Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
15-02-2024 om 14:43
lientje69 schreef op 15-02-2024 om 10:51:
Goede berichten hier!
Ik begin langzaamaan ook beter in mijn vel te zitten, minder last van mijn heup en de blaasontsteking is ook weg, dus ik hoop het meer bewegen weer te kunnen oppakken. Dat is qua balans sowieso wel een dingetje vanwege mijn chronische pijn. Op werkdagen kan ik er écht niets bij hebben, op vrije dagen moet ik eigenlijk bijkomen en uitrusten voor mijn andere werkdagen. De eetmeter blijf ik invullen als stok achter de deur. Ik merk dat als ik dat niet doe, ik snel hoger ga zitten in mijn calorieën. En er moeten nog héél véél kilo's af, dus dat zou niet slim zijn daarmee te stoppen.
En bewegen bij de fysiotherapeut, zou dat wat kunnen zijn voor je. Zodat je dat op pakt binnen je grenzen?
Ik ben bij mijn PT gekomen via de fysio, zij overleggen ook met elkaar over mij, meestal doen we dat gewoon tijdens de training want zo prive vind ik het nu ook weer niet.
Fysio is verbonden aan mijn werk en de sportschool ook dus hooguit lopen er een paar collega's rond.
alhambra
15-02-2024 om 20:09
Stress gehad op het werk en nu daarom in de sportschool. Ben hyper dus ik hoop te kalmeren door de inspanning
Ysenda
15-02-2024 om 20:20
wohaa, vandaag weer gemeten bij PT en overal weer cms eraf. Meervoud idd op de meeste plekken. Ik dacht het al te merken want zelfs mijn nieuwe broek die een maat kleiner is begint ook ruim te zitten.
Net ook weer een paar nieuwe oefeningen geleerd. En gelijk ook maar het gewicht omhoog. Dat gaf wel een goed gevoel.
Nadeel van een verbeterde schouder is dat ik dan fijn push ups mag gaan doen. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het push ups.
Ysenda
15-02-2024 om 20:21
alhambra schreef op 15-02-2024 om 20:09:
Stress gehad op het werk en nu daarom in de sportschool. Ben hyper dus ik hoop te kalmeren door de inspanning
Betere keuze dan te eten.
MissBobby
15-02-2024 om 21:32
vandaag een goede dag gehad. Had het voorjaar in m’n bol en heb de hele begane grond zeer grondig gepoetst. Ook nog 15000 stappen gezet. Vanochtend ei met avocado op, als lunch kwark met bessen en zelfgemaakte granola en als avondeten een pannenkoek.
Ies
15-02-2024 om 23:51
Wat gaan jullie goed!
Hier nog steeds wat minder, heb ook wel weer gesnoept. Wil dit weekend nog ‘los’ gaan om diverse redenen en daarna serieus aan de slag gaan.
Mijn lijf wordt wel langzaamaan wat sterker, leuk!
lientje69
16-02-2024 om 00:19
Ysenda schreef op 15-02-2024 om 14:43:
[..]
En bewegen bij de fysiotherapeut, zou dat wat kunnen zijn voor je. Zodat je dat op pakt binnen je grenzen?
Ik ben bij mijn PT gekomen via de fysio, zij overleggen ook met elkaar over mij, meestal doen we dat gewoon tijdens de training want zo prive vind ik het nu ook weer niet.
Fysio is verbonden aan mijn werk en de sportschool ook dus hooguit lopen er een paar collega's rond.
Ik doe nu krachttraining voor mijn heup bij de fysio idd. En zwem één à 2 keer per week . Verder loop ik veel.op mijn werk ( zorg ) en ben ik thuis nu aan het verbouwen. Op mijn vrije dagen zou ik nog moeten proberen meer te wandelen of fietsen , als ik niet ga zwemmen. Maar zoals ik al zei,de balans is lastig en fragiel. Ik zit in no time over mijn grenzen heen, en dat is niet slim met chronische pijn.
Ysenda
16-02-2024 om 00:30
lientje69 schreef op 16-02-2024 om 00:19:
[..]
Ik doe nu krachttraining voor mijn heup bij de fysio idd. En zwem één à 2 keer per week . Verder loop ik veel.op mijn werk ( zorg ) en ben ik thuis nu aan het verbouwen. Op mijn vrije dagen zou ik nog moeten proberen meer te wandelen of fietsen , als ik niet ga zwemmen. Maar zoals ik al zei,de balans is lastig en fragiel. Ik zit in no time over mijn grenzen heen, en dat is niet slim met chronische pijn.
Maar je doet gewoon al heel veel.
Chronische pijn is vreselijk. Bij mij was het een aantal maanden en iedereen vertelde dat het over ging, het lijkt me echt vreselijk moeilijk te weten dat het niet weggaat.
Als je schrijft dat er nog heel veel kilo's af moeten, heb je naast de eetmeter nog begeleiding op voedingsgebied? Want naast dat ik minder ben gaan eten ben ik ook anders gaan eten. Met als gevolg dat ik net nog 2 volkoren boterhammen met pindakaas naar binnen heb zitten werken omdat ik anders te weinig binnen zou krijgen en ik in een te groot calorieën tekort zou komen vandaag. En als dat te groot is eet je vooral je spieren op en niet het vet dat je weg wil hebben.
