Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

bij de drogist kan je medicatie of iets homeopathisch halen wat help bij de overgang en je gewicht....heeft iemand daar ervaring mee? En moet je dan middenin de overgang zitten, voor de overgang of na de overgang?

BritgetJones007 schreef op 10-01-2024 om 09:36:

bij de drogist kan je medicatie of iets homeopathisch halen wat help bij de overgang en je gewicht....heeft iemand daar ervaring mee? En moet je dan middenin de overgang zitten, voor de overgang of na de overgang?

Voor homeopathie kijk eens op: hoewerkthomeopathie.nl beter is bij de huisarts een afspraak te maken bij de overgangsconsulent. Die weten wat de mogelijkheden zijn en beginnen niet gelijk met zware medicatie.

BritgetJones007 schreef op 10-01-2024 om 09:36:

Heb ik van verschillende  merken geprobeerd,  deed niks voor mij helaas.

Afgelopen maandag voor het eerst weer wezen sporten. Binnen 5 minuten last van mijn blessure, dat was een flinke tegenvaller. Wel wat andere dingen gedaan, maar na 20 min er de brui aan gegeven. Ik probeer maar te denken 'Je bent wel gegaan!'
Vandaag opnieuw geprobeerd, dit keer andere dingen. Het ging goed en zo'n 35/40 minuten matig intensief gesport. Het is nog niet wat het geweest is, maar opnieuw: ik ben wel gegaan!
Dus ik ben wel blij met hoe het tot nu toe gaat. Heb nu 2x gezondigd. Gisteren een mini Lion. Heel bewust gepakt, ik voelde me nogal down en gunde mezelf dat ene kleine chocolaatje. Daarna had ik natuurlijk zin in meer, maar heb het keurig bij die ene kunnen laten.
Vandaag extra boterham. Ik merk dat mijn lijf gewoon maar niet warm wordt met dit weer en ben dan geneigd wat meer te eten. Maar ook dat is wel te overzien.
Al met al goede start.

Nu het eindelijk niet steeds regent, loop ik vaak nog even een ommetje extra. Alle beetjes helpen.

Tara82 schreef op 07-01-2024 om 20:36:

Extra bewegen is er dit weekend niet van gekomen. Man heeft wel een koptelefoon opgezocht die ik kan gebruiken als ik op zolder wil gaan fietsen. Ik moet die wel nog even opladen.

Wat eten betreft ging het redelijk. Wel de marshmallows uit het kerstpakket opgemaakt. Man moet er wel aan wennen dat er geen frisdrank is. Vanmorgen waren we samen aan het bedenken wat er op de boodschappenlijst moest. Man had wel zin in pizza, maar kleuter wilde iets gezonds eten. Daar konden we natuurlijk niet tegen in gaan. Het is dus couscous salade geworden.

Die kleuter is goed bezig haha. 

Ik drink al heel lang geen frisdrank meer. Vond het als kind altijd lekker, maar taal er nu al niet meer naar. Scheelt heel veel want het is natuurlijk gewoon crap. 

kerstbeer schreef op 10-01-2024 om 22:14:

Nu het eindelijk niet steeds regent, loop ik vaak nog even een ommetje extra. Alle beetjes helpen.

Ik ook maar ik vond het gisteren te koud voor en na het sporten en eten. Normaal loop ik met een omweg maar nu dus niet.

Vandaag 2 keer naar werk,  tussendoor naar huis en wil nu dat wel doen als ik boodschappen ga doen. 

Ik schrijf graag mee! 

Ben gestopt met alcohol en de kilo's gaan er vrijwel vanzelf af. Weeg nu 81 waar ik een jaar geleden nog 95 woog. Vorig jaar rond mei gestopt en er gaat ongeveer een kilo per maand af. 
Wel lijkt het me goed dat ik zoveel mogelijk ga bewegen want ik word een beetje een pudding. Loshangend vel is een groot woord... maar echt strak is het ook niet meer allemaal. Ben nu 39. 

Met dit weer ga ik vaak lopend ipv met de fiets. Minder last van de gladheid etc. Binnenkort weer wat wandelingen plannen met mijn vriendin. Ik hoop dat ik dit jaar rond de 75 kilo kan eindigen. 

