Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
11-02-2024 om 22:49
ik heb vandaag lekker gewandeld met een vriendin. Ruim 35.000 stappen gezet.
Die bitterballen hadden we wel verdiend.
Daarna nog bij haar gegeten. Patat, snackjes, hartige taart, soep. Van alles een klein beetje.
Dolfje
12-02-2024 om 06:30
Ik ben al sinds 5 uur wakker
Darmen zijn van slag door al dat bier en snacks dus ben maar opgestaan en op de bank gaan liggen zodat man door kan slapen.
Heb door die paar dagen bier ook constant trek. Echt niet normaal hoe dat werkt in je lichaam..
Vandaag dagje lamballen en dan morgen weer fit en terug in het gezonde patroon met bewegen en naar de sportschool.
ElaineB
12-02-2024 om 08:51
begin van de week ging goed, helaas in het weekend compleet los gegaan met een vreetbui vol met chips, chocola en van alles wat er te vinden was. Zucht. Eindstand weer exact hetzelfde als vorige week. Ik probeer het maar als een pluspunt te zien dat er niks bij is gekomen, maar 3 weken stilstand is niet echt leuk. Triggert ook de vreetbuien weer. Deze week het eetdagboek weer heel nauwkeurig bijhouden en meer water drinken.
Aviendha
12-02-2024 om 11:37
Er is 100 gram afgekropen. Of hoe mijn zusje het zou zeggen: 1 keertje poepen.
Maar goed ik ben ziek en heb dus niks gedaan. Mijn eetlust gaat echter nooit achteruit van ziek zijn. Gisteravond was ik echt ziek en zielig en heb een kinderbueno gegeten. Hopelijk ben ik gauw beter zodat ik weer ga sporten. Heb gemerkt dat sporten echt een verschil maakt in het afvallen.
@Elaine wat balen... misschien een overbodige tip maar zou het helpen om te zorgen dat er niks in huis is? Ik koop zelf gewoon bijna niks, dan kan ik het ook niet op(vr)eten. Gelukkig is er niks bijgekomen, dat is zeker iets positiefs om aan te denken!
Aviendha
12-02-2024 om 11:42
@Dolfje wat is eigenlijk Egym? Ik dacht dat het thuis sporten was, maar ik las ook dat het er druk was dus nu ben ik verward
Klinkt gezellig weekend bier en snacks. Ik krijg helaas sinds ik geen student meer ben daar erg last van. Een geestelijke kater. Zou willen dat ik dat wat minder had en af en toe ook de teugels kon laten vieren zonder een enorme dip te krijgen.
Dolfje
12-02-2024 om 11:47
Aviendha schreef op 12-02-2024 om 11:42:
@Dolfje wat is eigenlijk Egym? Ik dacht dat het thuis sporten was, maar ik las ook dat het er druk was dus nu ben ik verward
Het is in de sportschool. Net als de Milon cirkel. Apparatuur om krachttraining te doen die ik jou worden afgestemd.
Dolfje
12-02-2024 om 11:48
Aviendha schreef op 12-02-2024 om 11:37:
Mijn eetlust gaat echter nooit achteruit van ziek zijn.
Bij mij helaas ook niet. Kan hooguit met een buikgriep niet eten maar de laatste keer dat ik dat gehad heb is 4,5 jaar geleden.
Beterschap!
Ysenda
12-02-2024 om 18:40
Nou, ik voel me zo onnozel.
Ik heb vandaag mijn beoordelingsgesprek gehad. Is 1x traumatisch geweest en als neurodivergent die ik ben blijft dat plakken. Totaal niet nodig mijn manager is heel blij met me dus ern bovengemiddelde beoordeling. Leuk extraatje, ik zit al jaren aan de top van mijn schaal.
Maar ik moest nog boodschappen doen en wat mik ik ter beloning in mijn kar en reken het nog af ook, een Milka reep. Gelukkig wel de kleine 100g variant maar toch. Waarom beloon ik mezelf met eten?
ElaineB
13-02-2024 om 07:53
Aviendha schreef op 12-02-2024 om 11:37:
@Elaine wat balen... misschien een overbodige tip maar zou het helpen om te zorgen dat er niks in huis is? Ik koop zelf gewoon bijna niks, dan kan ik het ook niet op(vr)eten. Gelukkig is er niks bijgekomen, dat is zeker iets positiefs om aan te denken!
Het was niet bij mij thuis, maar ergens waar ik vrij uit de voorraadkasten kan plunderen. Al maanden niet gedaan, maar goed, weer even een wake up call over mijn zelfbeheersing. Gisteren wel weer gezond gegeten dus hopen op een betere week.
@ysenda, wat fijn dat je een goed beoordelingsgesprek heb gehad! Altijd fijn zo’n opsteker. Ik herken je angst zeker. Bij mij allereerste beoordeling kreeg ik ook een heel vervelend verwijt om mijn oren, geheel onterecht, en dat is mij altijd bij gebleven.
Aviendha
13-02-2024 om 09:54
Random herinnering komt bovendrijven: bij mijn eerste beoordeling als vakkenvuller (enige meisje, 15, zware karren en kratten) kreeg ik te horen dat ik het goed deed maar dat het wel fijn zou zijn als ik even snel en sterk werd als de 17/18 jarige jongens. Kan niet zeggen dat ik hier een naar gevoel aan over heb gehouden want zelfs de 15-jarige ik snapte dat dit belachelijk was.
alhambra
13-02-2024 om 10:38
Ysenda schreef op 12-02-2024 om 18:40:
Ik heb vandaag mijn beoordelingsgesprek gehad. Is 1x traumatisch geweest en als neurodivergent die ik ben blijft dat plakken. Totaal niet nodig mijn manager is heel blij met me dus ern bovengemiddelde beoordeling. Leuk extraatje, ik zit al jaren aan de top van mijn schaal.
Maar ik moest nog boodschappen doen en wat mik ik ter beloning in mijn kar en reken het nog af ook, een Milka reep. Gelukkig wel de kleine 100g variant maar toch. Waarom beloon ik mezelf met eten?
Het houdt je scherp moet je maar denken. Het is maar 1 reepje.
Fijn dat je een goede beoordeling hebt gehad. Gefeliciteerd!
Dorestad
13-02-2024 om 10:41
Ysenda schreef op 12-02-2024 om 18:40:
Gefeliciteerd met je beoordeling.
Meesje
13-02-2024 om 11:58
Ik ben vandaag 0,5kg lichter dan een week geleden. Ben 3 dagen op stap geweest, bier, chips, friet, kaas, worst enz. Kennelijk heb ik zo stevig gedanst dat ik er niet tegenop kon snacken 😉
Dolfje
13-02-2024 om 12:59
alhambra schreef op 13-02-2024 om 10:38:
100g variant maar toch. Waarom beloon ik mezelf met eten?
Ik denk dat bij veel mensen iets leuks geassocieerd wordt met eten van kinds af.
Als je jarig bent ga je trakteren op school en eet je thuis taart. Heb je je zwem /strik /fiets diploma mag je iets lekkers uit zoeken. Dagje weg = lekkere broodjes mee en een puntzak friet en een ijsje etc etc. En zo zijn er nog tig voorbeelden te verzinnen. En eten wordt ook als excuus gebruikt " druk op werk haal maar ff pizza " want makkelijk en ben moe.
En we zijn allemaal goed bezig hier maar alleen maar eten wat goed voor je is houdt volgens mij niemand zijn leven lang vol.