Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik was begonnen in Martien (Meiland), om even iets anders te lezen.   Wat een waardeloos boek is dat zeg. Het lijkt één lange monoloog. Ben gestopt. Boek gaat binnenkort weer naar een straatbieb toe.

Jules door Julia van Baren.

Gisteren begonnen in De droom die we delen van Sadeqa Johnson.

Tot nu toe een goed boek. Weer historische fictie.  Toch wel mijn favoriete genre

Ik lees: De engel van de stad. 
Goed boek maar af en toe wel denken: hoe zat dat ook al weer, lang geleden dat ik de vorige delen las

Ik lees Gouden zoon van Pierce Brown. Leuke fantasy, leest makkelijk weg. Cultuuraspecten en karakters zijn goed uitgewerkt en eens geen obvious liefdesgeschiedenis erdoorheen. Tweede deel van de mars trilogie en een leuk boek. 

Ik ben begonnen in de nieuwste van Nora Roberts, De verborgen erfenis. Wat een heerlijk boek weer ❤️. Ik hou zo van die schrijfstijl, romantiek met een vleugje fantasy. Superfijne ontspan-boeken. 

Na twee mindere boeken nu weer een goed boek gelezen. Pop Goes the Weasel van M.J. Arlidge. Het tweede deel van de Helen Grace reeks. Spannend, eenvoudig en leest lekker vlot. Ik hoef er niet teveel bij na te denken 😉 Ben gelijk in de derde begonnen, The Doll’s House. 

Net uit :

168x168.jpg

(2005, uit straatbieb).

Indrukwekkend. Wat een geduld en een hoop heeft deze man gehad tijdens zijn ontvoering.

een moedig besluit- Sarah Lark het laatste deel... Grit werkt weer lekker op mijn zenuwen   maar het verhaal is weer super

Morgenster van Pierce Brown. Het laatste deel van de marstrilogie. Leest meteen weer lekker weg. 

Gisteren het nieuwe boek van Herman Koch uitgelezen: Ga je erover schrijven. Ik vond dat het beste boek dat ik tot nu toe van hem heb gelezen. Nu bezig in De Onzichtbaren van Frank Nellen (luisterboek). Die heeft deze week de Boekhandelsprijs 2024 gewonnen. Ik vind het een heel mooi boek tot nu toe (zit op een kwart).

Rogue schreef op 18-02-2024 om 15:23:

een moedig besluit- Sarah Lark het laatste deel... Grit werkt weer lekker op mijn zenuwen maar het verhaal is weer super

Ik vond dat eerste deel goed. Maar tweede deel niet uitgelezen. Vond het zo slecht en saai verhaal. Ik vond vooral Maria een vervelend personage. Zo stereotyp autistisch beschreven

Ik begin net in De Stille Kamer van Nadine Matheson.  Het is een detective/thriller, en deel 2 van een reeks. 
Ik heb vooral historische fictie gelezen de afgelopen tijd. Dus even wat anders.

Mick87 schreef op 18-02-2024 om 16:47:

[..]

Ik vond dat eerste deel goed. Maar tweede deel niet uitgelezen. Vond het zo slecht en saai verhaal. Ik vond vooral Maria een vervelend personage. Zo stereotyp autistisch beschreven

Ik vond Maria juist wel leuk, herkende ook wel wat dingetjes. Grit wilde ik vooral heel graag slaan 😝

Ik heb De wind kent mijn naam uit. Ik vond het een mooi boek. Actueel ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.