Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
31-12-2024 om 23:09
Maandoverzicht december - die hoort nog in 2024!
Stappen: 9.124 gemiddeld (niet omgehad in de dojo)
Jiu-jitsu: 5 uur (alleen de uren geteld waarin ik zelf actief heb getraind)
E-gym: 7x
Zwemmen: 6x
Yoga: 9x
Hiit: 1x
Kickboksen: 1x
Plus heel wat uren schaatsen/skiën/snowboarden.
Voor mijn gevoel deed ik niets deze maand, maar als je het zo op een rijtje ziet, valt het me best mee.
Bedankt allemaal voor het 'luisteren' en het delen - ik heb me vaak gesteund gevoeld door dit topic! Gelukkig 2025!
Ies
01-01-2025 om 00:58
Noem dat maar niets MissDalhousie!
Hier alleen maar stappen qua beweging, hoewel ik wel flink tevreden ben over het aantal: weer 15.000 gemiddeld. Aangezien ik erg weinig tijd heb/meen te hebben is dat ook wel mijn max zo’n beetje, tenzij ik ga sporten. Is wel het plan voor 2025 maar rustig aan want ik barst van de kwaaltjes.
Qua eten liep december volledig uit de hand mn laatste week. Ook weer meer alcohol en zelfs weer gerookt. Maar mijn plan was het positief te houden: het voornemen is goed, ik weet nu (door aantal maanden vóór december) dat ik het kan en dus ga ik het doen in 2025! Heb ook partner min of meer mee, hij heeft zich gecommitteerd voor een half jaar maar liefst.(hij kan het hard gebruiken dus ik ben daar blij mee. Plan is dat het half jaar hem zo goed gaat bevallen dat hij wat dingen blijvend houdt enz…) Zin in maar zal ook wel weer even afkicken worden. De laatste oliebollen net gehad.
Iemand schreef ‘lief zijn voor mezelf’. Dat vind ik wel het mooiste streven voor komend jaar. Is me nu in december niet zo gelukt.
Ysenda
01-01-2025 om 11:28
alhambra schreef op 01-01-2025 om 11:27:
Ik vond het gezellig en inspirerend met jullie dit afgelopen jaar!
Hopelijk ook in het nieuwe jaar.
Ninoea
01-01-2025 om 12:54
in december heb ik:
11.315 stappen per dag gezet gemiddeld
In heel 2024 11.740 gemiddeld per dag
67 km gewandeld
225 km gefietst
9 x bootcamp gedaan a 1 uur
8 x hardgelopen in totaal 66 km gemiddeld 7 grappen per dag gelopen.
Het eten was deze maand een echte decembermaand met wat meer momenten waarop meer gegeten werd en ook wat minder gezond. Al met al tevreden over de vorderingen.
Dorestad
01-01-2025 om 13:26
Nog 1 bericht van mij hier. Mijn jaaroverzicht Strava hoort gewoon hier.
- 332 actieve dagen (17% meer dan in 2023)
- 570 uur wandelen en fietsen (36% stijging)
- 2704 km lopen
- 600 km fietsen
Krachttraining, zwemmen is allemaal niet in Strava te zien.
Gewicht: gelijk gebleven. Dat wil ik ook graag. Ik heb hele korte tijd, 2 weken ofzo, Saxenda gebruikt. Dat was in de periode dat ik onwijs veel stress had om familielid met verstandelijke beperking die mij veel tijd kost , in combinatie met het verwachtte overlijden van een ouder. Alleen door mij verwacht. Een week voor sterven heb ik arts gebeld en mijn grote zorgen uitgesproken. Arts was totaal niet op de hoogte. Ouders zijn zorgmijders.
Saxenda is nu niet meer nodig. Het 'regime ' van 15 jaar kan ik nu weer opbrengen.
Doelen 2025 moet ik bedenken. Komen wel tzt in het 2025 draadje.
Iedereen hier bedankt voor deze draad in 2024. Op naar 2025 draad.
Ies
02-01-2025 om 11:04
Op de valreep; heb jullie ook nog niet bedankt voor dit draadje. Was niet altijd actief maar wat een fijn draadje!
Ninoea
03-01-2025 om 07:22
ik vond het ook een superfijn draadje. Ik hoop dat als de rust wat is teruggekeerd dat de medeschrijvers in dit topic ook in het nieuwe zullen gaan meeschrijven. Hartstikke bedankt voor de support en het delen in 2024.