Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb op advies van iemand hier Drie Dates gelezen en dat vond ik inderdaad leuk. Daarna heb ik Gebied 19 van Esther Gerritsen gelezen en dat vond ik een goed boek (ik vind eigenlijk al haar boeken goed).

Nu is de vraag: waarmee verder? Ik heb meerdere boeken waar ik al in begonnen ben maar ik heb ook Het Kaartenhuis van Katy Hays klaarliggen en daar heb ik meer zin in.

De 20 van  Sam Holland begin ik denk ik vanavond maar in . Ik lees momenteel alleen Thrillers normaal lees ik wel eens iets makkelijks tussen door. 
Heb vorige week de laatste het laatst  geschreven  boek  van Sterre  Carron uitgelezen .Fatale Prikkels .met Rani Diaz als rechercheur mocht iemand die willen lezen zou ik met het eerste boek beginnen het zijn er intussen meer dan 20 en er zit ook n verhaal lijn in over de rechercheur de boeken zijn echt de moeite waard ..maar zeg er maar achteraan dat smaken verschillen natuurlijk. 

“Juice” van Heleen van Rooijen als papieren boek en ”Haar laatste fout” van Carla Kovach op mijn ereader in bed.
Lees de laatste tijd niet zo heel veel, dus doe er heel lang mee..

Ik ben Everyone in My Family Has Killed Someone van Benjamin Stevenson aan het lezen. Het verhaal vind ik leuk en de plotlijn is goed bedacht tot nu toe, maar ik vind de zogenaamde humor en het feit dat de schrijver soms tegen de lezer praat of soort van spoilers weggeeft wat er in hoofdstuk 22 gaat gebeuren (wat meermaals voorkomt) erg kinderlijk. Dus dat negeer ik een beetje.
Verder ook begonnen in The Book that Wouldn't Burn van Mark Lawrence, valt een beetje tegen. Veel herhaling en het is een beetje saai, maar wel oke. Maar evenaart bij lange niet The Red Sister trilogie van hem. Volgens mij heb ik boek drie in zijn vorige serie ook niet meer gelezen en was the red sister trilogie gewoon een positieve uitschieter.
Eigenlijk heb ik zin in een cozy fantasy boek, maar dat komt na deze twee boeken wel.

Het meisje in het ijs van Robert Bryndza.
Ik vond de hoofdpersoon niet echt sympathiek overkomen maar het verhaal bij vlagen spannend genoeg om deel 2 in de toekomst te lezen. 

kapow schreef op 16-10-2023 om 21:50:

Het meisje in het ijs van Robert Bryndza.
Ik vond de hoofdpersoon niet echt sympathiek overkomen maar het verhaal bij vlagen spannend genoeg om deel 2 in de toekomst te lezen.

Ik heb (ook) helemaal niets met die Erika en ben niet verder gaan lezen daardoor. Zijn Kate Marshall boeken vind ik daarentegen wel heel leuk, die heb ik allevier met plezier gelezen. 

Cala schreef op 16-10-2023 om 23:31:

[..]

Ik heb (ook) helemaal niets met die Erika en ben niet verder gaan lezen daardoor. Zijn Kate Marshall boeken vind ik daarentegen wel heel leuk, die heb ik allevier met plezier gelezen.

Dank, misschien ligt die serie me wat meer.

Verzwegen van Jose Kruijer uit.
Volgens de korte beschrijving ging het boek over een vrouw die op 18-jarige leeftijd haar dochter ter adoptie had afgestaan.
Deze dochter wil nu contact maar de vrouw wil dit niet.
Het verhaal zelf ging over van alles en nog wat, de afgestane dochter was een bijzaak.
Later in het boek kwam ze weer "bovendrijven" maar op zo'n ongeloofwaardige manier dat de lol er voor mij al af was 

Nu naar Juice van Heleen van Royen.

Ik lees nu :   Wees onzichtbaar  van Murat Isik.   Pfff, heftig.

ik lees heb jij haar gezien? van Sophie Hannah. Begon spannend, maar nu ik op zo'n 130 blz zit, begint het me toch wat te vervelen.

grote dromen - Sarah Lark heerlijk verhaal kan niet wachten op de volgende delen 

ga nu beginnen met  : Engel & Kinnari - Dido Michelsen 

Ik ben in Juice van Heleen van Royen begonnen, hopelijk is het verhaal een beetje leuk. Het is natuurlijk gebaseerd op Yvonne Koldeweijer haar Juice kanaal.

Rogue schreef op 20-10-2023 om 13:59:

grote dromen - Sarah Lark heerlijk verhaal kan niet wachten op de volgende delen

ga nu beginnen met : Engel & Kinnari - Dido Michelsen

Ik heb ook wat boeken van Sarah Lark gelezen en vind het wel een beetje een soap vaak maar wel interessant qua geschiedenis.

Mick87 schreef op 20-10-2023 om 14:50:

[..]

Ik heb ook wat boeken van Sarah Lark gelezen en vind het wel een beetje een soap vaak maar wel interessant qua geschiedenis.

ik ben ook geen fan van al haar boeken, maar deze laatste serie is wel echt mooi geschreven 

Dolfje schreef op 20-10-2023 om 14:03:

Ik ben in Juice van Heleen van Royen begonnen, hopelijk is het verhaal een beetje leuk. Het is natuurlijk gebaseerd op Yvonne Koldeweijer haar Juice kanaal.

Leek mij dus ook leuk, plus wat andere herkenbare dingen 😅.

Ben benieuwd wat jij ervan vindt, ik ben nu halverwege.

En op m’n ereader ben ik begonnen in “De hulp”, die lees ik in bed. Ben net begonnen, maar vind het zo pakkend geschreven, dat ik nu al blij ben dat er een vervolg is geschreven 😁

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.