Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

28-12-2024 om 23:37 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 28-12-2024 om 20:32:

Ik kijk er nog steeds overheen volgens mij.

LevensStijl

We ontbreekt 1 s

alhambra schreef op 28-12-2024 om 23:37:

[..]

LevensStijl

We ontbreekt 1 s

Hahaha nou ik zie dat ook nu pas 

ik plaats bewust mijn bericht nog even hier omdat het over mijn doelen van 2024 gaat en omdat ik hier heb geschreven over de moeilijke/verdrietige laatste weken. 

Doelen 2024:
1. Minstens 2400 kilometer lopen die door Strava genoteerd zijn.
2. Elke maand minstens 200 Strava kilometers lopen 

Doel 1 heb ik al eerder gehaald.  Ik heb tot en met vandaag 2697 kilometer op Strava gelopen 
Doel 2 is nog niet rond. Januari tot en met halverwege september was er geen vuiltje aan de lucht. In september kreeg ik te maken met 2 hamstringblessures.  Het gaat inmiddels stukken beter maar het is nog lang niet als vanouds. Oktober lukte wel makkelijker.  November lukte.  En toen kwam december.  Deze maand overleed een ouder van mij. 
Alles kwam stil te staan.  En toch......er was een doel te halen.  
Mijn eega heeft me fantastisch geholpen.  Ik zit nu op 199.2 kilometer,  ben net terug van 8 km. 
Morgen nog 800 meter.  
Volgend jaar hoop ik bij het nieuwe draadje mee te schrijven.  Misschien wacht ik even,  momenteel vind ik de hoeveelheid reacties/nieuwe mensen wat overweldigend voor mijn hoofd.  Ik lees in ieder geval wel mee. 

alhambra

alhambra

30-12-2024 om 22:47 Topicstarter

Knap gedaan, Dorestad!

Wow, Dorestad, je gaat gewoon allebei je doelen halen! Mooi werk!

Ies

Ies

31-12-2024 om 00:00

Mooi Dorestad! Sterkte ❤️

Heel knap dat je beide doelen gaat halen Dorestad 
En een extra knuffel want je hebt veel voor je kiezen gehad.

Ik eindig 2024 2,5 kilo zwaarder dan dat ik er aan begon. 
Ik heb 6 kg lichter gewogen dan nu dit jaar, en ik weet niet wat mijn doel nu moet zijn.
Ik zit nu 3 kilo boven de bmi, maar mijn taille is binnen de norm.

Wel merk ik dat ik deze laatste week de knop weer omgezet heb. En daar ben ik heel blij mee. Nu de route naar de sportschool weer pakken en net als Daniel Ricciardo mijn mojo weer terug proberen te vinden. 

Ysenda schreef op 31-12-2024 om 08:49:

Ik heb 6 kg lichter gewogen dan nu dit jaar, en ik weet niet wat mijn doel nu moet zijn.

Wel merk ik dat ik deze laatste week de knop weer omgezet heb. En daar ben ik heel blij mee. Nu de route naar de sportschool weer pakken en net als Daniel Ricciardo mijn mojo weer terug proberen te vinden.

Die mojo komt zeker weer voor jou! Het is leuk om een doel te hebben en dat af te vinken, maar de kleine, gezondere gewoontes zijn het belangrijkst. Het leven  blijft altijd een golfbeweging met ups en downs, en de jaarwisseling valt nu toevallig net na een wat mindere periode, meer is het niet.

Met die mojo gaat het vast goed komen.

Als je graag een concreet doel wil misschien meer zoeken in de richting van gezondere levensstijl ipv gewicht? Of met maand doelen gaan werken?

Ik ben 1 kg lichter dan 1 jaar terug (zit een nette dalende lijn in over een jaar) en 1 kg zwaarder dan het lichtste moment van 2024, maar toen voelde ik me niet lekker. Voel me liever goed en wat zwaarder.

Knap van je Dorestad, dat je je doelen toch hebt weten te halen! Althans, die 800 meter moet te doen zijn toch? Ik hoop op betere tijden voor jou.

Ik vind het nieuwe draadje ook wat te veel en te snel. Maar dat is wat Ysenda daar al zei het "1januari-sportschooleffect". Iedereen is nu flink gemotiveerd en er heel erg mee bezig, dus wordt er veel geschreven. Wel mooi om te zien dat veel mensen in het nieuwe jaar willen gaan werken aan een gezonde leefstijl, ieder op zijn/haar eigen manier en bijbehorende doelen.

Voor iedereen die hier het afgelopen jaar lief en leed gedeeld heeft en die meegelezen heeft: een hele fijne jaarwisseling! Eet niet teveel oliebollen (ik heb net wederom geconstateerd dat ik die dingen niet eens echt lekker vind), maar geniet wel met volle teugen!

Op naar een nieuw jaar met nieuwe doelen en (voortzetting van) een gezonde leefstijl

Volgens mij ben jij dit jaar flink veel sterker geworden.  En dus,  denk ik, gespierder.

Dankjewel jullie allemaal voor jullie berichten.  Ze doen me goed. 

Het is volbracht.  Mijn eega en ik gingen tegelijkertijd de deur uit.  Hij voor zijn hardlopen,  ik voor mijn lopen.  Na 10 minuten kruisten onze wegen.  Na 5 kilometer (van mij) rende hij mij voorbij.  Een paar honderd meter voordat ik bij huis was kwam hij er weer aan gerend.  De laatste paar honderd meter zijn we samen naar huis gelopen.  

Deze maand: 205,7 km
Dit jaar: 2704 km

Mijn gewicht vandaag is hetzelfde als vorig jaar januari.  Alles tussen 60 en 70 kilo vind ik prima.  Ik weeg 62 kg. 

Inderdaad,  het goede voornemens effect is zichbaar.  Mooi te zien dat mensen goede voornemens hebben.  

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling toe en , ouderwets Gronings, véél heil en zegen voor het nieuwe jaar. 

Dorestad schreef op 31-12-2024 om 13:46:

[..]

Volgens mij ben jij dit jaar flink veel sterker geworden. En dus, denk ik, gespierder.

Sterker wel maar gespierder niet want de laatste 2 maanden nauwelijks gesport, dit is echt vet. 

Maar gaat er wel weer af.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.