Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

ik heb appels vallen niet - Liane Moriarty klaargelegd om in te starten

weneri schreef op 21-08-2023 om 10:03:

een vlucht naar jou - Madelein Kerseboom heb ik ook in 1 dag uitgelezen, ik vond het een erg goed en emotioneel boek. Dadelijk iets nieuws uitzoeken om in te starten.

Deze heb ik net gedownload moet nog een boek uitlezen en daarna begin ik er in .

Ik ontdek nóg steeds  (- voor mij -) nieuwe Scandinavische thriller schrijvers.  
Nu weer Gunnar Staalesen, Grote zus. Goed verhaal. Smaakt naar meer.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

21-08-2023 om 12:03

ik ben toe aan Gryphon in light, voorlopig het laatste deel van de Valdemar-rees van Mercedes Lackey. Boek nummer 41, ik heb het er druk mee gehad haha.

En dan op zoek naar iets nieuws. Denk dat ik weer wat Nederlandse boeken ga uitzoeken.

Beterlaat2021! schreef op 21-08-2023 om 11:52:

Ik ontdek nóg steeds (- voor mij -) nieuwe Scandinavische thriller schrijvers.
Nu weer Gunnar Staalesen, Grote zus. Goed verhaal. Smaakt naar meer.

Dat klinkt goed. Ik was juist weer op zoek naar een nieuwe thriller.

Staalesen heeft meerdere boeken geschreven over Varg Veum, privé detective.

Ik ben begonnen in The Villa van Rachel Hawkin en dat is beter dan ik gedacht had.

Wat een goede tips lees ik hier, echt erg fijn als ik niet meer weet wat te lezen.

Ik las ergens een topic (was dat hier of Viva?) over vooroordelen over lezen. Daar stond een tip in over de boeken van Louise Penny, ik ga maar eens in de eerste beginnen.

Ook ben ik dus naar aanleiding van al het enthousiasme hier Perfecte Resten van Helen Fields gaan lezen, wel erg gruwelijk hier en daar maar zat wel goed in elkaar! Ik heb hem op 1 dag gelezen, leest als een trein en verveelt niet.

weneri schreef op 21-08-2023 om 10:52:

ik heb appels vallen niet - Liane Moriarty klaargelegd om in te starten

Ik heb nog zo'n 200 pagina's te gaan, het boeit me niet heel erg eigenlijk, maar ik ga het boek wel uitlezen aangezien ik al zo ver ben en ik toch ook wel benieuwd ben naar wat er nu precies speelt, nog even doorzetten dus. Ik hoop het vandaag uit te lezen op deze regenachtige vakantiedag.

ik ben inmiddels bezig in perfecte misdaad van Helen Fields 
Vermakelijk, maar wel wat ongemakkelijk af en toe

Beterlaat2021! schreef op 21-08-2023 om 14:33:

Staalesen heeft meerdere boeken geschreven over Varg Veum, privé detective.

Ja ik zocht het even op en ik zie dat er 8 in het Nederlands vertaalde boeken zijn. 
Daarvan staan er ook 6 op Koboplus, dus die heb ik erop gezet, leuk. Het begint bij de vrouw in de koelkast 
Intrigerende titel wel 

The Villa is uit en vond ik erg leuk. In de tussentijd was ik begonnen in Mustique Island van Sarah McCoy, omdat ik ergens had gelezen dat het iets was voor fans van Taylor Jenkins Reid, maar de schrijfstijl is totaal anders en tot nu toe een klein beetje saai. Ik ga het nog wel uitlezen, maar ben ook begonnen aan Boy Parts van Eliza Clark, waar ik al lang benieuwd naar was.

Ik bezig in de Deverill serie van Santa Montefiore.
Sommige personages zitten echter flink in mijn irritatiezone, maar het is wel vermakelijk en een leuk tijdsbeeld en luisterd best lekker weg.

Nu bezig met deel 2. Als ik die uit heb ga ik eerst naar deel 2 van de Waldfriede serie van Corine Bomann, want die staat sinds vandaag op Storytell.

MildredRatched schreef op 24-08-2023 om 13:59:

ik ben inmiddels bezig in perfecte misdaad van Helen Fields
Vermakelijk, maar wel wat ongemakkelijk af en toe

Wat is er ongemakkelijk aan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.