Jouw lijf
Anfisa
06-01-2025 om 14:45
alhambra schreef op 06-01-2025 om 14:03:
[..]
Ik was helaas te laat maar ik heb wel doorgezet. 25 minuten gewandeld waarvan 20 door de regen.
Goed dat je toch bent gegaan alhambra!
Tuinfluiter
06-01-2025 om 15:11
Vanmorgen een korte wandeling gemaakt. Het is hiernu echt beesten weer dus ik ga waarschijnlijk niet meer lopen. Ben op zolder aan het opruimen en al heel wat keren naar beneden gelopen. Beweeg ik toch wat.
MMcGonagall
06-01-2025 om 15:34
Mijn eerste werkdag van het jaar en die viel nogal (helaas niet letterlijk) in het water. Ik zou gaan zwemmen vanmorgen maar moest ook met de kat naar de dierenarts. Die eet slecht en is flink afgevallen. We zijn er 1,5 uur geweest. Ik ben dus flink wat lichter (€ 370), bloedonderzoek, allerlei prikjes, ontstekingsremmers, en zijn gebit moet worden aangepakt dus daar kan nog wel € 1000 bij komen. Hopelijk krijgen we hem weer in orde. Heel stom dat ik pas vorige week opmerkte dat hij niet lekker ging, want dit speelt kennelijk al langer (hij is 25% van zijn gewicht kwijt).
Damoontje
06-01-2025 om 16:17
Zo MacGoga, dat zijn flinke bedragen. Hopelijk voelt beestje zich wel weer wat beter.
Hier waait het echt hard. Er staan veel oude bomen hier dus even lekker uitwaaien is misschien niet zo veilig. Heb zo telefonische afspraak en daarna kijk ik wel even of ik toch een rondje om ga.
Vervelend gesprek gehad vanmiddag en t is lekker als dat even letterlijk uit mijn hoofd kan waaien.
Qua beweging ben ik nog niet echt tevreden over deze dag maar bij windkracht 8 fiets ik ook niet zo makkelijk naar zwembad of sportschool. Ik heb wel eens met de stappenteller de trappen op en af gerend hier maar daar waren de buren niet zo heel blij mee, haha. t Is nogal gehorig.
JtM
06-01-2025 om 16:39
Het is echt geen fijn weer om lekker buiten te lopen inderdaad! Ik heb vandaag ook weer mijn eerste werkdag van het jaar en ben wel stug samen met een collega een rondje gaan wandelen in onze lunchpauze. Op sommige stukken werden we bijna weg gewaaid maar het was wel fijn om even een stukje te lopen en een frisse neus te krijgen.
Ik moet vanavond ook nog echt een ronde gaan lopen om aan mijn stappendoel / actief verbrande kcal te komen. En dan ook maar echt even discipline tonen en gewoon gaan (als het droog is).
Ik merk wel dat ik het lastig vind om te bedenken wat ik de komende tijd ga lunchen. Vandaag had ik een restje soep bij van gisteren, dat is heerlijk. Ik heb een tijd crackers gegeten, maar daar ben ik nu wel een beetje klaar mee. Een salade is ook lekker, maar heb ik ook niet altijd zin in. Boterhammen eet ik niet graag, dus valt ook al af.
Wat eten jullie meestal op kantoor (dus makkelijk mee te nemen)? Ik kan wel echt een mieperd zijn qua eten waardoor er het e.e.a. afvalt.
Ysenda
06-01-2025 om 17:29
Lunch is meestal salade (sla, tomaat, komkommer, tonijn, cottage cheese, en een beetje dressing)
Maatijdsoep
Vandaag gebakken eieren, rijstwafel met smeerkaas, kalkoenfilet, komkommer en tomaat
Ik maak ook wel eens van die groente loempia's met noodles.
Nikki1973
06-01-2025 om 17:32
deze is lekker om te bakken, prima om als lunch te gebruiken
https://www.mindyourfeed.nl/recepten/snacks/borrelbrood-met-olijven/
Wraps of hartige muffins?
MissDalhousie
06-01-2025 om 17:35
JtM schreef op 06-01-2025 om 16:39:
Wat eten jullie meestal op kantoor (dus makkelijk mee te nemen)?
Restjes avondeten, wraps met beleg (bijvoorbeeld zuivelspread/spinazie/kalkoenfilet/gedroogde cranberrystukjes of pindakaas/banaan/cacaonibs), dikkere omelet met groentes erin meegebakken, stukje quiche en sowieso heb ik altijd een zak rauwkost/fruit bij me.
lientje69
06-01-2025 om 17:40
Vandaag weer een werkdag en met de calorieën gaat het vrij aardig. Kan ook wat beter van de snaai afblijven. Flink beweging op het werk. Morgen weer. Dan een dag vrij dan wil ik gaan zwemmen maar ook meer verleiding thuis. Vandaag gezwicht voor een stroopwafel overigens maar zit nog prima in mijn calorieën dus geen probleem. Als ik niks meer mag hou ik het toch niet vol.
Friezinnetje
06-01-2025 om 17:43
vandaag kwark mee met wat fruit en granola.
Andere keren 2 beschuiten met beleg
wrap met kipfilet/humus/sla/komkommmer
wrap met tonijnsalade
crackers met beleg
rolletjes kipfilet met humus of rookvlees met gekookt ei
omelet
gebakken ei opgerold met kipfilet
lientje69
06-01-2025 om 17:50
Werk : soms volkorenbrood met kipfilet of kaas of cornedbeef. Maiswafels met smeerkaas. Salade in de zomer. Vandaag had ik een wrap met sla ,paprika, philedelphia en kalkoenfilet.
Op werk ook altijd een stuk fruit erbij. Sinaasappel, appel , banaan of mandarijn. Soms een peer
vrouw92
06-01-2025 om 17:51
Prima dag hier! Heerlijk om weer in het ritme te zitten. Om 5.30 stond ik buiten na een goede nacht van 7 uur.
Qua stappen ga ik de 20.000 wel halen. Neem dat absoluut niet als streven, maar ik beweeg op mijn werk heel veel en heb ook twee wandelingen van 40 en 20 minuten gemaakt. Dan zit je er zo aan.
Straks nog een circuittraining waarbij ik ook 15 min heen en terug loop naar de sportschool.
Qua eten helemaal prima. Er was geen snaai in de buurt, maar ook geen trek.
Blij mee!
Auwereel
06-01-2025 om 17:56
Het was nieuwjaarslunch op het werk. Behoorlijk gezond, behalve het toetje. Daar heb ik een paar hapjes van genomen en toen verder laten staan.
Ik was wel heel wiebelig aan het eind van de werkdag en het viel niet mee om dan op de fiets te blijven zitten bij een gierende storm. Na een appel en een mandarijntje knapte ik weer op.
Damoontje
06-01-2025 om 18:01
Dat is vervelend Auwereel, zo wiebelig op de fiets in de storm.
Ik heb restjes gegeten uit de vriezer. Wilde liever niet op de fiets boodschappen doen. Heb niet zoveel eiwitten binnen gekregen op deze manier maar ik kan evt nog eiwitshake nemen.
Het was nogal een emotionele dag dus het is niet zo erg dat het eten verder niet perfect was. Morgen beter.