Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Loulou39
13-05-2023 om 20:22
Fiorah schreef op 13-05-2023 om 19:38:
Spin van Kepler uit, spannend maar wat mij betreft wel 150 bladzijden te lang.
Eens! Heb het op een gegeven moment ook even weggelegd en ben in een ander boek begonnen. Vond het wel goed geschreven trouwens, dat kunnen ze wel 👍🏻
Fiorah
13-05-2023 om 20:30
Ja precies! Goed geschreven alleen hier vond ik wel veel herhaling in zitten. En BeterLaat heeft gelijk, het is nogal macaber.
joky
13-05-2023 om 20:50
De serie van de zeven zussen heb uk nig helemaal compleet op de erader staan .ben ooit in het eerste deel begonnen dat boeide mij niet .maar misschien dat ik ze ooit in een keer uitlees .
Boekenuil
14-05-2023 om 08:55
Ben bezig in het luisterboek Vinex van Bernice Berkleef, een thriller. Bevalt mij goed tot nu toe! En ik heb het nieuwe boek van Alex Schulman liggen, Station Malma. Vanmiddag lekker in het zonnetje zitten en daarin beginnen. Ik hoop dat Station Malma net zo goed is als de Overlevenden, want dat vond ik een van de beste boeken in tijden.
nlies
14-05-2023 om 11:20
joky schreef op 13-05-2023 om 20:50:
De serie van de zeven zussen heb uk nig helemaal compleet op de erader staan .ben ooit in het eerste deel begonnen dat boeide mij niet .maar misschien dat ik ze ooit in een keer uitlees .
ik ook , en was het bij deel 2 al zat. was wel benieuwd waar pa intussen uit zou hangen
Lena55
14-05-2023 om 11:39
Ik houd ook niet zo van boeken met elke keer dezelfde voorspelbare cyclus. Daarom houd ik ook niet zo van thrillers (over moorden enzo).
Maar stiekem ben ik wel benieuwd wie die Pa Salt nou is. Ik heb alleen deel 1 en 2 gelezen. Ik vraag het mijn moeder wel, zij kijkt al jaren uit naar dit boek
Momenteel ben ik nog bezig met meerdere fantasy series (ik wissel wat af). Maar Zelda is uitgekomen vrijdag (voor de Nintendo), dus komende 2 maanden wordt er weinig gelezen denk ik
PerfumedAlpaca84
14-05-2023 om 16:17
een tijdje terug ben ik weer begonnen in de uitgebreide Valdemar-serie van Mercedes Lackey. Die boeken lezen heerlijk, als ik tijd heb kan ik de hele dag wel doorgaan. Ik ben nu bij Winds of fate. Die gaat vandaag wel uit, en dan door naar Winds of change.
Tover-Feetje
14-05-2023 om 19:17
Vandaag Ziek van jou van Julienne Brouwers uitgelezen.
Ik vond het tegenvallen
De hoofdpersoon wordt zo naïef, zwak en haast kinderlijk neergezet dat deze voor mij ongeloofwaardig is, wat heel het boek ongeloofwaardig maakt.
Nu Een lege plek van Sophie Wester.
alhambra
14-05-2023 om 20:01
Koud kunstje - Wim Hof & Koen de Jong zojuist uitgelezen. Grappige combinatie van zowel populair-wetenschappelijke informatie als wat zweverigheid.
De hoofdstukken met populair-wetenschappelijke informatie lezen goed weg door de eenvoud. Diezelfde eenvoud qua stijl en woordkeuze zit ook in de beschrijving van Wim Hofs leven. Daar vond ik het storend. Alsof een kind het geschreven had.
Leerzaam hoe je baat zou kunnen hebben van een goede ademhaling als de kou. Ik hoop zelf aan de slag te gaan met mijn ademhaling. Voel me snel gejaagd.
Rockstar
14-05-2023 om 20:41
The Selfish Gene van Richard Dawkins uit. Best aardig uiteindelijk, 90% is niet interessant als je weet wat evolutie en genen zijn maar er zat af en toe een snippertje interessants in, dus uiteindelijk toch wel oké.
Digital Minimalism van Cal Newport ook uit gekregen. Aanrader!
Nu ga ik Sapiens herlezen van die schrijver met lastige naam (Yuhu?). De 1e keer dat ik het las had ik een boek over de biologie van de mens verwacht, maar het bleek over sociologie te gaan en daar vond ik toen jammer. Sinds corona ben ik wel nieuwsgieriger geworden naar sociologie dus ik wil hem nu met verse blik herlezen en daarna Homo Deus lezen, ook van meneer Yuhu.
Loetjekoe
14-05-2023 om 21:08
Vandaag "De schok" van Iris Johansen gelezen, bijna uit. Leest lekker weg met de nodige spanning
kapow
14-05-2023 om 21:59
kapow schreef op 12-05-2023 om 14:42:
Ik ben inmiddels begonnen in De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid.
Uit. Wauw 🤩 een prachtig verhaal met een lach en een traan.
MellowTurkey78
14-05-2023 om 22:17
Zondaarskind is uit, ik ga nu verder in Liefde en schaduw van Isabel Alende.
Due-scimmie
14-05-2023 om 22:20
Ik heb atlas gereserveerd bij de bibliotheek. Vond hem ook te duur. Lees nu Zand Erover (zo heet ie geloof ik)
Fiorah
14-05-2023 om 22:49
kapow schreef op 14-05-2023 om 21:59:
[..]
Uit. Wauw 🤩 een prachtig verhaal met een lach en een traan.
Mooi he? Vond ik ook de moeite waard!
Ik heb even Brand in Amsterdam van Leen Schaap gelezen. Dat moet ik even verwerken.