Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
28-01-2024 om 21:32
alhambra schreef op 28-01-2024 om 21:19:
Ha ha, ik vind De hulp nu al spannend en ik ben pas bij de passage dat ze opmerkt dat
de deur alleen van buiten op slot kan. Ik ben een held op sokken!
Ik vond de manier van schrijven vreselijk, heb het niet uitgelezen. Deel 2 staat op de reader, maar niet eens aan begonnen
MildredRatched
29-01-2024 om 18:46
nlies schreef op 28-01-2024 om 11:06:
[..]
detective Kim Stone, zit met een behoorlijk jeugdtrauma, bijt zich behoorlijk vast in de zaak, niet altijd volgens het boekje. Ken je de serie Vera, nu op NPO? zo'n soort iemand maar tikkie erger
Klinkt goed! Ben nu met een vergelijkbare reeks bezig (Erika Foster van Robert Bryndza) maar deze gaat op het lijstje voor later dit jaar
MildredRatched
29-01-2024 om 18:46
nlies schreef op 28-01-2024 om 21:32:
[..]
Ik vond de manier van schrijven vreselijk, heb het niet uitgelezen. Deel 2 staat op de reader, maar niet eens aan begonnen
Deel 2 trekt mij ook totaal niet. Overkill denk ik
MildredRatched
29-01-2024 om 18:47
Verder luister ik nu naar De verrader
Deel 2 van de Alias Emma reeks, over een Britse spion. Vond deel 1 leuk en deel 2 is tot nu toe ook vermakelijk
-Nienke-
29-01-2024 om 19:05
Ik heb - tussen de Robert Galbraith-serie door - Misschien moet je iets lager mikken van Milio van de Kamp gelezen. Heel aangrijpend (autobiografisch) verhaal over opgroeien in armoede en over kansenongelijkheid in het onderwijs.
Fiorah
29-01-2024 om 20:17
-Nienke- schreef op 29-01-2024 om 19:05:
Ik heb - tussen de Robert Galbraith-serie door - Misschien moet je iets lager mikken van Milio van de Kamp gelezen. Heel aangrijpend (autobiografisch) verhaal over opgroeien in armoede en over kansenongelijkheid in het onderwijs.
Die heb ik ook gelezen, vond ik ook de moeite waard.
Ik las Inktzwart hart van Galbraith/Rowling, ik heb niet snel dat ik een boek te dik vind om lekker te lezen maar dit is wel vrij onhandig. Wel meteen een fijn boek.
Alleen moest ik even een pauze inlassen om Ik heb een paar vragen voor je te lezen, want dat moet terug naar de bieb.
Rogue
29-01-2024 om 21:05
een ketting van jade - Kristy Manning
het verhaal loopt totaal niet synchroon maar wisselt tussen heel erg tussen het hoofpersonage en haar oma.
het soort niet maar in het begin is het erg verwarrend.
Mick87
29-01-2024 om 22:11
nlies schreef op 27-01-2024 om 20:05:
Had ik al gezegd hoe spannend de boeken van Angela Marsons zijn? Ik ga maar snel deel 3 reserveren?
Ga hem reserveren in de bieb.
Vriendlief heeft ook het leesvirus te pakken dus als ik 'm niet uitleest, leest hij hem vast wel.
Mick87
31-01-2024 om 08:29
Net begonnen in Het huis met de deuren van Tan Twan Eng.
Verder ook weer in een luisterboek De Troostbibliotheek van Sara Nisha Adams. Echt een geweldig boek. Heel mooi en pakkend. Dus die luister ik tijdens het forenzen.
Lali
31-01-2024 om 08:39
Ik heb net genoten van het luisterboek Arlettes lot van Anne Jacobs. Goed voorgelezen en ook boeiend om je voor te stellen hoe het leven en de omgangsvormen waren in het begin van de jaren 1000.
Fiorah
31-01-2024 om 08:49
Mick87 schreef op 31-01-2024 om 08:29:
Net begonnen in Het huis met de deuren van Tan Twan Eng.
Verder ook weer in een luisterboek De Troostbibliotheek van Sara Nisha Adams. Echt een geweldig boek. Heel mooi en pakkend. Dus die luister ik tijdens het forenzen.
Die laatste zag ik liggen in de boekhandel, mooi om te horen dat je dat een aanrader vindt.
Mick87
31-01-2024 om 10:15
Fiorah schreef op 31-01-2024 om 08:49:
[..]
Die laatste zag ik liggen in de boekhandel, mooi om te horen dat je dat een aanrader vindt.
Heel mooi geschreven. Nu luister ik hem, maar echt goede en mooie zinnen. Ik luister op podimo en het wordt voorgelezen door Wilbert Gieske, a.k.a. Robert Alberts. Hij heeft een erg prettige voorleesstem
Boekenuil
31-01-2024 om 13:14
Mick87 schreef op 31-01-2024 om 10:15:
[..]
Heel mooi geschreven. Nu luister ik hem, maar echt goede en mooie zinnen. Ik luister op podimo en het wordt voorgelezen door Wilbert Gieske, a.k.a. Robert Alberts. Hij heeft een erg prettige voorleesstem
Klinkt goed! Hij staat ook in Storytel dus ik heb ‘m meteen op mijn lijstje gezet.
Aviendha
31-01-2024 om 13:20
Voor de mensen die (ook) van de dikkere pil en literatuur houden: ik heb recent Jonathan Franzen ontdekt, echt een aanrader! Hele vlotte vertelstijl, hele knappe personages. Ik ben echt onder de indruk van het psychologisch inzicht van die schrijver. Heb nu Zuiverheid en Kruispunt gelezen, en de andere twee (De Correcties en Vrijheid) staan op mijn lijstje.
nlies
31-01-2024 om 16:47
Vandaag zus bij me. Die zei dat ze een boek aan het lezen was, moeilijke start maar nu een heel goed boek. Bleek dat we hetzelfde boek: Laat m nooit alleen, aan het lezen waren. Waar we dus dezelfde mening over hadden