Stom gewicht, stomme weegschaal. 1,5 kilo zwaarder dan gisteren. Ik snap dat het schommelt maar dit vind ik stom.

Dolfje schreef op 11-01-2024 om 08:18:

Stom gewicht, stomme weegschaal. 1,5 kilo zwaarder dan gisteren. Ik snap dat het schommelt maar dit vind ik stom.

Wat meer zout of vezels gegeten? Beiden houden vocht vast. Ook nog gesport en je voelt je spieren, ook die houden vocht vast voor hun herstel.

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 09:47:

[..]

Voor homeopathie kijk eens op: hoewerkthomeopathie.nl beter is bij de huisarts een afspraak te maken bij de overgangsconsulent. Die weten wat de mogelijkheden zijn en beginnen niet gelijk met zware medicatie.

Oh, geweldige uitleg. Lekker bondig ook 😂

Hier gaat het wisselend. Na 1/2 goede dagen vind ik dat ik zo goed bezig ben dat ik iets verdiend heb. En dan ga ik veeeel snaaien, mayo bij de aardappeltjes/vlees, extra sausjes ed. Per saldo ben ik denk ik niet echt gezonder bezig

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 09:47:

[..]

Briljant. 

Hier gister ongesteld geworden, ik vond mezelf al wat snaaierig.. et voila. Morgen maar eens wegen, ik weeg altijd op hetzelfde punt in mijn cyclus, want het maakt zoveel uit qua vocht enzo waar ik zit. Denk dat er wel wat af is aangezien ik rond Kerst helemaal niet veel gegeten/gedronken heb wegens ziek en nu in januari de alcohol laat staan (en verder best redelijk netjes heb gegeten, behalve wat dropjes hier en daar)

Dolf, balen van je weegschaal. Maar echt, het verschil tussen gister en vandaag zegt niks, iedereen schommelt continu. Is minder vaak wegen niet een beter idee?

Damoontje, wat goed van de alcohol en wat fijn dat het zoveel oplevert! Qua bewegen, zou je niet iets kunnen vinden wat je leuk vind denk je? Ik ben totaal geen sporter maar ik doe sinds een paar maanden Pilates op een heel fijne, kleine Pilates-school. Had nooit gedacht dat ik zoiets leuk zou vinden maar ik doe het echt graag. 

Haha,die link van homeopathie  had ik nog niet aangeklikt. Nu wel gedaan en  

Damoontje, wat onwijs  goed zeg, zoveel afgevallen  al!  Ik drink niet, dus dat gaat bij mij niet helpen.

Gisteren  wel weer een stuk gewandeld  en ik hou mijn eten in de app bij, probeer  zo rond de 1500 calorieën  te blijven. Bij meer kwam ik altijd al aan. Dat kwam denk ik door  een verstoord metabolisme  door de medicijnen  waar ik nu mee gestopt  ben omdat ik de kilo's  er toch af wil. Inmiddels  na 4 maanden  5 kilo kwijt en ruim 6 cm buikomvang.  Het gaat tergend langzaam,  maar goed , het gaat. Lager dan  1500 lukt me niet, ik heb bes fysiek  zwaar  werk. Ben ook behoorlijk  aan het gewicht ( was 98,4 en nu 93,4 ) dus mijn lijf heeft ook wel wat brandstof  nodig.  Ik tel alleen  calorieën,  verder kijk ik nergens naar. Probeer wel gezonde keuzes te maken, maar neem ook soms een koekje of een toastje. Zo is het diëten makkelijker  vol te houden. Anders gooi ik de handdoek  al snel in de ring.

Ik heb die snaailust op een ander punt van mijn cyclus. Als ik eens zo’n onverzadigbare dag had en dan keek waar ik in mijn cyclus zat - was het altijd dag 16 (heb een vrij korte cyclus, dus een dag of 4 na ovulatie). Iemand anders die het op zo’n soort moment heeft? Wel altijd een soort opluchting als het daardoor blijkt te komen, en dan weet ik ook dat het de dag erna weer over is. 🙂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.