Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra schreef op 09-02-2024 om 10:04:

Ik ben vandaag vrij. Ik wil duizend dingen doen maar ik kan maar geen keuze maken. Ik ga morgenochtend sporten. Ik zou ook nu kunnen gaan maar ik heb geen zin...
Ben bezig met het huishouden maar ik wil eigenlijk iets leuks doen.
Luxeprobleem!

Dus ga dan wel sporten, daarna voelt het juist heel goed.

Hop, hop, schop onder je kont van mij en gaan met die banaan!!! 

MissBobby schreef op 09-02-2024 om 08:30:

[..]

Ik heb bij Kruidvat voor een prikkie een roze legging gekocht. Ze hadden ook andere kleuren en ook een flared panterprint

Dat past helemaal niet bij mijn jurk. Heb voor morgen overdag een gewone zwarte thermolegging bij Hema gehaald.  Vanavond staan we ergens in een tent.

Ik ben vanmorgen vroeg wakker geworden en om 8:15 via een kleine omweg naar jumbo gewandeld want moest een pakje terug sturen en meteen door naar de sportschool. Was behoorlijk druk bij de Egym.
Straks komt de kapster en als ze weg is wandel ik weer via een omweg naar de winkel want picnic is gisteren wel geweest maar zoals elke week ben ik wat vergeten.

Earlgreythee schreef op 09-02-2024 om 10:04:

Ha allemaal, ik kom ook weer eens meekijken in dit topic! Wat een gezelligheid en wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik heb een uitdaging: vanavond ga ik naar de McDonalds. Dus al gekeken op hun site naar de voedingswaarden, wat een drama, haha. Ik wilde eigenlijk een McTasty, maar met frietjes erbij is dat meer dan de helft van wat ik op een dag eet 😬 Aangezien ik nu maximaal 1500 kcal eet op een dag is dat niet handig. Dus ik heb stevig ontbeten (kwark, banaan, cashewnoten), ga straks lunchen met veel groenten en dan denk ik dat ik vanavond een kipsalade bestel bij de Mac. Was blij verrast die op het menu te zien staan.

Zijn er ook dames bij die hier groepslessen volgen in de sportschool? Zo ja, welke lessen zijn je favoriet? Ik vind BodyPump en HIIT leuk om te doen.

Let op, want die salades zijn heel vaak uitverkocht, zeker 's avonds. Ter compensatie wellicht alvast wat sporten zodat je een calorie overschot opbouwt.

Groepslessen doe ik niet, dat is te sociaal, dat trek ik niet als ik aan het sporten ben.
Ook zijn de bewegingen wat te ongecontroleerd voor mij op dit moment met een schouderblessure waardoor ik niet alle bewegingen ook kan maken.

Earlgrey, voor een keertje moet toch kunnen? En anders een kipburger wellicht? 
Ik zit nietbij een sportschool.  Met mijn beperkingen  niet handig.  En groepslessen gaat zeker  niet omdat ik onregelmatig  werk. 

Mijn sport vandaag: muurtje slopen.

alhambra

alhambra

09-02-2024 om 12:04 Topicstarter

Ysenda schreef op 09-02-2024 om 10:20:

[..]

Dus ga dan wel sporten, daarna voelt het juist heel goed.

Hop, hop, schop onder je kont van mij en gaan met die banaan!!!

Je hebt me succesvol het huis uitgeschopt!

Ik ben net terug van 1:09:26 stevig wandelen. Een rondje dat ik regelmatig liep tijdens Corona. 

Dank je!

alhambra schreef op 09-02-2024 om 12:04:

[..]

Ik ben net terug van 1:09:26 stevig wandelen. Een rondje dat ik regelmatig liep tijdens Corona.

Dank je!

graag gedaan.

alhambra schreef op 09-02-2024 om 12:04:

[..]

Dank je!

Goed zo!

Goed zo!

Hier is de kapster net weg dus ik ga ook via een omweg door het park naar de winkel.

Ysenda schreef op 09-02-2024 om 09:45:

[..]

haha, alleen met carnaval of ook gewoon op straat?

Bij leggings denk ik alleen aan sportleggings en dan niet bij de kruidvat vandaan want die schijnen bijna allemaal door als je een diepe squat maakt.

Haha, zelfs niet voor carnaval. Gekocht voor dochter, inderdaad voor carnaval….

Het is gelukt gisteren onder de 1500 kcal te blijven. Gelukkig was de salade er nog bij de MacDonalds 😅 En daarna heb ik bij een bijeenkomst de koekjes en chips afgeslagen en alleen thee gedronken. 
Fijn weekend allemaal! 🙂

Earlgreythee schreef op 10-02-2024 om 08:37:

Het is gelukt gisteren onder de 1500 kcal te blijven. Gelukkig was de salade er nog bij de MacDonalds 😅 En daarna heb ik bij een bijeenkomst de koekjes en chips afgeslagen en alleen thee gedronken.
Fijn weekend allemaal! 🙂

Respect. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen bij de mac 😅

Meesje schreef op 10-02-2024 om 08:50:

[..]

Respect. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen bij de mac 😅

Ik ook niet. 

We kwamen vannacht thuis na een heel gezellige avond. Hadden nasi goreng gegeten bij vrienden en daarna heel heel veel bier

Gisteren ruim 15.000 stappen gezet.

Dadelijk eens een ontbijt maken en vanmiddag weer op pad. Vandaag zijn we maar met 2 dus zal geen nachtwerk worden maar " ge wit ooit nooit nie"  

alhambra

alhambra

10-02-2024 om 22:22 Topicstarter

Vanavond 2 kommen linzensoep op. Heerlijk en 0 behoefte om te snaaien. Yes!
Morgenochtend ga ik sporten (vandaag niet gelukt maar wel goed bewogen)

Ik ben blij gestart te zijn met de eetmeter. Het helpt om betere keuzes te maken want je ziet hoeveel iets is.

alhambra we hebben gister hetzelfde gegeten maar hier geen gesport want ik ben ziek geworden.

Ik heb de eetmeter een maand trouw ingevuld en ben er nu mee gestopt. Heeft me veel inzicht gegeven  

alhambra

alhambra

11-02-2024 om 10:06 Topicstarter

Beterschap Aviendha!

De weegschaal in de sportschool gaf net nagenoeg hetzelfde aan als vorige week (iets minder). Ik ben blij!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.