Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2024


GroenTuintje schreef op 14-08-2024 om 10:24:

[..]

“Toch zegt Pippi in het boek wel degelijk iets over ‘proberen’. Namelijk in het tweede boek, Pippi Langkous gaat aan boord. In het hoofdstuk Pippi gaat boodschappen doen staat:

“Tja, als we eens begonnen”, zei Pippi. “Allereerst zou ik een piano willen kopen.”
“Ja maar Pippi”, zei Tommy, “je kunt toch niet pianospelen?”
“Hoe kan ik dat nou weten, als ik het nog nooit geprobeerd heb”, antwoordde Pippi. “Ik heb nog nooit een piano gehad om het te proberen. En laat ik je zeggen, Tommy, pianospelen zonder piano, dat kost ontzettend veel moeite om te leren.”



https://kjoek.nl/2018/12/28/waar-zegt-pippi-langkous-ik-heb-het-nog-nooit-gedaan-dus-ik-denk-dat-ik-het-wel-kan/

Super leuk!

Dan klopt het wel. Ik had mij er nog nooit in kunnen verdiepen. 


Maar hoorde steeds vaker mensen die zeiden, neeee het klopt niet. Pipi heeft het nooit gezegd.

Dat het een hardnekkige misvatting is


Maar wat jij deelt vind ik toch wel kloppend.


MRI schreef op 14-08-2024 om 10:11:

[..]

Ik heb podimo dus ik klikte door maar zag alleen Yvonne Coldeweyer over random bn'ers niets over b&bvl. Waar verwijs je precies naar? Ben wel benieuwd

Zij deelt hier haar frustratie over de uitspraak, bas smit gebruikt hem ook.


De spreuk van pipi, ik heb het nog nooit gedaan, dus....

En coldeweijer ontploft. Neee, heee dat klopt niet.  Vond het hilarische. En ze geeft haar visie dat het gewoon een hardnekkig gerucht is.


Daar door weet ik dat het niet 100 zeker isdat het van pipi is

Wat zeggen ze dan? 
Simon, zeg dat je een docent bent zonder het te zeggen?

Al die teksten die hij zegt, zijn zo docent achtig.

En Arno snapt we niks van..

20 en 80 is ook 100
En a, b, c, d

Aparte vogel

Wat is die Mike een janker zeg. Hij zet zichzelf echt helemaal belachelijk voor tv.

MRI

MRI

14-08-2024 om 19:57

watertoren schreef op 14-08-2024 om 19:07:

Wat is die Mike een janker zeg. Hij zet zichzelf echt helemaal belachelijk voor tv.

Nou nou nou wat onaardig weer. Die gozer heeft issues met verlating ja. Ik vind het rot voor hem. Ja hij moet daar hulp voor zoeken. Nee hij hoeft zich niet in te houden voor mij hoor en belachelijk vind ik het zeker niet. Mannen die zich inhouden krijg je maar lelijke oorlogen van. Of een hoog zelfmoordcijfer

MRI schreef op 14-08-2024 om 19:57:

[..]

Nou nou nou wat onaardig weer. Die gozer heeft issues met verlating ja. Ik vind het rot voor hem. Ja hij moet daar hulp voor zoeken. Nee hij hoeft zich niet in te houden voor mij hoor en belachelijk vind ik het zeker niet. Mannen die zich inhouden krijg je maar lelijke oorlogen van. Of een hoog zelfmoordcijfer

Hij has Noor niet maar huis moeten sturen. Dat was een fout van hem. Ik bedoel het niet onaardig maar dat was een fout van hem. Noor vond hem ook leuk. Ik zou me niet verbazen dat die 2 toch nog bij elkaar komen. Ik hoop dat eigenlijk wel. Ik denk dat hij zo veel jankte omdat hij beseft dat hij een verkeerde besluit had genomen door Noor te laten gaan.

Noor wilde toch zelf weg? 

GroenTuintje schreef op 14-08-2024 om 20:24:

Noor wilde toch zelf weg?

Ja omdat hij niet voor zijn gevoelens uit komt en maar blijft zeggen " er komen nog meer meiden".

MRI

MRI

14-08-2024 om 21:10

watertoren schreef op 14-08-2024 om 20:12:

[..]

Hij has Noor niet maar huis moeten sturen. Dat was een fout van hem. Ik bedoel het niet onaardig maar dat was een fout van hem. Noor vond hem ook leuk. Ik zou me niet verbazen dat die 2 toch nog bij elkaar komen. Ik hoop dat eigenlijk wel. Ik denk dat hij zo veel jankte omdat hij beseft dat hij een verkeerde besluit had genomen door Noor te laten gaan.

Oh, zou heel goed kunnen. Mag hij daar niet om huilen dan?

Ik vind Rick bij Mirjam niet zo leuk met zijn gitaar en liedjes. Vind het een aandachtstrekker.

Happy_Alpaca schreef op 14-08-2024 om 14:22:

Wat zeggen ze dan?
Simon, zeg dat je een docent bent zonder het te zeggen?

Al die teksten die hij zegt, zijn zo docent achtig.

En Arno snapt we niks van..

20 en 80 is ook 100
En a, b, c, d

Aparte vogel

Ja, vooral de a b c d, meerkeuzevraag! Ik begreep wel wat hij bedoelde met beide opmerkingen, dus of Arno is niet het scherpste mes uit de la of ik ben ook een aparte vogel  in ieder geval is het geen match met nukkige Arno.


Arme Jannie! Iris heeft alleen nog maar oog voor glibber Peter met zijn rattenstaartje, ze is duidelijk onder de indruk van “John Travolta” aldus Jannie  en Jan heeft zich nog wel staan uit te sloven om allemaal lekkers voor het feestje te koken. Wat een treurnis. Dit gaat helemaal fout! En die glibber heeft haar ook al gezoend bah bah.

In het voorstukje was te zien dat Yvonne afscheid nam van Thijzzzz, ik vind dat ze het nog lang uitgehouden heeft. Ze gaf al de hele tijd de indruk dat ze griezelde van Thijz en zijn gribus camping. En Thijz was juist zo in zijn nopjes met zijn schone dame. Toedels Thijz! 

Ik denk dat Jan er zelf voor kiest om naar huis te gaan. Ben bang dat Iris een beetje misbruik heeft gemaakt van Jan. Ze wilde niet alleen zijn en vond het gezelschap van Jan wel gezellig maar ze zat wel op Peter te wachten. Ze zei ook dat het gelijk haar nummer 1 was na het zien van de filmpjes. 

ooo dat kan best dat ze Jan aan het lijntje hield totdat Peter kwam. 

Haantje79 schreef op 20-08-2024 om 09:44:

ooo dat kan best dat ze Jan aan het lijntje hield totdat Peter kwam.

Zou heel goed kunnen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.