Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2024


Ik ben wel blij dat die kakker van een Els er eindelijk uit is. Ik vond het wat saai worden. Aan de andere kant vond ik het ook wel zielig voor haar want ze was echt gek op hem. RJ heeft haar te lang laten blijven.

Ik heb ook een beetje het idee dat hij haar op de reservebank zet? Want zoals hij zegt: Ja, het is leuk,fijn,goed,hij is ook gek op haar ,meer dan dat maar er komen nog meer vrouwen en dan vindt ze het lastig dus maar even  weg?

Er is zeker wel een klik tussen RJ en Els maar dan meer op vriendschappelijke basis wat RJ betreft. Volgens mij vind hij Els wel een lieve, leuke vrouw maar geen aantrekkelijke. 

MRI

MRI

07-08-2024 om 10:13

Nee RJ en Els zijn al veel te snel in de friendzone geraakt. Dat is ook wel het risico van dit concept: als je een van de eerste kanditaten bent, wil de B&B houder nog kijken wie er voor de rest komt dus ga je eerst maar eens beleefd en vriendelijk doen. 
Maar goed, eerst vond ik die Joyce bij Albert wel een leuke meid. Nu begin ik daar aan te twijfelen. Ze valt heel snel andere vrouwen af (waarom die tieten eruit? en ze is twee keer zo oud als ik). Maar wel binnen een dag helemaal verkikkerd zijn op een vent die 15 jaar ouder is en er nog eens 10 jaar ouder uitziet dan hij is. 
Ik vind Arno zo saai... ligt dat aan mij? En waarom stuurt hij Emiel niet naar huis? Hij is duidelijk verliefd op Niels. Ik vind Emiel een leuke vent maar waarom stuurt hij zichzelf niet naar huis. Hij hangt er maar bij en wil daar toch nooit wonen.

MRI schreef op 07-08-2024 om 10:13:

Nee RJ en Els zijn al veel te snel in de friendzone geraakt. Dat is ook wel het risico van dit concept: als je een van de eerste kanditaten bent, wil de B&B houder nog kijken wie er voor de rest komt dus ga je eerst maar eens beleefd en vriendelijk doen.
Maar goed, eerst vond ik die Joyce bij Albert wel een leuke meid. Nu begin ik daar aan te twijfelen. Ze valt heel snel andere vrouwen af (waarom die tieten eruit? en ze is twee keer zo oud als ik). Maar wel binnen een dag helemaal verkikkerd zijn op een vent die 15 jaar ouder is en er nog eens 10 jaar ouder uitziet dan hij is.
Ik vind Arno zo saai... ligt dat aan mij? En waarom stuurt hij Emiel niet naar huis? Hij is duidelijk verliefd op Niels. Ik vind Emiel een leuke vent maar waarom stuurt hij zichzelf niet naar huis. Hij hangt er maar bij en wil daar toch nooit wonen.

Dan ben je nog niet helemaal bij gekeken want Arno en Emiel hebben na een goed gesprek besloten dat Emiel naar huis gaat.

Ik vind Joyce een stereotype golddigger. Maar wel een slimme, ze speelt het goed. Ik denk niet dat het echt wat word op de lange termijn.

Ik vind Thijz echt een vieze ouwe man zowel voor zichzelf als zijn omgeving. Zijn vriend die er altijd bij is dat is ook zo'n ongewassen vies type. Ik vond daar eigenlijk Ammarie precies bij passen maar die heeft hij weg gestuurd. Ammarie is ook zo'n viezig type die niks heeft met uiterlijk. En toch vind Thijz uiterlijk wel belangrijk denk ik. Die nieuwe vrouw vind hij een lekker wijf maar ik denk dat deze nette vrouw heel hard weg gaat rennen als ze hem een beetje leert kennen.

Ja die laatste is echt een nette dame, dan denk ik...wat doe jij daar? Wat zie je daarin? 

Ik had de indruk dat deze nieuwe nette dame zich erg ongemakkelijk voelde, en met Argus ogen naar de huisvriend keek. Ze noemde hem ook al een kabouter. Daarna gaf ze ook aan dat ze wel even alleen wilde zijn omdat het allemaal wat veel was. Ik heb de indruk dat ze het diep van binnen helemaal niks vindt maar toch positief probeert te blijven. In het voorstukje zag ik dat ze Thijzzz zijn haar ging knippen! Ben heel benieuwd hoe het verder verloopt 

ik lag helemaal dubbel.

Want Pippi Langkous heeft dat nooit gezegd.

Voor wie podimo heeft, https://share.podimo.com/s/fDFvM0pi
Hier wordt het uitgelegd. 

MRI

MRI

14-08-2024 om 10:11

Happy_Alpaca schreef op 14-08-2024 om 10:00:

ik lag helemaal dubbel.

Want Pippi Langkous heeft dat nooit gezegd.

Voor wie podimo heeft, https://share.podimo.com/s/fDFvM0pi
Hier wordt het uitgelegd.

Ik heb podimo dus ik klikte door maar zag alleen Yvonne Coldeweyer over random bn'ers niets over b&bvl. Waar verwijs je precies naar? Ben wel benieuwd

Happy_Alpaca schreef op 14-08-2024 om 10:00:

ik lag helemaal dubbel.

Want Pippi Langkous heeft dat nooit gezegd.

Voor wie podimo heeft, https://share.podimo.com/s/fDFvM0pi
Hier wordt het uitgelegd.

Is dat die opmerking “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik kan het wel “?

GroenTuintje schreef op 14-08-2024 om 10:22:

[..]

Is dat die opmerking “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik kan het wel “?

“Toch zegt Pippi in het boek wel degelijk iets over ‘proberen’. Namelijk in het tweede boek, Pippi Langkous gaat aan boord. In het hoofdstuk Pippi gaat boodschappen doen staat:

“Tja, als we eens begonnen”, zei Pippi. “Allereerst zou ik een piano willen kopen.”
“Ja maar Pippi”, zei Tommy, “je kunt toch niet pianospelen?”
“Hoe kan ik dat nou weten, als ik het nog nooit geprobeerd heb”, antwoordde Pippi. “Ik heb nog nooit een piano gehad om het te proberen. En laat ik je zeggen, Tommy, pianospelen zonder piano, dat kost ontzettend veel moeite om te leren.”



https://kjoek.nl/2018/12/28/waar-zegt-pippi-langkous-ik-heb-het-nog-nooit-gedaan-dus-ik-denk-dat-ik-het-wel-kan/

https://noorderlicht.nordom.nl/2023/10/foutieve-uitspraken-van-pippi-langkous/#:~:text=Allereerst%20misschien%20wel%20een%20van,Lindgren%20deze%20dus%20niet%20bedacht.

De oorsprong van de opmerking komt niet van pipi of de schrijfster.

De conclusie van de tekst achter de link: 

Ondanks de bekendheid van Pippi Langkous kloppen dus niet alle uitspraken van haar die op het internet staan. Doordat er zo veel publicaties zijn die ook nog eens in veel talen beschikbaar zijn, is het niet verwonderlijk dat er uitspraken bekend worden die niet door Astrid Lindgren geschreven zijn. Wellicht komt dit door foutieve vertalingen of door verkeerde interpretaties van de (vertaalde) boeken, films et cetera die over Pippi verschenen zijn. Het is dus belangrijk om voorzichtig te zijn met het gebruiken van uitspraken van Pippi Langkous die je op het internet vindt, omdat deze zomaar niet oorspronkelijk van haar zouden kunnen zijn.

GroenTuintje schreef op 14-08-2024 om 10:22:

[..]

Is dat die opmerking “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik kan het wel “?

Klopt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.