Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
PerfumedAlpaca84
05-08-2023 om 10:32
ik heb (eindelijk) A day of fallen night uit. Ook een mooi boek, maar wat mij betreft had het beter in twee boeken gesplitst kunnen worden.
Nu ga ik beginnen in Het woud der verwachting van Hella S. Haasse. Over dikke boeken gesproken
zakchips
05-08-2023 om 12:14
De brief voor de koning vond ik leuk Fiorah! Veel plezier!
Ik heb net Dag en nacht van Romy Hausmann uit. Zag de titel toevallig hier ook voorbij komen (heel wat pagina's geleden) en ik was ook erg enthousiast!
Hebben jullie al meer titels van haar gelezen? De anderen vind ik qua flaptekst nog niet zo intrigerend klinken als Dag en nacht.
Ik ben nog in een boek van Maya Banks bezig. Wel leuk qua erotiek maar qua in herhaling vallen en het neerzetten van personages soms wel saai. Maar leest dus welnlekker vlot weg
Iemand Schaduwman van Helen Fields al gelezen? Vergelijkbaar met haar 'Perfecte' serie? Beter of minder goed? Ik heb hem gereserveerd bij de bieb dus zit er nog op te wachten.
Dolfje
05-08-2023 om 17:20
Ik heb 10 dagen in een gestolen auto van Anna Woltz uit. Vind dat zij echt fijne jeugdboeken schrijft.
Mijn volgende boek is De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid.
PerfumedAlpaca84
05-08-2023 om 17:35
Dolfje schreef op 05-08-2023 om 17:20:
Ik heb 10 dagen in een gestolen auto van Anna Woltz uit. Vind dat zij echt fijne jeugdboeken schrijft.
Mijn volgende boek is De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid.
Ik ben benieuwd wat je van het boek van Taylor Jenkins Reid vindt, zie die titel veel voorbij komen nu.
Fiorah
05-08-2023 om 18:19
Dolfje schreef op 05-08-2023 om 17:20:
Dit vond ik een mooi boek
Beterlaat2021!
05-08-2023 om 18:30
Voor de vakantie heb ik Made in Sweden van Anders Roslund en Stefan Thunberg bewaard, 836 pagina's. Ben benieuwd of het me gaat bevallen.
Verder heb ik een rugzak gevuld met boeken die ik allemaal nog moet lezen, die gaan ok allemaal mee.
Rogue
05-08-2023 om 18:32
Lollypopje schreef op 05-08-2023 om 07:31:
[..]
Ik hoop stiekem nog steeds op een vervolg, die serie vond ik ook zo goed.
De Jasmijn zussen vond ik ook mooi, wel heftig soms.
ik ook ja de jasmijnzussen was erg heftig soms, was ik niet echt van haar gewend
Lollypopje
05-08-2023 om 18:38
Rogue schreef op 05-08-2023 om 18:32:
[..]
ik ook ja de jasmijnzussen was erg heftig soms, was ik niet echt van haar gewend
Dat was bij mij het eerste boek van haar, ik was daardoor juist verrast dat de anderen veel lichter waren
Mick87
05-08-2023 om 23:29
Wandelvrouwtje schreef op 05-08-2023 om 17:35:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van het boek van Taylor Jenkins Reid vindt, zie die titel veel voorbij komen nu.
Ik heb nu 3 boeken van haar gelezen:
Het feest van de eeuw
De Zeven echtgenoten van..
Daisy Jones and the Six
Feest Van de eeuw vond ik niet zo. Zeven echtgenoten leuk en bijzonder verhaal vooral omdat hoofdpersoon filmster is.
Daisy Jones and the six vond ik erg goed. Wel even wennen qua schrijfstijl. Maar vooral leuk omdat het gebaseerd is op het gerommel in de band Fleetwood Mac. En dat is toevallig 1 van m'n favo bands.
Heb De laatste: Carrie Soto is Back ook nog liggen. En wil nog een ander boek van haar lezen want de verfilming komt binnenkort uit.
Lali
06-08-2023 om 07:21
Mick87 schreef op 05-08-2023 om 23:29:
[..]
Het feest van de eeuw
Daisy Jones and the Six
Feest Van de eeuw vond ik niet zo. Zeven echtgenoten leuk en bijzonder verhaal vooral omdat hoofdpersoon filmster is.
Daisy Jones and the six vond ik erg goed. Wel even wennen qua schrijfstijl. Maar vooral leuk omdat het gebaseerd is op het gerommel in de band Fleetwood Mac. En dat is toevallig 1 van m'n favo bands.
Heb De laatste: Carrie Soto is Back ook nog liggen. En wil nog een ander boek van haar lezen want de verfilming komt binnenkort uit.
Feest van de eeuw heb ik net uit. Ik was begonnen met luisteren maar ik kwam er niet doorheen. Te ingewikkeld om te luisteren. Maar als leesboek was het wel aardig. Daisy Jones vond ik fantastisch. Carrie Soto is back wil ik wel lezen maar wacht tot hij in Kobo Plus zit.
Cala
06-08-2023 om 10:15
Ik vond Malibu rising (feest van de eeuw) juist heerlijk lezen! Daisy jones and the six vond ik super en the seven husbands vond ik ook leuk. Carrie Soto is back vond ik eigenlijk te lang, ik denk dat dat een leuker boek was geweest als ze er 100 pagina's uit had gehaald. En ik vind het heel leuk dat het allemaal in dezelfde wereld afspeelt, waarin sommige karakters soms terug komen enzo, al speelt het allemaal weer in een andere tijd.
Fiorah
06-08-2023 om 11:35
Mick87 schreef op 05-08-2023 om 23:29:
[..]
Het feest van de eeuw
Daisy Jones and the Six
Ooh daarom trekt dat boek me steeds aan. Ik heb hem best vaak opgepakt.
kapow
06-08-2023 om 13:10
Stille schreeuw van Angela Marsons. Eerste boek in een serie. Het las lekker weg maar het boze gedrag van de hoofdpersoon ging op den duur vervelen. Voorlopig laat ik de rest van de serie links liggen.
Perfecte prooi van Helen Field. 5 sterren.Geweldig.
Weer een beetje verder gekomen in Het eindeloze strand van Jenny Colgan. Soms is het verhaal mij te traag en kan ik mijn aandacht er niet bij houden. Mijn leven is op dit moment erg druk met veel stress en ik heb het dan wel nodig om in een verhaal/boek gezogen te worden en alles om me heen te vergeten.
Ik geef het niet op, want ik wil wel weten hoe het uiteindelijk afloopt.
Voorlopig ga ik verder met Perfecte dood van Helen Fields.
Tjilp
08-08-2023 om 12:31
ik las vorige week ‘Lessen’ van Ian McEwan. Indringend boek, onderhoudend tot het eind, veel om over na te denken en knap gecomponeerd!
Ben nu bezig met non-fictie: Standvastig - onder alle omstandigheden jezelf blijven van de Deense auteur Svend Brinkmann. Anti-zelfhulp bestseller uit Denemarken.