Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2023


Och, ik geloof dat ik voor het eerst van mijn leven het een beetje met Angela de Jong eens ben - ik heb een zwak voor Petri. Ik vind echt dat ze het niet treft met de mannen, en dat er echt heel weinig van Thomas uitgaat. Ik zie heus wel hoe ze schooljufferig en ondervragend is, maar op de een of andere manier vind ik haar ook lief en een tikje kwetsbaar. Ze wil graag, maar ze kan niet. En ze kent zichzelf ook best wel goed.
Ik verwacht niet dat ik veel bijval krijg…

ik heb even een paar dagen niet meegepraat maar ben zo benieuwd naar jullie reacties op de laatste aflevering vandaag!

Kletskop schreef op 26-08-2023 om 00:27:

Och, ik geloof dat ik voor het eerst van mijn leven het een beetje met Angela de Jong eens ben - ik heb een zwak voor Petri. Ik vind echt dat ze het niet treft met de mannen, en dat er echt heel weinig van Thomas uitgaat. Ik zie heus wel hoe ze schooljufferig en ondervragend is, maar op de een of andere manier vind ik haar ook lief en een tikje kwetsbaar. Ze wil graag, maar ze kan niet. En ze kent zichzelf ook best wel goed.
Ik verwacht niet dat ik veel bijval krijg…

Ik zag eerst een heel ander Thomas dan later. Als je constant kritiek krijgt, doet dat wat met je. 

Een kwetsbare kant heeft ze zeker, maar die laat ze alleen zien als ze weer alleen is, zodra er een man is, toont ze een andere kant. Wellicht bang om gekwetst te worden. 

En of ze zichzelf goed kent, dat durf ik te betwijfelen. 

Ik denk dat er niet gauw een man bij haar past, een man die net zo is als zijzelf zal ze niet accepteren, iets met 2 kapiteins op 1 schip. Ze duldt ook niemand 'boven' haar. Maar iemand die iets 'onder' haar staat, heeft ze weer geen respect voor. Ze heeft iemand nodig die haar staat, en die haar zachte kant naar boven laat komen, maar of die bestaat is de vraag. 

Als ik zie hoe snel ze geërgerd is, is dat iets van haarzelf, niet van die mannen. Want die kan ze gewoon naar huis sturen. Daar hoeft ze zich niet dagenlang aan te ergeren voor ze dat doet. 

redbulletje schreef op 26-08-2023 om 00:06:

[..]

Hij maakt zijn huis niet eens gezellig omdat hij alleen is. Geen planten/bloemen. Dat vind ik best een afknapper. En dat ie ook iemand nodig heeft om mee op vakantie te gaan. Hij zei dat ie nog wel naar New York wil maar dat vond ie eigenlijk ook al te lang vliegen. Dat soort dingen zou ik me dus wel aan gaan ergeren.

Dat is nog geen reden iemand volledig af te fakkelen en jezelf superieur op te stellen, alsof alleen Petrie op de juiste manier leeft. Vreselijk arrogante manier van denken.

redbulletje schreef op 26-08-2023 om 00:06:

[..]

Hij maakt zijn huis niet eens gezellig omdat hij alleen is. Geen planten/bloemen. Dat vind ik best een afknapper. En dat ie ook iemand nodig heeft om mee op vakantie te gaan. Hij zei dat ie nog wel naar New York wil maar dat vond ie eigenlijk ook al te lang vliegen. Dat soort dingen zou ik me dus wel aan gaan ergeren.

Ik maak mijn huis wel gezellig maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in mijn eentje op vakantie te gaan. Ik denk dat er meer mensen zijn die niet in hun eentje op vakantie willen dan wel.

Jeetje, Marian schijnt opgelicht en bedreigd te zijn. 😳 Voor de liefde geef ik  laatste man Ed weinig kans, zij lijkt me van het ‘niet confronteren’-model waardoor het best lang duurde voordat Olof zijn positie begreep terwijl zij nog zoiets had van ‘ik ben toch duidelijk geweest’. En bij Ed moet ze ook nog maar verder kijken. Dat afscheid waar ze eerst allebei tegen de hond praten is ook zo’n typisch voorbeeld van indirect zijn. 

