Jouw lijf
Bakblik
05-01-2025 om 13:14
MissHolmes schreef op 05-01-2025 om 13:11:
https://www.instagram.com/reel/C3BF4j9roOt/?igsh=MTBlM2s3bWhqMzM5aw==
Verder ga ik niks zeggen.behalve dat ik als voedingsdeskundige het wel vrij erg vind dat jullie zo streng voor jezelf zijn terwijl dat niet nodig vind maar goed collega Bakblik heeft al op haar donder gehad dus ik zeg niks
Link is niet goed.
MissHolmes
05-01-2025 om 13:19
Bakblik schreef op 05-01-2025 om 13:14:
[..]
Link is niet goed.
Nou ik krijg toch wel echt het filmpje met wat ik wilde delen als ik er op klik...
Anyway mocht het anderen ook niet lukken; Thefitnesschef op Instagram is een dikke aanrader.
Poezie
05-01-2025 om 13:56
Verder ga ik niks zeggen.behalve dat ik als voedingsdeskundige het wel vrij erg vind dat jullie zo streng voor jezelf zijn terwijl dat helemaal niet hoeft om op gewicht te blijven en af te vallen maar goed collega Bakblik heeft al op haar donder gehad en prof. advies is dus niet gewenst hier..
Hij is leuk 😀! Toch denk ik dat de meeste mensen theoretisch gezien al deze tips wel kennen. Vaak gaat het mis omdat je hoofd met andere dingen bezig is dan met letten op wat je naar binnen schuift of geeft je gevoel aan behoeve te hebben aan iets troostends wat zich uit in verkeerde dingen eten.
Schoondochter
05-01-2025 om 14:06
Verder ga ik niks zeggen.behalve dat ik als voedingsdeskundige het wel vrij erg vind dat jullie zo streng voor jezelf zijn terwijl dat helemaal niet hoeft om op gewicht te blijven en af te vallen maar goed collega Bakblik heeft al op haar donder gehad en prof. advies is dus niet gewenst hier..
Wat passief agressief, je doorgehaalde tekst.
Als je iets wil zeggen wees dan concreet en ga niet 'iedereen' aanspreken door niemand aan te spreken en vage dingen te zeggen over dat proffesioneel advies 'niet gewenst' is. En dan ook nog in een format waaruit blijkt dat je wilt doen alsof je niks zegt en dat mensen er dus ook niet op mogen reageren. Je voegt niets toe aan het gesprek en je drukt mensen alleen de verdediging in. Wat wil je bereiken? Even laten zien dat je beter weet (maar niet zeggen hoe) en dat mensen toch niet naar je luisteren dus dan zeg je maar niks? Behalve dat je niet niets zegt. Ik zou zeggen: wees concreet en doe niet zo vaag, dan willen er misschien meer mensen luisteren dan je denkt.
RoosOpJeHoed
05-01-2025 om 14:14
Schoondochter schreef op 05-01-2025 om 14:06:
[..]
Als je iets wil zeggen wees dan concreet en ga niet 'iedereen' aanspreken door niemand aan te spreken en vage dingen te zeggen over dat proffesioneel advies 'niet gewenst' is. En dan ook nog in een format waaruit blijkt dat je wilt doen alsof je niks zegt en dat mensen er dus ook niet op mogen reageren. Je voegt niets toe aan het gesprek en je drukt mensen alleen de verdediging in. Wat wil je bereiken? Even laten zien dat je beter weet (maar niet zeggen hoe) en dat mensen toch niet naar je luisteren dus dan zeg je maar niks? Behalve dat je niet niets zegt. Ik zou zeggen: wees concreet en doe niet zo vaag, dan willen er misschien meer mensen luisteren dan je denkt.
Nou... dit inderdaad. Dat Bakblik "op haar donder" kreeg is vanwege de dwingende 'ik weet alles en jullie niks dus jullie moeten naar mij luisteren' manier waarop ze dingen bracht.
RoosOpJeHoed
05-01-2025 om 14:23
Ik had, vanwege een vervelende verkoudheid, twee weken niet gesport. Vanmorgen bij het opruimen van de kerstspullen merkte ik dat wel zeg, drie keer naar zolder op en neer en ik raakte enigszins buiten adem. Dus net mijn mojo weer opgepakt en een half uurtje cardio met lichte gewichten gedaan.
Nu een weekplanning maken voor het eten. Even wat nieuwe recepten uitzoeken met peulvruchten. Vorig jaar was ik al fanatiek begonnen met meer peulvruchten toevoegen aan mijn eetpatroon, maar daar is een beetje de klad in gekomen.
Mocht iemand leuke recepten hebben, let me know!
Friezinnetje
05-01-2025 om 14:23
jammer dat de toon hier zo is op dit moment. Als je de adviezen van Bakblik niets vind, dan lees je toch gewoon verder? Weet zeker dat Bakblik dit zo niet bedoeld.