Dolfje
16-02-2024 om 08:51
Qua eten en bewegen is deze week na de carnaval mwah, ik heb ook behoorlijk last van rugpijn. Net wel gewogen en ben 84 kilo, dus 4 ons zwaarder dan vrijdagmorgen voor de carnaval.
Heb mijn sportkleding al aan maar het is me om deze tijd veel te druk in de sportschool en ik moet nog wat werk inhalen omdat ik van de week vrij was dus ik slinger zo de computer aan en ga dat eerst doen. Straks kijken hoe het met mijn rug gaat of ik egym aan kan of dat ik rustig ga crosstrainen.
Maar eerst ontbijt, zal weer warme havermout maken met een appel er nu wel in want dat was ik gisteren vergeten.
lientje69
16-02-2024 om 09:02
Ysenda schreef op 16-02-2024 om 00:30:
[..]
Maar je doet gewoon al heel veel.
Chronische pijn is vreselijk. Bij mij was het een aantal maanden en iedereen vertelde dat het over ging, het lijkt me echt vreselijk moeilijk te weten dat het niet weggaat.
Als je schrijft dat er nog heel veel kilo's af moeten, heb je naast de eetmeter nog begeleiding op voedingsgebied? Want naast dat ik minder ben gaan eten ben ik ook anders gaan eten. Met als gevolg dat ik net nog 2 volkoren boterhammen met pindakaas naar binnen heb zitten werken omdat ik anders te weinig binnen zou krijgen en ik in een te groot calorieën tekort zou komen vandaag. En als dat te groot is eet je vooral je spieren op en niet het vet dat je weg wil hebben.
Ik heb heel veel diëten en diëtisten versleten. Viel dan met heel veel pijn en moeite af een kilo of zes en dan stopte het. Niks lukte al die jaren. Nu gestopt met bepaalde pijnmedicatie en dat was de boosdoener. Ik viel pas af onder de 1300 calorieën. Nu loop ik ook bij de acupuncturist om mijn metabolisme weer op gang te krijgen ( dat lag dus geheel stil door medicijnen en overgang ) en inmiddels kan ik bijna 1500 calorieën eten en nog afvallen. Maar het gaat nog gruwelijk traag. Volkorenbrood en dergelijke kunnen mijn darmen slecht hebben, ik eet nu maisbrood. Beter voor mijn omgeving
lientje69
16-02-2024 om 09:05
En door het stoppen met de pijnmedicatie had ik weer meer pijn gekregen. Dus op zoek naar een aanvullende medicatie die geen gewichtstoename geeft. En op zoek naar een nieuwe balans. Daar ben ik nog mee aan het worstelen. Slaap ook slecht, en dat helpt ook bepaald niet om af te vallen
Dolfje
16-02-2024 om 09:48
lientje69 schreef op 16-02-2024 om 09:02:
[..]
Nu loop ik ook bij de acupuncturist om mijn metabolisme weer op gang te krijgen ( dat lag dus geheel stil door medicijnen en overgang )
Ik hoop dat het werkt! Ik ben woensdag voor de eerste keer bij de acupunctuur geweest ook voor verschillende klachten.
lientje69
16-02-2024 om 12:30
Dolfje schreef op 16-02-2024 om 09:48:
[..]
Ik hoop dat het werkt! Ik ben woensdag voor de eerste keer bij de acupunctuur geweest ook voor verschillende klachten.
Ik merk al verbetering gelukkig. Is wel een aantal keer voor nodig.
Had weinig zin, maar toch wezen zwemmen. Drie kwartier in een rustig tempo in verband met pijnlijke heup. Maar goed, beweging is beweging.
💪
Dolfje
16-02-2024 om 14:35
Ik heb ook nog 3 afspraken gepland staan.
Nou ik zit in de stopweek van de pil en heb net een half bakje salmiak snoepjes van kruidvat verorberd.
Dorestad
16-02-2024 om 19:11
vandaag de laatste dag van de eerste 6 weken krachttraining gedaan. Nu een week op halve kracht trainen en daarna 6 weken lang een pittiger schema van 5x per week krachttraining volgens schema en 2x per week een uur oefeningen die je zelf bedenkt. Met daarbij wekelijks een huidplooimeting (vet)op 7 punten (heb jij iets vergelijkbaars Ysenda?)en daarbij de weegschaal. En dan wekelijks de berekening van hoeveel Eiwit, Vet en Koolhydraten ik moet eten voor goede spiergroei.
Verder heb ik deze maand tot nu toe 110km gewandeld van de 200 km die ik mezelf heb opgelegd. Grootste deel onverhard. Veel modder, het is flink doormodderen af en toe.
Tussen de 1000 en 1500 kcal verbruik ik dagelijks door sporten. Er kan in de 8 uur per dag waarbinnen ik eet flink gebunkerd worden.