Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 17-08-2023 om 07:13:

wat een heerlijk boek De Vrouwen Van Bletchley Park. 1 van m'n favorieten, nu al en ben net over de helft. Echt een boek waar ik op m'n werkdag naar uitkijk en denk: straks weer lekker lezen.

Over 2.5 week op vakantie. Als iemand nog leestips heeft hoor ik het graag. (Al hou ik dit topic ook goed in de gaten)

Oh ik kijk ook zo uit naar dat boek. Ik sta in de wachtrij bij de bieb.

Anna Enquist, boek heet Want de avond 
Kan mij niet erg boeien. Wie wel?

Fiorah schreef op 17-08-2023 om 08:08:

[..]

Oh ik kijk ook zo uit naar dat boek. Ik sta in de wachtrij bij de bieb.

Ik kende het boek niet, maar heb 'm meteen gereserveerd bij de bibliotheek. Ik heb net alter ego van Esther Verhoef gelezen. Een spannend boek over de vrouw van een chefkok die vermoedt dat er iemand in haar huis binnendringt en dingen vernielt of op een andere plek neer legt.

Het mooiste boek dat ik het afgelopen jaar heb gelezen is wat stilte wil van Arthur Japin.

Bellebelle schreef op 17-08-2023 om 09:35:

[..]

Het mooiste boek dat ik het afgelopen jaar heb gelezen is wat stilte wil van Arthur Japin.

Ja? Wat vond je er zo mooi aan? Ik heb al jaren niks meer van hem gelezen maar hij kan prachtig schrijven.

Fiorah schreef op 17-08-2023 om 09:37:

[..]

Ja? Wat vond je er zo mooi aan? Ik heb al jaren niks meer van hem gelezen maar hij kan prachtig schrijven.

Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Ik vond het enerzijds mooi omdat het een mooi tijdsbeeld schetst van de tijd waarin het Concertgebouw werd gebouwd, maar vooral omdat de hoofdpersoon allerlei beperkingen opgelegd kreeg vanwege het feit dat zij vrouw zijn. Dat vond ik indrukwekkend, maar ook angst aanjagend. Het was ook spannend hoe het zou aflopen.

Fiorah schreef op 17-08-2023 om 09:37:

[..]

O, dat boek heb ik in de vakantie ook gelezen! Gekregen voor m’n verjaardag. Ik vond het trager dan andere Japin-boeken. Mrs. Degas (boek ervoor) vond ik mooier, maar ik houd dan ook enorm van kunst uit die tijd, dus dat maakte het sowieso een heel boeiend verhaal.

Treurniet schreef op 17-08-2023 om 09:29:

Anna Enquist, boek heet Want de avond
Kan mij niet erg boeien. Wie wel?

Nee, mij ook niet zo! Jammer, want ik vind Anna Enquist een van m’n favoriete schrijvers. 

Mrs Degas, is een goed boek. Ik heb bij Japin altijd dat ik zijn boek of heel goed, of niet door te komen vindt.
Ik lees nu Tijden van Vuur, van Kate Mosse. Eerste deel van 3, weet nog niet of ik alle3 de delen ga redden. 

O zie nu dat ik nog 3 dagen tijd heb om het uit te lezen, is gereserveerd voor andere lezer, ben bang dat die toch nog even langer moet wachten

Geloof mij nooit van Loes den Hollander. 
Vermakelijk ook al is het halverwege zo klaar als een klontje wie de dader. 

Busted/Gepakt van Karin Slaughter. Kort verhaal en ik begreep er weinig van. 

Dit weekend ga ik beginnen aan Huiver van Allie Reynolds. 

Vandaag 'onder de Spaanse zon' van Anna Thomas uitgelezen. Ik vond het een erg fijn boek, alleen jammer dat het eindigt op een manier waardoor je deel 2 ook wel 'moet' lezen. Nu was ik dat sowieso wel van plan, maar nu heb ik heb ik deel 2 dus meteen besteld, kan ik daar snel in verder lezen.

Gisteren begonnen in de gunst van Nicci FrenchIk zat er meteen goed in en ben al een flink stuk opgeschoten, ben benieuwd waar het verhaal heen gaat.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

19-08-2023 om 12:24

Oog om oog van mijn favoriete schrijver 

zo anders als de rest
Moet er nog van bijkomen 😀

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

19-08-2023 om 12:25

weneri schreef op 19-08-2023 om 12:19:

Gisteren begonnen in de gunst van Nicci French. Ik zat er meteen goed in en ben al een flink stuk opgeschoten, ben benieuwd waar het verhaal heen gaat.

Ja leuk 

Regendrup.

Regendrup.

19-08-2023 om 13:00 Topicstarter

-Nienke- schreef op 15-08-2023 om 18:09:

[..]

Ik heb ‘m inmiddels uit en de vaart komt écht in deel 3! Toen kon ik ‘m niet meer wegleggen. (Leuke nieuwe hoofdpersoon ook ineens). Nog even doorbijten hoor

joky schreef op 16-08-2023 om 00:36:

[..]

kon mij ook niet boeien .sorry .

Aaargh ik vond het zo'n saai boek! Vond het motief en de dader uiteindelijk ook wel heel magertjes beschreven. Jammer. Nu weer op zoek naar een echte pageturner haha. 

Ik heb net een echte pageturner uit, Voor ik ga slapen van SJ Watson. Ik kon het boek echt niet wegleggen. Het gaat over een vrouw met geheugenverlies, die elke ochtend wakker wordt en niets meer weet. Op een gegeven moment gaat ze een dagboek bijhouden en komt ze erachter dat bepaalde dingen niet zijn wat ze lijken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.