Dolfje
05-01-2025 om 14:27
RoosOpJeHoed schreef op 05-01-2025 om 14:23:
Nu een weekplanning maken voor het eten. Even wat nieuwe recepten uitzoeken met peulvruchten. Vorig jaar was ik al fanatiek begonnen met meer peulvruchten toevoegen aan mijn eetpatroon, maar daar is een beetje de klad in gekomen.
Mocht iemand leuke recepten hebben, let me know!
Ik zag een lekkere salade met linzen voorbij komen maar kan die zo snel niet vinden, als ik hem gevonden heb zal ik hem posten. Dacht dat ik het opgeslagen had maar waar...
MissHolmes
05-01-2025 om 14:41
Schoondochter schreef op 05-01-2025 om 14:06:
[..]
Van mij hoef je niet te luisteren hoor.. die keuze is echt aan jou. (Als jij liever in niet werkende voedingshypes wil geloven dan in wetenschap, mijn zegen heb je, en die van de voedingshypes marketing ook aangezien dat goed is voor hun portomonnee..)
Mijn bedoeling is enkel duidelijk maken dat je echt niet superstreng hoeft te zijn als je af wil vallen of op gewicht wil blijven en het breekt mijn hart bijnq dat zoveel mensen denken dat superstreng zijn de enige optie is. Ik heb echt die opleidingen niet gedaan omdat ik een 'kijk mij het allemaal eens beter weten' etiket wil, ik wil enkel mensen leren hoe je gezonder kan leven en af wilt vallen zonder een retestreng dieet die je niet vol kan houden en waar je je lijf ook blij mee maakt.
Anyway ik schrijf hier niet verder aangezien alles wat Bakblik en ik zeggen uit zijn verband gerukt lijkt te worden.
Heel veel succes allen, echt jammer dat sommigen meteen in de verdediging schieten. Dat is echt niet nodig, Bakblik en ik willen enkel helpen. (En mijn manier van schrijven hoef je echt niet zo letterlijk te nemen maar goed)
Schoondochter
05-01-2025 om 14:45
MissHolmes schreef op 05-01-2025 om 14:41:
[..]
Van mij hoef je niet te luisteren hoor.. die keuze is echt aan jpu.
Mijn bedoeling is enkel duidelijk maken dat je echt niet superstreng hoeft te zijn als je af wil vallen of op gewicht wil blijven en het breekt mijn hart bijnq dat zoveel mensen denken dat superstreng zijn de enige optie is. Ik heb echt die opleidingen niet gedaan omdat ik een 'kijk mij het allemaal eens beter weten' etiket wil, ik wil enkel mensen leren hoe je gezonder kan leven en af wilt vallen zonder een retestreng dieet die je niet vol kan houden en waar je je lijf ook blij mee maakt.
Anyway ik schrijf hier niet verder aangezien alles wat Bakblik en ik zeggen uit zijn verband gerukt lijkt te worden.
Heel veel succes allen, echt jammer dat sommigen meteen in de verdediging schieten. Dat is echt niet nodig, Bakblik en ik willen enkel helpen. (En mijn manier van schrijven hoef je echt niet zo letterlijk te nemen maar goed)
Maar hoe wilde je dan helpen? Je hebt niks gezegd. Daar reageer ik op. Zeg dan iets concreets en help! Maar ga niet in het luchtledige tegen 'niemand' iets zeggen.
Friezinnetje
05-01-2025 om 14:46
Schoondochter schreef op 05-01-2025 om 14:45:
[..]
Maar hoe wilde je dan helpen? Je hebt niks gezegd. Daar reageer ik op. Zeg dan iets concreets en help! Maar ga niet in het luchtledige tegen 'niemand' iets zeggen.
nou, ik kom even voor de dames op, maar bakblik werd hier aardig afgebrand en dat is niet zo fijn en absoluut onnodig. Dan zet je iemand maar op de negeer. Iedereen wil hier elkaar helpen
Schoondochter
05-01-2025 om 14:49
Friezinnetje schreef op 05-01-2025 om 14:46:
[..]
nou, ik kom even voor de dames op, maar bakblik werd hier aardig afgebrand en dat is niet zo fijn en absoluut onnodig. Dan zet je iemand maar op de negeer. Iedereen wil hier elkaar helpen
Ik heb het helemaal niet tegen of over Bakblik?
Friezinnetje
05-01-2025 om 14:52
Schoondochter schreef op 05-01-2025 om 14:49:
[..]
Ik heb het helemaal niet tegen of over Bakblik?
daar ging de post van missHolmes wel over.
MissHolmes
05-01-2025 om 14:55
Friezinnetje schreef op 05-01-2025 om 14:46:
[..]
En ik zei dus wel wat, namelijk dames het hoeft allemaal niet zo streng. Ivm het afbranden van Bakblik wilde ik daar nog niet op doorgaan, ik dacht ze vragen het wel als ze willen weten wat ik bedoel...
(Wanneer je eet zoveel mogelijk volgens de schijf van 5 eet zul je minder snaaibehoeftes krijgen en kun je het je bovendien permiteren om soms ook iets te nemen buiten de schijf van 5, alleen niet te vaak en niet te veel. En dat is iets dat Thefitnesschef dus ook zegt..)
Friezinnetje: