perfecte zoon. Weet niet meer welke schrijver, moest er even inkomen maar nu toch wel spannend. Is niet zo dik, <200 blz. dus in het begin vroeg ik me af of het wel interessant zou worden voor het uit was
MellowTurkey78
25-02-2024 om 22:43
Heb net De belofte van Pisa van Mano Bousamour uit (Aanrader, net als zn andere boek Bestsellerboy), ik ga nu in Supertex van Leon de Winter beginnen.
nlies
25-02-2024 om 23:12
nlies schreef op 25-02-2024 om 21:26:
Ik lees nu: De perfecte zoon. Weet niet meer welke schrijver, moest er even inkomen maar nu toch wel spannend. Is niet zo dik, <200 blz. dus in het begin vroeg ik me af of het wel interessant zou worden voor het uit was
Boek is uit, en kom er daarna pas achter dat het dezelfde schrijfster van De Hulp is. Als ik dat had geweten was ik er misschien niet eens aan begonnen
Miss_Moneypenny
26-02-2024 om 16:07
nlies schreef op 25-02-2024 om 23:12:
[..]
Boek is uit, en kom er daarna pas achter dat het dezelfde schrijfster van De Hulp is. Als ik dat had geweten was ik er misschien niet eens aan begonnen
Maar wel een leuk boek dus?
Ik heb dit weekend als tussendoortje Dolores Dolly Poppedijn gelezen van Thomas Olde Heuvelt. Is destijds als geschenk uitgebracht in de week van het spannende boek. Ik vond het wat luguber, maar interessant genoeg om door te lezen. Grotendeels in rijm geschreven, maar dat vond ik het verhaal wel ten goede komen.
nlies
26-02-2024 om 18:18
Tja een leuk boek? vreemd begin en vreemd einde, maar werd wel nieuwsgierig halfweg
Miss_Moneypenny
26-02-2024 om 20:37
nlies schreef op 26-02-2024 om 18:18:
Tja een leuk boek? vreemd begin en vreemd einde, maar werd wel nieuwsgierig halfweg
Ok leuk is misschien niet het goede woord, maar bedoelde meer of je er wel plezier aan beleefd had om het te lezen.
nlies
26-02-2024 om 21:18
Miss_Moneypenny schreef op 26-02-2024 om 20:37:
[..]
Ok leuk is misschien niet het goede woord, maar bedoelde meer of je er wel plezier aan beleefd had om het te lezen.
Moeilijk te omschrijven. Het is een thriller, maar meer psychologisch. Wat is er gebeurd volgens de mensen in de omgeving, en klopt dat dan ook? Dus in het begin had ik echt : waar ben ik in verzeild geraakt, wat en hoe? en heb ik daar zin in, maar ik werd wel nieuwsgierig.
Op hebban heeft hij van 2 tot 5 *** , maar de 5 hebben wel de overhand
Lastig om niet te veel te vertellen hoe het verhaal loopt
Cala
27-02-2024 om 18:50
kapow schreef op 24-02-2024 om 14:32:
[..]
Ik herken dat ook 🤭
Welke 5-delige serie heb je gelezen?
Relic hunter van Leinia R. Shea. Het is niet zo goed, maar het had alles waar ik zin in had (magie, schatzoeken, leuke dieren sidekicks).
Killers of a Certain Age vond ik een heerlijk boek. Ben nu bezig in Crown of Midnight van Sarah J. Maas en heb deel 1, Throne of Glass, deze week gelezen. Zit er helemaal in en vind het tot nu toe heel leuk, wat ik echt niet verwacht had. Ik heb ooit House of Earth and Blood van haar gelezen en dat vond ik zo slecht en stom.
Ninoea
27-02-2024 om 19:24
De glazentroonserie heb ik pas geleden ook gelezen en erg van genoten.
Ik lees nu winterbijen. Dit is een boek dat ik lees voor de leesclub. Het wil me nog niet echt boeien.
Daarnaast luister ik een boek van corona bomann: gloriedagen. Het eerste deel van de waldfriede serie. Ik ben benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkelt. Ik vond de serie van de vrouwen van de leeuwenhof van deze schrijfster echt prachtig dus ik heb goede hoop dat ook dit weer echt mooi wordt.