Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Lollypopje
08-08-2023 om 12:35
Ted68 schreef op 04-08-2023 om 14:08:
Jenny Colgan vind ik. Ook lekker lezen. Ik heb net in het duits 3 boeken van Corina Bomann gelezen over een ziekenhuis in Berlijn .
Ik ben nu halverwege deel 1. Eigenlijk gebeurt er vrij weinig en toch vind ik het heel boeiend
nlies
08-08-2023 om 13:51
Lollypopje schreef op 08-08-2023 om 12:35:
[..]
Ik ben nu halverwege deel 1. Eigenlijk gebeurt er vrij weinig en toch vind ik het heel boeiend
Net als Het Bureau, van Voskuil dus. Gebeurt ook niets, en toch de hele serie gelezen
Regendrup.
09-08-2023 om 09:39
Wat de hulp weet inmiddels uit, wat een heerlijk boek weer!
Nu begonnen in "Heeft iemand Charlotte Salter gezien?" van Nicci French. Moet er even inkomen merk ik, ook al lang geleden dat ik een boek van hun gelezen heb.
-Nienke-
09-08-2023 om 10:13
Regendrup. schreef op 09-08-2023 om 09:39:
Wat de hulp weet inmiddels uit, wat een heerlijk boek weer!
Nu begonnen in "Heeft iemand Charlotte Salter gezien?" van Nicci French. Moet er even inkomen merk ik, ook al lang geleden dat ik een boek van hun gelezen heb.
O, die heb ik ook nog klaarstaan voor de vakantie! Ik wilde ‘m eigenlijk bewaren voor de terugreis
Ik ben begonnen in Wat stilte wil van Arthur Japin, staat al een tijdje in m’n boekenkast, maar had nog niet de rust om erin te beginnen.
Rockstar
09-08-2023 om 13:10
Ben bezig in 3 boeken nu.
Sapiens van Yuval Noah Harari, bijna uit. Had hem al gelezen maar lees hem nogmaals als voorbereiding op Homo Deus.
50 Solutions To The Fermi Paradox van Stephen Webb. Af en toe een hoofdstukje want die shit gaat mij te diep om lekker door te lezen haha.
Getting Things Done - The Art of Stress-free Productivity van David Allen. Lekker makkelijk wegleesboekje en heel waardevol tot zover.
Jeetjemina
14-08-2023 om 07:50
Ik kom ook graag hier meeschrijven.
Net terug van vakantie en meerdere boeken gelezen.
De geur van een moeder - Lucia van den Brink, over een meisje die in haar jeugd te maken had met mishandeling en verwaarlozing en hoe ze daar toen en nu als volwassene mee omgaat, indringend boek, maar wel een aanrader wat mij betreft.
Zwarte leugens - Linda Jansma, over een vlogger die een cold case onderzoekt van een baby die dertig jaar geleden uit een kinderwagen werd gestolen. Goed boek, makkelijk leesbaar en spannend.
In de naam van de vader - Linda Jansma, over een rijke familie met allerlei problemen, criminaliteit, moord, vreemdgaan etc. Net als het vorige boek makkelijk leesbaar, ondanks de vele personages en spannend tot het eind.
Mama liegt niet - Maria-René, over een meisje dat opgroeit met een moeder met een persoonlijkheidsstoornis.
Bellebelle
14-08-2023 om 13:58
Tijdens de vakantie heb ik drie boeken van Carina van Leeuwen gelezen. Zij is forensisch rechercheur. Haar boeken spelen zich in Den Haag af. Ik heb de drie boeken in de serie unit plaats delict gelezen (vuurproef, koud vuur en nachtvlinder). Vlot geschreven en mooi inkijkje in het werk van een forensisch rechercheur.
Ook heb twee boeken van Nicci French gelezen (de gunst en huis vol leugens) Ik vond het lekker doorlezen, maar op de één of andere manier leek de opbouw van de boeken ook wel erg op elkaar, dus begon het bijna op een soort kunstje te lijken.
Tenslotte heb ik boerenkool met stokjes gelezen (Aki Watano). Het boek is geschreven door een Japanse die in Nederland is geboren. Ze schrijft over de haar ervaringen in Nederland vanuit haar Japanse achtergrond, maar ik vond het boek vooral meeslepend omdat ze slechte relatie met haar moeder uitdiept en probeert uit te zoeken welke rol hun Japanse achtergrond in die relatie heeft gespeeld.
Snoeske
14-08-2023 om 14:53
Ik heb Een goede dochter net uit. Van Diney Costeloe. Ik vond het een aardig verhaaltje, maar wel heel simpel. Dus ik denk dat ik wel klaar ben met haar boeken.
Nu Het Yacoubian van Alaa al Aswani bijna uit. Boek over de bewoners van een gebouw in Cairo. Ik vind het fantastisch. De schrijver doorbreekt heel wat taboes en het is heel beeldend geschreven.
kapow
15-08-2023 om 13:08
De verrader van Evalon (Zalindov deel III) van Lynette Noni. Heel spannend en mooi. Spannender dan deel II maar deel I blijft voor mij de mooiste van deze trilogie.
Het eindeloze strand van Jenny Colgan uit. Ik merk dat ik me stoor aan het gemiep en gepiep van hoofdpersoon Flora. De andere uitgebreide verhaallijnen boeien en ontroeren mij wel. Daarom daarna doorgaan met Wintereiland.
En daarnaast Gepakt van Karin Slaughter.
Regendrup.
15-08-2023 om 13:47
Ik lees nu Heeft iemand Charlotte Salter gezien maar wat is dit een traaaaaaag boek. Weet nog niet of ik 'm ga uitlezen.
Bellebelle
15-08-2023 om 13:50
Net Duivelsbocht van Robert Bryndza gelezen. Leest vlot en blijft tot op het einde spannend, als een soort puzzel waarbij er elke keer stukjes bijkomen. Ik ben vrijwel al zijn boeken gelezen. Er komt nu een standalone thriller aan, ik kan niet wachten.
-Nienke-
15-08-2023 om 18:09
Regendrup. schreef op 15-08-2023 om 13:47:
Ik lees nu Heeft iemand Charlotte Salter gezien maar wat is dit een traaaaaaag boek. Weet nog niet of ik 'm ga uitlezen.
Ik heb ‘m inmiddels uit en de vaart komt écht in deel 3! Toen kon ik ‘m niet meer wegleggen. (Leuke nieuwe hoofdpersoon ook ineens). Nog even doorbijten hoor
Regendrup.
15-08-2023 om 21:26
-Nienke- schreef op 15-08-2023 om 18:09:
[..]
Ik heb ‘m inmiddels uit en de vaart komt écht in deel 3! Toen kon ik ‘m niet meer wegleggen. (Leuke nieuwe hoofdpersoon ook ineens). Nog even doorbijten hoor
Ow daar ben ik bijna! Dan ga ik toch ff doorzetten haha.
joky
16-08-2023 om 00:36
Regendrup. schreef op 15-08-2023 om 21:26:
[..]
Ow daar ben ik bijna! Dan ga ik toch ff doorzetten haha.
kon mij ook niet boeien .sorry .
Mick87
17-08-2023 om 07:13
wat een heerlijk boek De Vrouwen Van Bletchley Park. 1 van m'n favorieten, nu al en ben net over de helft. Echt een boek waar ik op m'n werkdag naar uitkijk en denk: straks weer lekker lezen.
Over 2.5 week op vakantie. Als iemand nog leestips heeft hoor ik het graag. (Al hou ik dit topic ook goed in de gaten)