Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb het kleine cafe in Kopenhagen uit. Leest lekker weg. 
Weet nog niet waar ik nu aan ga beginnen. Moet de oktober selectie van bookchoice ook nog binnenhalen.

Lali schreef op 08-10-2023 om 16:52:

Ik heb net Moeders en dochters gelezen van Erica James. Leest makkelijk weg en is goed geschreven, maar een van de grote onderwerpen is heel heftig, namelijk huiselijk geweld.

O, ik vind haar boeken vaak prachtig, deze gaat op de lijst! Klinkt wel heftig. 

Ik ben aan een nieuwe serie begonnen, de Robert Hunter-serie van Chris Carter. Het begint al meteen spannend.  

Ik kreeg vandaag de nieuwe bookchoise van oktober, en toen heb ik mijn reader eens bekeken: van de 3655 boeken die er opstaan heb ik er 83 voltooid, de rest is dus of ongeopend of gedeeltelijk gelezen. Maar bij die laatsten staan ook nog boeken op 1%, dus daar heb ik alleen de titelpagina van gezien.
En ik blijf maar naar de bieb (of onlinebieb) gaan.
Maar als we insneeuwen hoef ik me niet te vervelen

Breng me terug van B.A Paris net uitgelezen.
Een verhaal wat alle kanten op kon gaan.
Niet superspannend maar wel intrigerend genoeg om te blijven lezen.
Ik vond het een prettig boek.

Nu Verzwegen van Jose Kruijer.

ik heb net de nueva vida serie geluisterd. Heerlijke boeken die precies aansluiten bij mijn hersencapaciteit. Hebben jullie meer tips in deze categorie?

MildredRatched schreef op 08-10-2023 om 13:50:

[..]

Deze heb ik ook net gelezen, vond m vermakelijk!

Ja, ik ook wel. Maar ook niet meer dan dat, ik denk dat ik het 2e deel niet ga lezen.

Inmiddels heb ik alles wat je lief is van Nicola Yoon gelezen, mooi verhaal, het is maar een dun boekje, dus ik had het zo uit. De tekeningen tussendoor hadden van mij niet zo nodig gehoeven. 

Vandaag begonnen in podiumbeest van Marjon Weerink. Over een vrouw die in een musical de man die ze vroeger gepest heeft tegenover zich krijgt als tegenspeler.

Lollypopje schreef op 11-10-2023 om 14:54:

ik heb net de nueva vida serie geluisterd. Heerlijke boeken die precies aansluiten bij mijn hersencapaciteit. Hebben jullie meer tips in deze categorie?

Misschien de boeken van Manuela Inusa of bv. Nicola May (over Cockleberry bay bv.)

Zo, De stad zonder tijd is uit. Ik vond het een goed boek, nu keuzestress want ik heb weer 8 boeken van bookchoise toegevoegd aan de reader, dus daar staan nu ruim 100 ongelezen boeken op. En volgens de lijst op Hebban lees ik er ongeveer 0 per jaar, en ik wil ook nog andere boeken lezen. 

Ik heb Droomlandschappen van Stephen King uit, was een leuke verzameling verhalen op de laatste naar, die laatste sloeg nergens op en was ronduit bagger.

Verder ook A Guide to the Good Life - The Ancient Art of Stoic Joy van William B. Irvine uit. Was wel interessant om alles eens van de stoicijnse kant te bekijken.

Nu begonnen in A Brief History of Everyone Who Ever Lived van Adam Rutherford, over de historie van de genetische ontwikkeling van de mens, kort gezegd. Ik ben pas bij het begin dus ik zie wel wat het brengt, tot nu toe een leuke weglezer met toch wat nieuwe weetjes voor mij, dat lukt niet altijd met een populair wetenschappelijk boek over genetica.

Lollypopje schreef op 11-10-2023 om 14:54:

Oh ja, ik moet alleen het laatste deel nog lezen van deze serie, maar het zijn inderdaad heerlijke boeken.

Ik lees Het Pungelhuis van Annet Huizing in het kader van Nederland leest junior.

van Karin Slaughter 

1. Schoon goud. Kort verhaal, had niet echt idee waar het over ging en toen was het ineens uit. 🤷🏽‍♀️
  2. Laatste weduwe. Erg spannend. Veel geweld weer. 
  3. Verzwegen. Ik vond het verhaal erg heftig. Expliciet omschreven en veel sexueel geweld. In haar nawoord legt Karin Slaughter uit waarom ze dat doet. 
PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

13-10-2023 om 16:37

kapow schreef op 13-10-2023 om 15:44:

van Karin Slaughter

1. Schoon goud. Kort verhaal, had niet echt idee waar het over ging en toen was het ineens uit. 🤷🏽‍♀️
  2. Laatste weduwe. Erg spannend. Veel geweld weer.
  3. Verzwegen. Ik vond het verhaal erg heftig. Expliciet omschreven en veel sexueel geweld. In haar nawoord legt Karin Slaughter uit waarom ze dat doet.

Ik las van het weekend Doorn in mijn vlees van haar. Had vantevoren niet gekeken naar het aantal paginas van het ebook. En toen was het ineens uit. Jammer...

Ik lees nu Zonder noorden komt niemand thuis, Van Nelleke Noordervliet. Weet nog niet wat ik er van moet denken, maar het heeft maar 174 blz, en ik ben nu op de helft, dus die andere helft er maar even achteraan

De 20, van Sam Holland, dat was spannend, Wil de Echoman van haar ook wel lezen, maar even iets luchtigers tussendoor . (minder gruwelijks dus)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.