Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Aviendha schreef op 12-01-2024 om 08:33:

Ik had zo'n rare droom. Ik had een boze reactie op mijn bericht hier, dat al mijn vrienden stom zijn en DWDD kijken (dat stond in de boze reactie).

Dromen zijn soms heel gek.

Dolfje ik kende de app bioage nog niet, dank je! 

Ik ben altijd op mijn buik dikker geweest. Als kind al. Beide ouders hebben ook een buik, terwijl ze verder nu best slank zijn. Ik trek me er maar niet te veel van aan. Mijn benen zijn heel slank, mijn billen ook. Borsten wel wat groter. Ik krijg begrijpelijkerwijs ook vaak de vraag of ik zwanger ben. 
Mijn prikkelbare darm werkt ook niet mee, mijn buik is vaak ook nog wat opgezet. 

Mijn buik is dikker geworden vanaf mijn 14e ofzo toen ik ongesteld werd, ik zie dat ook echt op mijn tienerfoto’s terwijl ik toen verder nog heel slank was ( en me vergeleken bij vriendinnen een olifant voelde maar als ik nu die foto’s zie was dat dus echt niet zo). Had ik dat figuur nog maar.

Ik heb nooit een slanke buik gehad. Wat vond ik dat erg in de tijd van de naveltruitjes, jaren 90. 

Damoontje schreef op 12-01-2024 om 15:59:

Ik heb nooit een slanke buik gehad. Wat vond ik dat erg in de tijd van de naveltruitjes, jaren 90.

Ja ik ook!

alhambra

alhambra

12-01-2024 om 17:07 Topicstarter

Buikomvang verliezen is belangrijker dan gewicht dus fijn Dolfje!

Ik heb een aardige werkweek achter de rug. 4 vd 5 dagen lunchwandeling gemaakt en 's avonds redelijk goed gegeten. 1 biertje en wel wat snaaien maar het viel mee. Qua gewicht merk ik nog niets maar het is ook pas een week.

Lekker bezig Alhambra. Fijn weekend!

Paar jaar geleden op een feest hadden we nineties thema en twee vriendinnen konden nog steeds met een naveltruitje verschijnen. Heel sportieve types, eten bewust en hebben duidelijk geen aanleg voor een buik. Hebben beiden ook geen kinderen. Het deed toch weer een beetje pijn, haha. Jeugdtrauma. 

alhambra

alhambra

12-01-2024 om 17:40 Topicstarter

Dit nummer hadden met zorg moeten beluisteren toen we 20 waren:

https://youtu.be/sTJ7AzBIJoI?feature=shared

Ik heb mijn uiterlijk niet genoeg gewaardeerd toen. 

Geweldig! 

Hier gaat het helaas even prut. Heel veel gesnoept van chocola de afgelopen dagen. En ik heb ook veel last van m’n menstruatie dus dan vind ik dat het mag. Maar ik kan dan geen maat houden! Straks weer wegen met de PT in de sportschool. Rond de feestdagen ging het keurig, niks aangekomen, maar ik weet zeker dat ik nu wel wat ben aangekomen…

Ik vind PT en sportschool al heel goed klinken. En ja tijdens menstruatie werkt het allemaal net even anders. Niet te streng zijn. 

Ik ben soms erg aan t zweten en het ruikt ook heel sterk, dat transpiratievocht. Ik houd mij maar voor dat er veel afvalstoffen uit komen. Ben lekker veel aan t drinken. 

Fijne zaterdag allemaal! 

alhambra

alhambra

13-01-2024 om 08:45 Topicstarter

Earlgreythee schreef op 13-01-2024 om 08:35:

Hier gaat het helaas even prut. Heel veel gesnoept van chocola de afgelopen dagen. En ik heb ook veel last van m’n menstruatie dus dan vind ik dat het mag. Maar ik kan dan geen maat houden! Straks weer wegen met de PT in de sportschool. Rond de feestdagen ging het keurig, niks aangekomen, maar ik weet zeker dat ik nu wel wat ben aangekomen…

Iedereen heeft wel eens een dip. De kunst is om weer om te krabbelen en het eindresultaat van een paar goede weken en 1 slechte week is veel beter dan 3 slechte weken. Dus het is niet verloren na 1 slechte week.

Ik heb net een licht ontbijt genomen omdat ik gisterenavond toch gezwicht ben voor de chips die manlief pakte. 

Morning Alhambra! 

Ik zit te denken om een tattoo te nemen als ik onder een bepaald gewicht kom. Ik heb nog geen tattoo's maar heb al jaren iets in mijn hoofd. Zou alleen moeten kijken welke tattoo-shop, wat voor letters, hoe en wat precies. 

Het is wel een zichtbare plaats dat wel. 

Zo nog een bakje thee en dan een rondje wandelen. 

Ysenda schreef op 07-01-2024 om 19:34:

na een week vrijwel in bed of op de bank doorgebracht te hebben gaat het vandaag relatief goed.
Morgen maar eens proberen wat te doen in de sportschool.
Dinsdag heb ik weer een training met PT, dan kan ik morgen bepalen of dat zinvol is of niet.
Ben niet extreem veel afgevallen al was het eten toch wel een uitdaging af en toe, gelukkig gekozen voor gezonde dingen.
Nu 76,4 kg

Nou, ik kan het bijna herhalen. Ik ben niet in de sportschool geweest, heb PT ook niet gezien deze week. Want ik heb nog een week vrijwel in mijn bed doorgebracht. Ben gister weer buiten geweest. Ga zo ook weer een rondje lopen, ik hoop dat het snel iets warmer wordt want die koude lucht in mijn longen doet pijn. Het is bronchitis, dat ben ik wel gewend maar dit jaar duurt het herstel echt langer dan anders.

Mijn vakantie loopt dus helemaal niet zoals gepland. Geen dagelijkse sportschool sessie, geen dagje bioscoop en 3 films achterelkaar kijken, geen musea. Wel gezelschap van 2 katten en entertainment van Netflix. 

Ik eet wel beter dan vorige week. Vanmorgen woog ik 76,1. 

alhambra

alhambra

13-01-2024 om 16:36 Topicstarter

Wat zonde van je vakantie. Je bent echt een pechvogel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.