Kletskop schreef op 26-08-2023 om 00:27:

Och, ik geloof dat ik voor het eerst van mijn leven het een beetje met Angela de Jong eens ben - ik heb een zwak voor Petri. Ik vind echt dat ze het niet treft met de mannen, en dat er echt heel weinig van Thomas uitgaat. Ik zie heus wel hoe ze schooljufferig en ondervragend is, maar op de een of andere manier vind ik haar ook lief en een tikje kwetsbaar. Ze wil graag, maar ze kan niet. En ze kent zichzelf ook best wel goed.
Ik verwacht niet dat ik veel bijval krijg…

Nee, bijval niet, maar wel een vraag: op welke een af andere manier vind je haar lief?

Vrijevlinder schreef op 26-08-2023 om 07:32:

[..]

Ik zag eerst een heel ander Thomas dan later. Als je constant kritiek krijgt, doet dat wat met je.

Een kwetsbare kant heeft ze zeker, maar die laat ze alleen zien als ze weer alleen is, zodra er een man is, toont ze een andere kant. Wellicht bang om gekwetst te worden.

En of ze zichzelf goed kent, dat durf ik te betwijfelen.

Ik denk dat er niet gauw een man bij haar past, een man die net zo is als zijzelf zal ze niet accepteren, iets met 2 kapiteins op 1 schip. Ze duldt ook niemand 'boven' haar. Maar iemand die iets 'onder' haar staat, heeft ze weer geen respect voor. Ze heeft iemand nodig die haar staat, en die haar zachte kant naar boven laat komen, maar of die bestaat is de vraag.

Als ik zie hoe snel ze geërgerd is, is dat iets van haarzelf, niet van die mannen. Want die kan ze gewoon naar huis sturen. Daar hoeft ze zich niet dagenlang aan te ergeren voor ze dat doet.

Dat laatste bedacht ik ook: stuur ze dan weg! Maar nee, ze gaat ze ‘heropvoeden’.  Je kunt een ander niet veranderen, en dat probeert ze wel. Ze geeft aan wat ze veranderd wil zien en gaat dan zitten wachten en toekijken. En zich ergeren. Wel leuk voor het programma, ik heb er met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte naar gekeken. 

watertoren schreef op 26-08-2023 om 09:43:

[..]

Ik maak mijn huis wel gezellig maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in mijn eentje op vakantie te gaan. Ik denk dat er meer mensen zijn die niet in hun eentje op vakantie willen dan wel.

Planten geef ik niets om. Wel om (een klein aantal) frutsels in huis.

Ik ga wel alleen koffie drinken of lunchen als ik aan het winkelen.  En in de vakantie ga ik gerust alleen naar een museum of boekwinkel als manlief daar geen zin in heeft. En regelmatig alleen naar een klassiek concert, want daar houdt hij niet van.   Ik ben laatst alleen een dagje naar Antwerpen geweest. Lekker rustig in mn eigen (stevige) tempo.

Ik vind het wel belangrijk dat iemand zich ook in zijn eentje kan vermaken. Maar of hij dan gaat tuinieren, borduren of een wereldreis maakt, maakt me echt niet uit. 
Sommige dingen vind ik niet leuk alleen, zoals uit eten gaan. Alleen op vakantie vind ik dan weer geen probleem. Maar laat iedereen lekker zijn ding doen. 
Van een man die volledig afhankelijk is van mij voor zijn geluk, gezelligheid en vermaak zou ik de kriebels krijgen, maar zo komt Thomas zeker niet op me over. 

sashimi schreef op 26-08-2023 om 11:08:

Ik vind het wel belangrijk dat iemand zich ook in zijn eentje kan vermaken. Maar of hij dan gaat tuinieren, borduren of een wereldreis maakt, maakt me echt niet uit.
Sommige dingen vind ik niet leuk alleen, zoals uit eten gaan. Alleen op vakantie vind ik dan weer geen probleem. Maar laat iedereen lekker zijn ding doen.
Van een man die volledig afhankelijk is van mij voor zijn geluk, gezelligheid en vermaak zou ik de kriebels krijgen, maar zo komt Thomas zeker niet op me over.

Mee eens! Hier ook vaak alleen op pad ,varierend van uitgaan,concert,vakantie/lange reis.Eigenlijk weet ik inmiddels niet beter.Denk dat ik van gezelschap echt zou schrikken😄. Maar idd,iedereen moet datgene doen waar hij/zij zich lekker bij voelt..             

