Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dolfje
13-02-2024 om 13:01
Meesje schreef op 13-02-2024 om 11:58:
Ik ben vandaag 0,5kg lichter dan een week geleden. Ben 3 dagen op stap geweest, bier, chips, friet, kaas, worst enz. Kennelijk heb ik zo stevig gedanst dat ik er niet tegenop kon snacken 😉
Fijn!! Ik durf niet te wegen. Denk dat ik dat ff een week over sla
Vanmorgen wel gaan sporten, had geen zin in Egym vandaag dat doe ik vrijdag wel weer dus heb zo'n 45 minuten cardio gedaan. Crosstrainer en wandelen op de loopband.
lientje69
13-02-2024 om 14:09
Ik eet ng steeds met regelmaat wat slechts. Alleen binnen mijn calorieën. En veel en veel minder dan toen ik nog mijn medicatie slikte, ik had toen geen rem. Nu smaakt veel me niet meer , of ik stop heel makkelijk na een handje borrelnootjes of 10 chipjes.
Ik denk idd ook dat als je jezelf alles ontzegt, het niet vol te houden is voor langere termijn. Voor mij in elk geval zeker niet. Naast dat mijn metabolisme naar zijn gallemiezen is en ik dus onwijs traag afval, ben ik dus ook niet superstreng voor mezelf. Het moet dan wel in mijn calorieën tekort passen. Of een 100 calorieën erover, dat mag af en toe ook.
Ik heb me , doordat afvallen bij mij sowieso een langdurig traject wordt, er maar bijna neergelegd dat meer dan 1 kilo per maand er niet in zit.
Ysenda
13-02-2024 om 15:32
Het ging mij ook niet om het ongezonde, want dat eet ik vaker idd. En ook binnen mijn limiet. Het ging mij vooral om het mechanisme van belonen met eten.
Ies
13-02-2024 om 20:06
Ysenda schreef op 11-02-2024 om 22:49:
ik heb vandaag lekker gewandeld met een vriendin. Ruim 35.000 stappen gezet.
Die bitterballen hadden we wel verdiend.
Daarna nog bij haar gegeten. Patat, snackjes, hartige taart, soep. Van alles een klein beetje.
Jeetje Ysenda, wat veel stappen! Wat cool😁
Zou ik ook wel willen! Per hele hoge uitzondering kom ik weleens aan 25.000, en dat vind ik al heel veel. Mijn lijf doet niet zo mee😁 maar wie weet, betert het nog wat door al mijn harde werk nu😁
Hier nu wel beetje een dip. Flink ziek geweest, slecht slapen en een aantal zaken in mijn leven die niet lekker lopen. Even pas op de plaats.
Ysenda
13-02-2024 om 22:17
Ies schreef op 13-02-2024 om 20:06:
[..]
Jeetje Ysenda, wat veel stappen! Wat cool😁
Zou ik ook wel willen! Per hele hoge uitzondering kom ik weleens aan 25.000, en dat vind ik al heel veel. Mijn lijf doet niet zo mee😁 maar wie weet, betert het nog wat door al mijn harde werk nu😁
Hier nu wel beetje een dip. Flink ziek geweest, slecht slapen en een aantal zaken in mijn leven die niet lekker lopen. Even pas op de plaats.
Is voor mij ook wel heel veel. Dit was 25 km.
Mijn absolute record sinds ik mijn stappenteller heb is 44.815, dat was begin 2021 een keer. Daarna heb ik 3 dagen geen stap kunnen zetten.
Ies
13-02-2024 om 22:55
Ysenda schreef op 13-02-2024 om 22:17:
[..]
Is voor mij ook wel heel veel. Dit was 25 km.
Mijn absolute record sinds ik mijn stappenteller heb is 44.815, dat was begin 2021 een keer. Daarna heb ik 3 dagen geen stap kunnen zetten.
Haha, dat geloof ik!
Maar hoe is het nu na je 25 km? Zal er toch ook wel inhakken?
Ysenda
14-02-2024 om 09:16
Ies schreef op 13-02-2024 om 22:55:
[..]
Haha, dat geloof ik!
Maar hoe is het nu na je 25 km? Zal er toch ook wel inhakken?
Nee, dat valt wel mee. We hebben daarna even heerlijk met de voeten omhoog gezeten, hebben gegeten en ik heb later op de avond nog een klein stukje gelopen.
Dus spierpijn of zo heb ik niet gehad. Ik ben wel gewend aan wandelen maar op dit moment in het jaar zit ik meestal aan de 15 km.
En sinds juni natuurlijk ook zo'n 13 kg afgevallen, meer spieren want krachttraining en net weer gestart met hardlopen. Dan is een keer een uitspatting wel op te vangen.
