Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Azalea747
11-01-2024 om 12:15
En Lientje, ik snap wel dat het voor jou als tergend langzaam voelt, maar ik vind het toch wel klinken als een erg mooi resultaat hoor, 5 kilo en 6 cm! Chapeau!
lientje69
11-01-2024 om 13:10
Azalea747 schreef op 11-01-2024 om 12:15:
En Lientje, ik snap wel dat het voor jou als tergend langzaam voelt, maar ik vind het toch wel klinken als een erg mooi resultaat hoor, 5 kilo en 6 cm! Chapeau!
Dank je azalea!
Ik hoop ook dat het wel door blijft zetten, bij alle vorige pogingen stagneerde het na 6 kilo. Nadeel van het stoppen met de medicatie die afvallen belemmerde is wel dat ik meer pijn heb. Ik hoop dat als ik flink kan afvallen , dat dat ook weer verbetert. Vooral de 6 cm is fijn, want dat is buikvet en bij mijn weten het echte slechte vet.
Dolfje
11-01-2024 om 14:23
Ysenda schreef op 11-01-2024 om 08:38:
[..]
Wat meer zout of vezels gegeten? Beiden houden vocht vast. Ook nog gesport en je voelt je spieren, ook die houden vocht vast voor hun herstel.
Wel gesport inderdaad maar spieren die vocht vast houden? Zou dat zoveel kunnen zijn?
lientje69
11-01-2024 om 14:26
Dolfje schreef op 11-01-2024 om 14:23:
[..]
Wel gesport inderdaad maar spieren die vocht vast houden? Zou dat zoveel kunnen zijn?
Je kunt echt soms opeens 1,5 kilo zwaarder zijn en 2 dagen later is dat weer weg. Ik schrik me ook altijd de tandjes ( en baal vreselijk ) als ik dan op de weegschaal sta en dat gebeurt.
Ysenda
11-01-2024 om 14:41
Dolfje schreef op 11-01-2024 om 14:23:
[..]
Dat kan best veel zijn idd. Maar het is een combinatie van alles wat ik noemde.
Vaak zit er wel een patroon in. Het is niet voor niets dat je over een langere periode moet vergelijken. Steeds omlaag gaat niet.
lientje69
11-01-2024 om 14:45
Nee, ik kreeg idd ook het advies mij maximaal een maal per week te wegen. Maar ik werk in de zorg en we hebben daar een geeikte weegbrug. Ik kan het maar niet laten daar 5 keer dag op te gaan staan.
Ysenda
11-01-2024 om 15:36
lientje69 schreef op 11-01-2024 om 14:45:
Nee, ik kreeg idd ook het advies mij maximaal een maal per week te wegen. Maar ik werk in de zorg en we hebben daar een geeikte weegbrug. Ik kan het maar niet laten daar 5 keer dag op te gaan staan.
En dan de laagste te onthouden als je gewicht toch?
RoosOpJeHoed
11-01-2024 om 15:42
Dolfje schreef op 09-01-2024 om 08:30:
[..]
Weet er iemand een leuke podcast over gezond leven, afvallen en dat soort dingen? Ik ben niet zo’n podcast luisteraar maar de laatste paar keer tijdens Egym die van Gwen en Geraldine aangezet. Zoiets vind ik wel leuk. En dat kan tijdens wandelen ook natuurlijk.
Misschien is dit wat voor je: https://www.iamafoodie.nl/podcast/ Wetenschappelijke inslag, vind ik persoonlijk erg interessant.
lientje69
11-01-2024 om 16:02
Ysenda schreef op 11-01-2024 om 15:36:
[..]
En dan de laagste te onthouden als je gewicht toch?
Uiteraard
Geijkte trouwens , niet met ei. Kan het niet meer aanpassen
Damoontje
11-01-2024 om 16:28
Moosey schreef op 11-01-2024 om 09:48:
[..]
Briljant.
Damoontje, wat goed van de alcohol en wat fijn dat het zoveel oplevert! Qua bewegen, zou je niet iets kunnen vinden wat je leuk vind denk je? Ik ben totaal geen sporter maar ik doe sinds een paar maanden Pilates op een heel fijne, kleine Pilates-school. Had nooit gedacht dat ik zoiets leuk zou vinden maar ik doe het echt graag.
