Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Kammenie schreef op 05-09-2023 om 02:54:

[..]

Zeker!

Alleen de allerlaatste vond ik minder. Maar als je pas begint, heb je er nog 10 zalige te gaan. Ik zou ze wel op volgorde lezen, de hoofdpersonages evolueren.

Ja, dat wordt moeilijk omdat ik dus de boeken uit de straatbieb vind.  En ik ben ze nog niet vaak tegengekomen. Ik heb nu dus 'Donker Water', 13e druk, 2023.

Cala schreef op 04-09-2023 om 22:Into the drowning deep van Mira Grant vond ik wel leuk, een boek in het hier en nu, over onderzoek naar zeemeerminnen, en waardoor ik één nacht niet goed kon slapen.

Deze leek me interessant maar toen zag ik op Goodreads wat haar genre is dus ik laat hem aan me voorbijgaan. Te eng. 

Achter elkaar Perfecte misdaad & Perfecte moord van Helen Fields gelezen. Die laatste was bij vlagen zo heftig qua geweld dat ik af en toe stukken over heb geslagen. Wel erg spannend. 

kapow schreef op 05-09-2023 om 09:41:

[..]

Achter elkaar Perfecte misdaad & Perfecte moord van Helen Fields gelezen. Die laatste was bij vlagen zo heftig qua geweld dat ik af en toe stukken over heb geslagen. Wel erg spannend.

Oh jemig, dat had ik bij de eerste al.

ik heb mijn leeschallenge van 45 boeken dit jaar gehaald!! Volgend jaar kan ik dus wat hoger inzetten. 

Ik heb van de Nueva vida serie van Anna Thomas - dromen jagen gelezen. Ik vind het een heerlijke serie, ondanks dat ik dit 3e deel ietsjes minder vond dan de eerste 2 delen. Deel 4 ga ik ook aanschaffen. 

Inmiddels begonnen in breekbaar geluk - saskia Oudshoorn dit is het 2e deel van de geluksserie.

Lali schreef op 29-08-2023 om 07:15:

[..]

Ik heb hem nu uit. Wat een heerlijk boek. Intrigerend, grappig, maar vooral de schrijfstijl bevalt me. En een verrassend einde.
Wie heeft hem hier ook al gelezen?

Ik heb vandaag Hoe vermoord ik mijn familie uitgelezen.
Ik vond het een leuk verhaal maar het had van mij wat meer spanning mogen hebben.
Het einde was inderdaad verrassend maar ik had al wel een vermoeden van de weg er naar toe.
Al met al zeker een ruime voldoende maar net niet (genoeg) mijn ding.

Nu naar Vinex van Bernice Berkleef.

Beterlaat2021! schreef op 04-09-2023 om 18:29:

Mijn favoriete genre is de Scandinavische thriller en daar is heel veel keus in.
Ik vind mijn boeken nog steeds in de straatbiebs/minibiebs.

Zijn hier ook fans van Robert Bryndza?
Dat is dan wel geen Scandinaviër, maar wel iemand die veel boeken met dezelfde hoofdpersonen schrijft. Ik heb er nu een van hem gevonden.

Is hij een aanrader?

Jazeker, dat vind ik wel.

Cala schreef op 04-09-2023 om 22:41:

[..]

Dat klopt!

[..]

Ik vind zijn Kate Marshall boeken heel leuk, met zijn Erika Foster boeken kan ik dan weer helemaal niets.

In de tussentijd heb ik The family Remains gelezen van Lisa Jewell, ik vond het heel saai en langzaam. Mustique Island van Sarah McCoy was wel vermakelijk, maar er gebeurde vrij weinig en het voldeed niet helemaal aan mijn verwachting. Into the drowning deep van Mira Grant vond ik wel leuk, een boek in het hier en nu, over onderzoek naar zeemeerminnen, en waardoor ik één nacht niet goed kon slapen.

Ik ga nu beginnen aan The family game van Catherine Steadman

Lisa Jewell vind ik geen prettige schrijfstijl hebben. Zo droog en echt van die mega oppervlakkige karakters. Ooit 1 boek van haar gelezen, dat was te doen. Maar bij boek 2 vond ik het niet te doen qua schrijfstijl

Fiorah schreef op 05-09-2023 om 11:08:

[..]

Oh jemig, dat had ik bij de eerste al.

Ik ben nu bij deel 3, Perfecte dood. Ze zijn heftig, maar wel erg goed en origineel, vind ik. 

Ik heb Naar huis, van Harlan Coben gelezen, zag dat het al deel 11 van een serie was, , kende die serie nog niet, wil er wel meer van lezen

nlies schreef op 05-09-2023 om 18:50:

Ik heb Naar huis, van Harlan Coben gelezen, zag dat het al deel 11 van een serie was, , kende die serie nog niet, wil er wel meer van lezen

Jaar ik vind de Myron Bolitar boeken ook leuk! Beetje humor, fijne karakters en meestal goede verhaallijnen. 

kukuruznik is uit. Nu begonnen in een duistere Schittering van Stacy Willingham.

Homo deus van Yuval Noah Harari is uit, was een vermakelijk boek!

Nu begonnen in Droomlandschappen van Stephen King, een collectie korte verhalen. Het 1e verhaal over spermapadden was, euh, interessant. Het verhaal over het Prachtige Paard was ook leuk (spoiler: Dat ging niet over paarden...). Waar haalt die man het toch vandaan soms.

Ik ben bezig in het vierde boek van de Lianne Bloemen-reeks van Marit Vanstrom. Een spannende (Nederlandse) thrillerreeks die zeker de moeite waard is! De reeks begint met ‘De puzzelaar’ en het vierde deel dat ik nu lees heet ‘Canvas’.

Verder lees ik nu ‘Tussen morgenzee en avondland’. Een prachtige debuutroman van Ramy el Dardiry.

Ik heb De Jane's uit, vond het heel mooi.
En dat het nu weer zo actueel is in de VS met dat verbod op abortus weer. Echt terug in de tijd.

Ik heb tijgerlelie van Marion Pauw gelezen, volgens mij nooit eerder iets van haar gelezen, Zat wel goed in elkaar

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.