_Audrey
14-02-2024 om 09:47
Daar ben ik ook weer. Afvallen en gezond leven gaat nu wel ook starten voor mij. Het zal toch een keer gaan lukken....
Het (eerste) plan is nog steeds: 3 maaltijden en een stuk fruit per dag. En ik wil elke dag buiten een rondje wandelen, dat hoeft zeker niet ver te zijn om mee te beginnen. Dat zouden haalbare doelen moeten zijn dacht ik. Meteen maar 's koffie en ontbijt gaan pakken nu dus.
Venusss
14-02-2024 om 14:03
Vanavond ga ik uit eten omdat we vandaag 21 jaar getrouwd zijn! Ik vind het ergens een beetje spannend of zo, het is de eerste "uitspatting" sinds begin januari (toen ben ik begonnen met de Eetmeter ) Het is voor mij lastig om voor een keertje minder op te letten, zoals ik al eerder aangaf heb ik de neiging wat door te slaan als ik eenmaal de knop omgezet heb. Dus ik heb een beetje gegoogeld en kwam op bij: uit eten bij een Vietnamees. Veel groenten, ongefrituurde loempia's en Pho ( een soep). Klinkt toch nog wel heel gezond.
Heb er wel zin in en vandaag is wel een klein feestje waard Dus ik ga wel mijn best doen te genieten!
Dolfje
14-02-2024 om 14:11
Gefeliciteerd Venuss! En lekker genieten van het eten want klinkt heerlijk!
Ysenda
14-02-2024 om 19:27
Venusss schreef op 14-02-2024 om 14:03:
Vanavond ga ik uit eten omdat we vandaag 21 jaar getrouwd zijn! Ik vind het ergens een beetje spannend of zo, het is de eerste "uitspatting" sinds begin januari (toen ben ik begonnen met de Eetmeter ) Het is voor mij lastig om voor een keertje minder op te letten, zoals ik al eerder aangaf heb ik de neiging wat door te slaan als ik eenmaal de knop omgezet heb. Dus ik heb een beetje gegoogeld en kwam op bij: uit eten bij een Vietnamees. Veel groenten, ongefrituurde loempia's en Pho ( een soep). Klinkt toch nog wel heel gezond.
Heb er wel zin in en vandaag is wel een klein feestje waard Dus ik ga wel mijn best doen te genieten!
Gefeliciteerd, maar dit is juist de reden dat je het doet want het gaat niet om het resultaat van 1 dag maar om langere tijd. Dus neem gewoon wat je lekker vindt. Morgen ben je een kilo vocht zwaarder en als je dan gewoon het ritme weer oppakt en in een klein tekort gaat zitten val je die kilo vocht ook binnen een dag weer af en is er niets aan de hand.
Venusss
14-02-2024 om 20:57
Dank, lieve mensen
En is ook zo, dit moet gewoon af en toe eens kunnen. Ik heb heerlijk genoten. Lekker de loempiaatjes en soep en beide was heerlijk. Zelfs een klein toetje genomen en die gedeeld met manlief, wel de smaak maar geen overdaad
Wegen doe ik pas zondag weer!
ElaineB
15-02-2024 om 07:31
gefeliciteerd Venus! Wat fijn dat je lekker gegeten heb. Na mijn misstap afgelopen week, zit ik deze week er weer beter in naar mijn gevoel. Ook tot nu toe iedere dag braaf mijn fitnessoefeningen gedaan. Merk echt dat ik soepeler begin te worden dus dat motiveert. Blijft wel lastig dat ik het doe omdat ik vind dat het moet, niet omdat ik het echt leuk vind. Misschien komt dat nog als het eenmaal echt een routine is geworden. Zou fijn zijn.
alhambra
15-02-2024 om 08:57
Het gaat hier heel goed dankzij de eetmeter.
Bewegen gaat ook goed.
Ik merk dat mijn ondergoed weer beter zit dus ik val iets af rond mijn buik.
lientje69
15-02-2024 om 10:51
Goede berichten hier!
Ik begin langzaamaan ook beter in mijn vel te zitten, minder last van mijn heup en de blaasontsteking is ook weg, dus ik hoop het meer bewegen weer te kunnen oppakken. Dat is qua balans sowieso wel een dingetje vanwege mijn chronische pijn. Op werkdagen kan ik er écht niets bij hebben, op vrije dagen moet ik eigenlijk bijkomen en uitrusten voor mijn andere werkdagen. De eetmeter blijf ik invullen als stok achter de deur. Ik merk dat als ik dat niet doe, ik snel hoger ga zitten in mijn calorieën. En er moeten nog héél véél kilo's af, dus dat zou niet slim zijn daarmee te stoppen.