Wat een goed idee!
Ik vind best dingen leuk zoals hardlopen, wandelen, fietsen, zwemmen. Maar Pilates kan idd ook leuk zijn. Het afvallen gaat best snel nu en als ik naar mijn huid kijk, misschien TE snel. Zoals je op TV ook wel eens ziet, dan houd je huid over.
IK ga meteen kijken voor Pilates. Ik kon gisteren een trui kopen in L in plaats van XL. Vanmorgen had ik een afspraak en diegene vond de trui onwijs goed staan. Hij vond mij er sowieso heel goed uitzien. Het was een zakelijke afspraak en geen flirt.... al lijkt dat misschien wel zo. Meer van: Damoon wat zie je er goed uit vergeleken met een jaar geleden.
Aviendha
11-01-2024 om 21:33
Dolfje schreef op 11-01-2024 om 08:18:
Stom gewicht, stomme weegschaal. 1,5 kilo zwaarder dan gisteren. Ik snap dat het schommelt maar dit vind ik stom.
Daarom ga ik maar 1 x per week... ging een periode elke dag maar het wordt een obsessie en je raakt al je motivatie kwijt als dit gebeurt. Sinds 1 januari mag ik alleen op maandag en tot nu toe hou ik het vol.
Aviendha
11-01-2024 om 21:36
Heb 1 januari mijn laatste snack gegeten (een oliebol). Verder niet meer gedaan. Ik vind het ook niet moeilijk om te laten omdat ik nooit een erge snacker ben geweest. Daarom vind ik het nu jammer dat ik tijdens de zwangerschap, en de eerste 2 maanden na de bevalling, zoveel slechts gevroten heb. Want eerlijk is eerlijk; ik heb gewoon teveel gegeten. Liet 's avonds zelfs wel eens Ben en Jerry's bezorgen. Een vriendin zei dat ik niet zo moet zeiken maar juist blij zijn dat ik een periode heb gehad waarin ik lekker mocht smullen, haha. Maar nu is het uit met de pret!!!
Afgelopen maandag gewogen, en het kruipt heel langzaam naar beneden. Ben trouwens ook deze week ongesteld geworden. Had gehoopt dat dat nog wel even zou duren omdat ik volledig bv geef maar nee...
Dolfje
11-01-2024 om 22:25
Aviendha schreef op 11-01-2024 om 21:33:
[..]
Daarom ga ik maar 1 x per week... ging een periode elke dag maar het wordt een obsessie en je raakt al je motivatie kwijt als dit gebeurt. Sinds 1 januari mag ik alleen op maandag en tot nu toe hou ik het vol.
Dat vind ik knap. Ik neem me elke week voor alleen op vrijdag te wegen maar lukt nooit..
Aviendha
12-01-2024 om 08:33
Ik had zo'n rare droom. Ik had een boze reactie op mijn bericht hier, dat al mijn vrienden stom zijn en DWDD kijken (dat stond in de boze reactie).
Dolfje
12-01-2024 om 10:07
Ik heb net mijn buik en heupomtrek gemeten en in de app van de sportschool gezet en het is naar beneden vergeleken met de vorige keer dus dat is mooi.
Hoe serieus ik dat soort dingen moet nemen weet ik niet maar bij kracht staat 48 jaar, cardio 50 en metabolisme 57, volgens de app is mijn BioAge 52. Ik ben 49.
Mijn weegschaal geeft trouwens aan bij Lichaamsleeftijd 69 maar die geeft bij mij ook altijd een veel en veel te hoge hartslag aan dus die geloof ik met dat soort dingen niet zo.
Man is 54 en in die app bij hem staat onder de 30 of zo maar die is in het laatst jaar echt heel flink gaan sporten en afvallen en had dat nooit eerder gedaan. Hij blijft ook gewoon op gewicht en schommelt alleen na de vakantie of een feestweekend oid een paar kilo.
Ik zit nu aan de koffie en stap zo op de fiets naar de bloedbank dat is mijn beweging vandaag, het lijkt erop dat het niet glad is..