De uitkomst bij Bram verbaasde me overigens niet. Denk dat de stabiele,wat ingetogener Caroline prima bij hem past. Naast dat het ook gewoon een ontzettend leuke vrouw is. Maar ok,ik ben mss niet helemaal objectief.Ze lijkt nl wel erg veel op een leuke ex van me😁.

Ik ben erg benieuwd naar de reünie. Die stond per ongeluk vannacht al op NL Ziet. Maar is daarna weer verwijderd. 

MRI

MRI

26-08-2023 om 12:07

sashimi schreef op 26-08-2023 om 11:08:

Ik vind het wel belangrijk dat iemand zich ook in zijn eentje kan vermaken. Maar of hij dan gaat tuinieren, borduren of een wereldreis maakt, maakt me echt niet uit.
Sommige dingen vind ik niet leuk alleen, zoals uit eten gaan. Alleen op vakantie vind ik dan weer geen probleem. Maar laat iedereen lekker zijn ding doen.
Van een man die volledig afhankelijk is van mij voor zijn geluk, gezelligheid en vermaak zou ik de kriebels krijgen, maar zo komt Thomas zeker niet op me over.

Ja toen ik nog op dates ging en een man had geen 'eigen leven' in welke vorm dan ook, vond ik dat best een minpuntje. En dan mag het van mij een postzegelverzameling of grote knollen kweken zijn, dingen waar ik niks mee heb, als je maar passie voor iets hebt. 

En in de afgelopen 45 jaar van mijn volwassen leven ben ik er 30 alleen geweest en gewend dingen alleen te ondernemen en inderdaad het voor jezelf gezellig te maken. Als je dan een man treft die geen hobbies of bezigheden heeft, geen initiatief om naar concerten, theater of op vakantie te gaan oid, dan gaat dat je terug houden van wat je gewend bent, dan moet je je in gaan houden en hem op sleeptouw gaan nemen. Dat voelt voor mij niet gelijkwaardig.

En Petri lijkt me ook een sterke zelfstandige vrouw die dat ook heeft. Alleen gaat zij dan dingen eisen, en willen dat ze veranderen terwijl ik dan gewoon stilletjes mijn conclusie trok en zei dat er geen vibe was voor mij. 

En ik moet zeggen, in de leeftijdscategorie van Petri en mijzelf, heb je behoorlijk veel mannen die niks vragen, of alleen over zichzelf vertellen. En als je voor het eerst in lange tijd aan het daten bent, kan dat behoorlijk teleurstellend zijn. Kwestie bij Petri is, dat zij die teleurstelling bits tegen die mannen uit. Heeft geen zin. 

MRI

MRI

26-08-2023 om 12:08

Prachtwacht schreef op 26-08-2023 om 11:54:

Ik ben erg benieuwd naar de reünie. Die stond per ongeluk vannacht al op NL Ziet. Maar is daarna weer verwijderd.

oh? Weet je wanneer die op videoland komt?

MRI schreef op 26-08-2023 om 12:07:

[..]

Ja toen ik nog op dates ging en een man had geen 'eigen leven' in welke vorm dan ook, vond ik dat best een minpuntje. En dan mag het van mij een postzegelverzameling of grote knollen kweken zijn, dingen waar ik niks mee heb, als je maar passie voor iets hebt.

En in de afgelopen 45 jaar van mijn volwassen leven ben ik er 30 alleen geweest en gewend dingen alleen te ondernemen en inderdaad het voor jezelf gezellig te maken. Als je dan een man treft die geen hobbies of bezigheden heeft, geen initiatief om naar concerten, theater of op vakantie te gaan oid, dan gaat dat je terug houden van wat je gewend bent, dan moet je je in gaan houden en hem op sleeptouw gaan nemen.

En Petri lijkt me ook een sterke zelfstandige vrouw die dat ook heeft. Alleen gaat zij dan dingen eisen, en willen dat ze veranderen terwijl ik dan gewoon stilletjes mijn conclusie trok en zei dat er geen vibe was voor mij.

En ik moet zeggen, in de leeftijdscategorie van Petri en mijzelf, heb je behoorlijk veel mannen die niks vragen, of alleen over zichzelf vertellen. En als je voor het eerst in lange tijd aan het daten bent, kan dat behoorlijk teleurstellend zijn. Kwestie bij Petri is, dat zij die teleurstelling bits tegen die mannen uit. Heeft geen zin.

Grappig zo iets zij iemand in mijn omgeving ook eens laatst. Daar heb je zeker een punt mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.